• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 240GL ( `83 ) , met veeel foto`s!!!

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Vorige week is er een Volvo 240GL uit `83 bij me afgeleverd voor een detailbeurtje.

Een oud beestje met levenssporen :shock: .Wagen heeft een keer een flinke hagelbui mee gemaakt.En was door de loop van z`n carriërre wat vervaagd van kleur.Wagen gaat de verkoop in en moest hiervoor weer netjes worden gemaakt.Wagen is bij deze eigenaar altyd als 2de auto gebruikt.

Dus hier wat voor foto`s van toen de wagen was gearriveerdt :

DSCN4743.webp

DSCN4746.webp

DSCN4748.webp

DSCN4749.webp

DSCN4751.webp

DSCN4755.webp

DSCN4757.webp

DSCN4759.webp

DSCN4760.webp

DSCN4761.webp

Op de achterklep zaten vage strepen :

DSCN4762.webp

DSCN4763.webp

DSCN4766.webp

Ook de motorkap is het doelwit geweest van een aanslag8o 8d

DSCN4768.webp

Zwarte vlekken bij de ruitenwissers :

DSCN4770.webp

Wat interieurpics :

DSCN4772.webp

DSCN4771.webp

DSCN4774.webp

DSCN4775.webp

DSCN4776.webp

DSCN4777.webp

Het bromment hartje :

DSCN4778.webp

Tja , werk aan de winkel dus!8-o

Plan van aanpak voor dit beest :

- Wagen afgespoeld.
- Velgen met de PBW Spray & Rinse.
- Banden , kunstof en rubberdelen met de PBW APC.
- Deursponningen met de PBW APC.
- Wagen afgespoeld.
- Motorruimte met de PBW APC en borsteltje behandeld en afgespoten met water.
- Wagen gewassen met de PBW SS&S met een hoge dosering.
- Wederom weer afgespoeld.
- Gedroogd met de Delerium.
- De lak en de velgen gekleid met de DJ Supernaturel clay en de PBW S&W (1:1 ).
- Met de Dap met de Heavy green en Mezzo
- Met de Dap en de zwarte pad met Finale.
- Als glaze de Black Hole genomen van PBW.
- Voor de Sealant is er gekozen voor de EX-P van PBW.
- En daarna de Rainforest Rub van DJ.
- Velgen in de Wheelsealant van PBW.
- Bandjes in de PBW Bold N Bright.
- Kunstof en rubbers met de PBW Trim Restorer gedaan.
- Ramen van buiten en binnen met de PBW S&W.
- Interieur een behandeling gegeven met de extractor.
- Dashboard , deurpanelen en dakhemel afgenomen met PBW APC en behandeld met de PBW Naturel Look.
- Delen van de motorruimte in de PBW Naturel Look.

Lijkt een flink lijstje , maar ach een oud beestje had wat liefde nodig :jippie

De spoelemmer na het wassen :

DSCN4790.webp

Na het kleien wat delen afgeplakt :

DSCN4785.webp

DSCN4787.webp

Vaag plekje op de achterklep:'(

DSCN4789.webp

En daarna aan de slag met de Dap.Dammmmmm wat klaarde de lak opzeg.De glans kwam gewoon weer angelopen en bleef op de wagen achter 8o :lol

Paar resultaatjes waren goed zichtbaar :

DSCN4799.webp

DSCN4800.webp

DSCN4814.webp

DSCN4808.webp

DSCN4819.webp

DSCN4820.webp

DSCN4821.webp

DSCN4822.webp

DSCN4825.webp

De pad kreeg het goed te verduren :

DSCN4806.webp

DSCN4831.webp

En van de pad is nu dus net echt veel denderends meer :

DSCN4838.webp

DSCN4839.webp

Het resultaat van de extractor door het interieur :

DSCN4841.webp

En na wat uren bezig te zijn geweest was de wagen klaar.En kwam het fotoowmoment :lol: Alleen jammer dat het al wat schemerig werdt :schaam

DSCN4845.webp

DSCN4852.webp

DSCN4855.webp

DSCN4856.webp

DSCN4857.webp

Het interieur :

DSCN4859.webp

DSCN4862.webp

DSCN4865.webp

DSCN4866.webp

DSCN4867.webp

DSCN4868.webp

De wielen :

DSCN4869.webp

DSCN4870.webp

Motorruimte :

DSCN4871.webp

DSCN4872.webp

Achterklep :

DSCN4876.webp

Motorkap :

DSCN4878.webp

Zwarte vlekken????

DSCN4877.webp

En wat reflectieshots :

DSCN4879.webp

DSCN4880.webp

Gister heeft de wagen even buiten gestaan met dit als resultaat :

DSCN4954.webp

DSCN4956.webp

Zow , dit was er weer 1.Hoop dat men weer heeft genoten van m`n verhaaltje :-d En tot de volgende.

