• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledige detail Fiat Bravo zwart Metallic

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste lezers,

Vandaag mijn DAP900 aangekregen!
Voel me net als een klein kind... Olléééé!

In ieder geval, zoals aangekondigd in mijn Show off ivm de hologrammen, start ik maandag met de detail van de auto van mijn schoonouders.
Een Fiat Bravo, zwart Metallic.

Graag som ik even op wat ik heb aan pads en produkten...
Graag jullie reactie op mijn geplande stappen...

1: Wassen
2: Kleien met setje van Mothers
3: Polijsten met Mezzo op witte of licht groene pad (graag reactie!)
4: Polijsten met Finale op ... welke pad?
of ipv deze stap, ineens overgaan na stap 3 op Lime Prime van Dodo met zwarte pad
5: waxen met Collonite 845 op rode pad

Eventueel heb ik ook nog Black Hole ter beschikking...
Pads: orange, wit, zwart, licht groen, rood

Alvast bedankt voor jullie reactie en prettig weekend!

Groeten,
Steven

Leuk man! Gefeliciteerd met je aanwinst, zul je zeker geen spijt van krijgen!

- Inizio op oranje
- Mezzo op wit
- Finale op licht groen
- Lime Prime op zwart

Maar altijd een testspot doen, denk trouwens dat Inizio niet echt nodig zal zijn op de Fiat aangezien deze vaak zachte lak hebben. Of de lak moet in een echt slechte staat zijn. Succes!

Hey Steven!!

FF deze hieronder openklikken om te kiezen welke pad voor welk middel,maar je kende die toch al??
https://forum.Carclean.com/cc_postst7369/Welke-pads-kan-je-combineren-met-welk-polijstmiddel-een-overzicht.aspx

Aangezien nu "zachte" lak ,toch niet meteen met de mezzo beginnen zou ik denken,bij jou waren de hologrammen al wel weg ,maar je vond dat het toch nog iets "meer" mocht zijn,daarom de mezzo(en jouw lak is knetterhard!!)

Je weet in ieder geval wat je doen moet de komende dagen :lol

Danny

Ja, ik weet wat en hoe maar ik pols achter de combi die ik voorstelde...
Vooral om de stap van de finale over te slaan en de Lime Prime te gebruiken...

Grtjs!
Steven

Beste lezers,

Ik ga me nog duidelijker uitdrukken...
In mijn stap 3 pollijst ik met Mezzo (halfzwaar dus)...
Normaal werk je af met Finale maar deze wil ik vervangen door Dodo Juice Lime Prime

Wel, is dit een goede beslissing of totaal verkeerd... Ik heb me gebasseerd op "Polish with Sealant" Van PB...

Alvast bedankt!

Groeten,
Steven

Zou gewoon beginnen met mezzo+wit. Als wel heel makkelijk gaat dan zou je terug kunnen gaan maar lichtgroen maar denk wel dat dit OF reeds voldoende OF net iets te kort en stapje hoger zal moeten ( maar denk het niet, buiten de eventuele echte zwaardere defecten )
Indien klaar met mezzo dan wel de Finale doen + lichtgroen ( deze dus niet overslaan ) en daarna de Lime Prime + zwart.
De Colliniti met de rode en genieten maar.
Ik begrijp waar je heen wilt met PolishWithSealant maar dat is een AllInOne en je gaat dan appels met peren vergelijken. ( dit kan je weer wel vergelijken met bv Dodo Juice-NeedForSpeed, dat een milde cleaner met een glaze en een waxje )
Ik zie de PWS/NFS meer als een tussendoortje: niet het gehele ratteplan maar met 1 padje 3 stappen tegelijk ( met als kanttekening dat het een beetje van alles is en nooit te vergelijken is met een volledig los stappenplan

Je mag de LimePrime of de BlackHole pakken, doe wel machinaal dan beste resultaat.
Kan ook alle 2 doen en zo uitvogelen wat je zowel het meest prettigst vind werken en welk het beste resultaat geeft bij jouw auto ( want dat is zéér verschillend )

Na het wassen niet drogen maar gelijk door met kleien ( mag nl toch een natte ondergrond zijn ).
Zelf spoel ik na kleien de auto wel weer af, droog deze en ga dan polijsten.
Na polijsten kan je voor kiezen om weer even af te spoelen, met als kanttekening dat je dan wel de auto droogdept en niet wrijft ivm eventueel stiekem weer een krasje maken

Mocht je maandag tegen iets aanlopen, is altijd wel iemand online op het forum, of anders bel even met CC. Het wordt je 1e keer zelf doen en kan me voorstellen dat het wel even zweten is deze ontmaagding en dat hoort er bij :)
Neem gewoon je tijd en bovendien geniet er van, is immers niet je werk maar je hobby denk ik altijd maar weer !

Vergeet geen vooraf-foto's te maken, is het niet voor ons dan wel voor jezelf .... leuk voor later om aan de kleinkinderen te vertellen hahaha