Als eerst wil ik een opmerking maken over deze show off , ja ik weet dat de wagen niet de mooiste is die er is.En dat die ook wat andere aandacht nodig heeft.Wagen is van een klant van me die met meerdere wagens per jaar hier op de dam staat.En om dan tegen deze wagen nee te zeggen , terwijl er nog meer voor hem in de planning staan.Dat doe ik dus niet en probeer ik de beste man zover mogelijk te helpen!
Maar laatst werdt er door een bekend persoon van me weer een wagen neergezet.Een Volvo 245 GL uit `82.De beste man heeft veel plannen met deze wagen.Maar kwam eerst bij mij langs om de wagen ens grondig te reinigen en weer aantoonbaar te maken.En werdt er de meeste druk gelegd op het netjes maken van het interieur.Want die heeft veel te lijden gehad van een 30jarig leven ( waarvan een groot deel in Zweden ).De wagen had een langere tijd stil gestaan , maar de tijd was er om wee rleven in deze wagen te gaan brengen.
Maar natuurlijk eerst de voorafjes bekijken :
Het interieur :
Het motortje :
Wagen was goed smerig van al die tijd stilstaan.Iets wat niet al te best is geweest ,helaas.Dus als eerst de Dodo Juice Crudzilla spray gebruikt en hiermee de gehele wagen ingespoten en lekker laten intrekken.En na een verloop van tijd dit afgespoten.Wat mij meteen opviel na het gebruik van dit product was dat het vuil wat losser zat dan normaal en je het gemakkelijk weg veegte.
Hierna de velgen gereinigd met de Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner in een mengsel van 1:4.En vervolgens de bandjes met deMeguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) en de Meguiar's Professional Super Degreaser in een mengsel van 1:4.Wielen goed gespoeld met water.En vervolgens de deursponningen en raamrubber en trims ook met de Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) en de Meguiar's Professional Super Degreaser in een mengsel van 1:4.En vervolgens de gehele wagen gewassen met de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash in een lichte overdosis om zo zeker te zijn dat er niks meer aanwezig is op de lak van oude waxen ed..
Spoelemmer na het wassen ( en al 3x te zijn ververst ) :
Wagen na het wassen afgespoeld en in ingespoten met de CarPro Iron.X Cleaner.De werking hiervan was meteen goed merkbaar aan de paarse verkleuring :
Dit even laten inwerken en vervolgens de wagen met ruim veel water afgespoeld.En dan met name langs alle kieren en randjes.
En in de tussentijd ook de motor onderhanden genomen met wat borsteltjes en de Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) en de Meguiar's Professional Super Degreaser in een mengsel van 1:4.
Na het wassen de wagen gedroogd met de CSF Delirium Orange Drying Towel samen met wat Poorboys World Spray and Wipe .ik droog de wagen altijd na het wassen , ook als ik ga kleien.Want de wagen staat binnen en vindt het hinderlijk als de vloer vervolgens zeiknat van het water is.En als je dan een keer even tegen de wagen aankomt met byv je tshirt dan ben je niet meteen zeiknat.
En vervolgens de wagen binnegezet.En de staat bekeken.
Er was bekend dat de wagen in z`n verleden een keer was overgespoten.Dit was te zien want niet overal was de lak netjes.En zaten er dus veel krassen onder de lak.Maar de lak was ook erg "grijzig" van de nieuwere krassen.
Maar als eerst het "spoilertje" op de achterklep gedemonteerdt , want deze was grijs inplaats van zwart zoals die hoort te zijn :
Dus deze aangepakt met deWolfgang Plastik Lens Cleaner - Step 1 , waarvan het resultaat al snel te zien was :
En na beide helften 2x hiermee te gedaan te hebben :
En de montagesteuntjes ook aangepakt met de Mothers Wax Billet Metal Polish 113gr.De voor :
En de after :
En ook meteen de boutjes , ringetjes en moertjes (RVS) ook meteen meegenomen met de Billet.
Tijdens het wassen kwam er uit de ventilatierooster aan de rechterzijde veel vuil uitzetten.Dus dit roostertje gedemonteerdt en er achter schoongemaakt met wat APC.
En heb ik de uitlaat aangepakt.dit is meestal een minder leuk klusje.En daarom doe ik deze al vrij snel aan het begin.Eerst met wat staalwolletjes de pijp wat opschuren en vervolgens de Mothers Wax Billet Metal Polish 113gr gebruikt voor de rest :
Na deze stapen de wagen gekleid met de Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Clay in combinatie met de Poorboys World Spray and Wipe .
wat tijdens het wassen was opgevallen was dat de logo`s op de wagen half los zaten.Dus deze er voorzichtig afgehaald en de lijmresten verwijdert.Dit ook op de logo`s zelf gedaan en een klein detail aangepast op de type aanduiding :
En hierna de wagen afgeplakt.En alle delen die niet in aanraking mogen komen met de polijstmiddellen voorzien van wat hippe blauwe striping.Hiervoor de afplaktape van 3M gebruikt.