Mzzls Iwan

Die is weer als nieuw... :cool

Hoelang ben je hier nu mee bezig geweest, was wel een hele erge kluif, of was de lak zacht??

Mooi werk! Eigenaar heeft deze opknapbeurt ruimschoots terug verdiend bij de verkoop straks lijkt mij!

Hoeveel uur heb je er in totaal in zitten?

Lijkt mischien veel werk , maar is geen 100% klusje geweest.Daarvoor zitten te veel krassen ed. op de wagen en ben puur voor de glans gegaan deze keer.
En in totaal zal er iets van 12 uurtjes in zitten.

Genoten van deze show off! Bijna nieuw! Super resultaat. En een oude Volvo die niet op gas loopt zie je niet vaak.

De civiele tank kan weer glanzend de weg op :-)^

Als ik later genoeg geld heb weet ik wel wat ik in huis haal als voor erbij.. een 240. Kan ik mijn pa opvolgen die zich flink wat jaren bezig hield en zelf rond reed in een 240 :) En los van de krassen, een auto die al zoveel jaar mee gaat mag ook wel naar leeftijd eruit zien. Dus met mooie glans meegeven is prima, maar een beetje liefhebber kijkt niet gek op van een krasje hier of krasje daar. Alsof auto's van 10> jaar er nog steeds uit moeten zien alsof ze in de showroom staan van een autodealer. Is bewijs dat ie al een flinke tijd mee gaat, ja toch?

Prachtig! Met zo'n wagen haal je echt wel eer van uw werk! :-)^

Wel 1 vraagje....wat doe je verder met die bokalen met extractorsop?....dekseltje netjes op de bokaal....zelfs de moeite genomen etiket te kleven met oorsprong van het sop....onderdeel van een bizarre verzameling ofzo? :lol

Lekker bezig geweest RST-Smurf!
We hebben je een tijdje gemist. En net nu je jouw klussen van de afgelopen tijd wilt gaan posten in het Show Off gedeelte, ga je met ingang van komende maandag vier weken op vakantie.

Ga je daar je verslagen maken en met ons delen, of doe je dat allemaal nog voordat je op vakantie gaat??????

Kom maar op. Ik lees ze wel.

Edit: Wie heeft zijn verlofaanvraag goedgekeurd?????

Mooi resultaat op een mooie auto, altijd al een zwak gehad voor dit model. Beetje jammer dat hij een beetje door de achterpoten zakt.
Het beestje mag best wat levenssporen tonen, met zijn 27 jaartjes ziet hij er nog heel goed uit.
Ben wel een beetje verrast door de combinatie van Heavy green met Mezzo en dan vervolgens de "afstand" van je HG naar je zwarte pad:
- Met de Dap met de Heavy green en Mezzo
- Met de Dap en de zwarte pad met Finale.
iedere combinatie is de juiste; als het maar werkt.

Die mooie blauwe tank glanst weer als nieuw:-)^
Ik heb nog niet veel gezien dat een groene pad zo versleten is....is dat na die auto alleen of was ze al versleten?

Nou nou da´s nie zo maar een klus zeg. Een enorme lap staal en dan ook nog eens helemaal dof. Resultaat is prachtig, al denk ik dat je er zo nog heel wat uren aan kan besteden.

corsawim zei:
Die mooie blauwe tank glanst weer als nieuw:-)^
Ik heb nog niet veel gezien dat een groene pad zo versleten is....is dat na die auto alleen of was ze al versleten?
Allereerst :deze ziet er weer prachtig uit:cool
Kwestie groene pad :heb zelf ook zo'n heavy green die snel aftakelt.
Mijn is nog niet zo ver maar het is wel een van mijn snelst verslijtende pads.....

Virus zei:
Wel 1 vraagje....wat doe je verder met die bokalen met extractorsop?....dekseltje netjes op de bokaal....zelfs de moeite genomen etiket te kleven met oorsprong van het sop....onderdeel van een bizarre verzameling ofzo? :lol

Deze zijn mooi om de foto`s van te maken:jippie En als de eigenaar de wagen haalt kan die zien wat er in zat;-)

En @ Aficior : Rest van de verslagen zal dit weekend wel volgen.En m`n verlof is goedgekeurd door m`n zelf.Komt ervan als je eigen baas bent:lol :jippie

@ Blackpassat :

Tja , raar???Werkte gewoon het best met een mooi resultaat.Dus weinig aan doen verders;-)

Zag/zie de verdamper niet.... en het is toch zo dat oude Volvo's met een gastank de uitlaatdemper in de breedte hebben liggen? Althans, dat is mij ooit verteld door een Volvo liefhebber!