De start van het detailing project heeft op zich laten wachten, omdat ik het belangrijker vond om het hoogdringende onder de motorkap eerst aan te pakken. Omdat ik het meeste zelf doe (=lees als "eerst zelf probeer") is het dan ook weer wachten op onderdelen, wachten op het weekend om er aan te beginnen... en dan halverwege de klus er achter komen dat een of andere moer door de vorige eigenaar werd verkracht met een Engelse sleutel... en dan weer wachten op onderdelen & op het volgende weekend
Hier alvast een indruk van de begin staat waarin de auto zich bevond, inmiddels heb ik ze wel al eens grondig gewassen uiteraard:
In het laatste weekend van mei ben ik dan alvast maar aan de motorkap begonnen, zodat ik een idee had van hoe hard de lak was & omdat er een ongelooflijk lelijke vlek op zit. Het lijkt alsof er een flesje RainX oid is omgevallen 'Ik denk dat het door de blanke lak is getrokken, in de verf, dus of ik dat ooit nog kan corrigeren lijkt me sterk. Er moet uiteindelijk een andere motorkap op om het geheel af te werken.
Eerst de motorkap gewassen met een Dreftsopje om zoveel mogelijk LSP te verwijderen. Ik had drie weken voordien de Touchless Wax van Waxaddict gebruikt en daar bleef, tot mijn verbazing, nog best veel van over. Dit was tevens het uitgelezen moment om de Ferro Lube van Dodo Juice uit te testen.
Over zowel de glijdende kwaliteiten, als de ijzer-verwijderende eigenschappen ben ik heel tevreden... alleen niet over het feit dat mijn blokje klei helemaal verbrokkelde halverwege de motorkap Monello klei & DJ Ferro Lube spelen dus niet braaf samen!
Ook de innerlijke mens moet uiteraard gesmeerd blijven
Na het kleien en afspoelen zag ik verspreid over de motorkap "witte vlekjes": zijn dit vlekken waar de blanke lak verdwenen is? Of is dit een effect van de klei die zich ophoopt waar de lak (serieus) oneven is oid?
Hier alvast een indruk van de begin staat waarin de auto zich bevond, inmiddels heb ik ze wel al eens grondig gewassen uiteraard:
- Stalen velgen die zowat half verroest zijn
- Rubbers & plastiekdelen rondom zijn niet meer mooi zwart (of zelfs lichtgrijs!)
- Vrij ruwe lak die progressief erger wordt van achter naar voren, muv van het dak dat overal ruw is
- De onderkant & wielbogen van de auto hebben veel aangekoekt vuil.
- Veel lakschade rondom, niet of slecht bijgewerkt.
- en dan hebben we nog wel wat dingetjes die door de loop van de thread heen zullen onthuld worden.
In het laatste weekend van mei ben ik dan alvast maar aan de motorkap begonnen, zodat ik een idee had van hoe hard de lak was & omdat er een ongelooflijk lelijke vlek op zit. Het lijkt alsof er een flesje RainX oid is omgevallen 'Ik denk dat het door de blanke lak is getrokken, in de verf, dus of ik dat ooit nog kan corrigeren lijkt me sterk. Er moet uiteindelijk een andere motorkap op om het geheel af te werken.
Eerst de motorkap gewassen met een Dreftsopje om zoveel mogelijk LSP te verwijderen. Ik had drie weken voordien de Touchless Wax van Waxaddict gebruikt en daar bleef, tot mijn verbazing, nog best veel van over. Dit was tevens het uitgelezen moment om de Ferro Lube van Dodo Juice uit te testen.
Over zowel de glijdende kwaliteiten, als de ijzer-verwijderende eigenschappen ben ik heel tevreden... alleen niet over het feit dat mijn blokje klei helemaal verbrokkelde halverwege de motorkap Monello klei & DJ Ferro Lube spelen dus niet braaf samen!
Ook de innerlijke mens moet uiteraard gesmeerd blijven
Na het kleien en afspoelen zag ik verspreid over de motorkap "witte vlekjes": zijn dit vlekken waar de blanke lak verdwenen is? Of is dit een effect van de klei die zich ophoopt waar de lak (serieus) oneven is oid?