Na een testspotje uitgekomen op de Polishing Power DAP900 D/A (Dual Action) Polijstmachine met een Monello SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad in combinatei met deMonello Raffini Inizio Forza .En hierna de Monello SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad samen met de Monello Raffini Mezzo Polish genomen.Verder geen stappen meer genomen in het polijsten.Want wagen wagen was een keer overgespoten en dit was niet het mooieste resultaat.En de "grijsheid" was erg verminderd en de glans zat er weer goed in.En verder afwerken had geen zin en was dus zonde van de tijd en materiaal.Hierna de wagen afgenomen met de CarPro Eraser .En dit even laten "uitdampen".En vervolgens de Poorboys World Black Hole aangebracht met een Monello SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad op de DAP.Even laten hazen verolgens met een Poorboys World Deluxe Mega Towel afgenomen.En als wax voor de Poorboys World Natty's Liquid Blue en deze aangebracht met een Monello SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad op de DAP.Even laten hazen verolgens met een Poorboys World Deluxe Mega Towel afgenomen.
Me hierna bezig gehouden met het interieur.De eigenaar had een anderre set stoelen en bank meegeleverd.En deze kwamen ter vervanging van het huidge.Dus doppensetje erbij en alles eruit :
Voordeel hiervan dat er nu wat minder in de wagen zit is de ruimte.Je kan lekker met de extractor overal goed bij.Als eerst de wagen goed gestof gezogen.En vervolgens alles met de Meguiar's Professional All Purpose Cleaner PLUS (APC) en wat borsteltjes te werk gegaan.En met de extractor alles gespoeld en opgezogen :
En na een halve wagen ( ik weet niet of er iemand trek heeft in een bakkie koffie verkeerdt ?? ) :
Maar het tapijt knapte hiervan wel enorm op :
Hierna de nieuwe achterbankleuning gepakt en deze ook schoongemaakt met de extractor.Alleen bij montage bleek deze dus niet te gaan passen en waren wat montage en vergrendelingspunten anders.En helaas niet over te zetten.En bleek er met de stoelen ook iets meer aan de hand te zijn dus dit ging ook niet passen.Na wat overleg met de eigenaar het oude interieur grondig gereinigd en dit weer terug geplaatst.
En vervolgens de rest van het interieur met de nodige APC schoongemaakt.En alles gevoed met de CarPro PERL Coat.Raampjes schoongemaakt met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray.En vervolgens nog wat puntjes op de i gezet.Zoals de instaplijst in de kofferbak.Deze behandeld met de Mothers Wax Billet Metal Polish 113gr.
De velgen nog in de Poorboys World Wheel Sealant gezet en de bandjes voorzien van 2 laagjes Poorboys World Bold N Bright Gel , dit aangebracht met een simpelle kwast.
En alle trims aan de buitenzijde eerst gereinigd met de Black WOW Pre-WOW Pre-Cleaner en verolgens in de Black WOW Black WOW Exterior Trim Restorer gezet.Dit mag dan een best prijzigge combinatie zijn , maar werkt toch zo goed op die oude verweerde kunstofdelen ( en ook op nieuwer spul ).Dat ik dit gewoon blijf gebruiken.En je hebt maar een paar druppeltjes nodig om de bumpers te doen.
Ook nog de trekhaak , de reservewielkuipen aan de onderzijde en de onderkant van de dorpeltjes in zwarte lak gezet.
En nadat je alles hebt gedaan en de gedemonteerde delen weer hebt terug gezet.Wordt het tijd om de wagen de stal uit te rijden en in het zonnetje te zetten voor de afterpics :
Ondanks het slechte spuitwerk uit het verleden met de daarbij horende schades was er toch weer een mooie diepte en glans in de lak aanwezig :
Het schone interieur :
Het gereingde motorruimte ( verder weinig aan gedaan , want zit al genoeg tijd in deze wagen ) :
Ook de wielen zijn weer goed aantoonbaar :
En de blinkende uitlaat met de zwarte reservewielkuip en trekhaak :
Zozo , was me weer een schrijven.maar hoop dat ik men er weer een pezier mee heb gedaan.En wacht nu met smart de eigenaar af die hem komende week gaat omwissellen voor een volgend detailklusje.
En een fijne avond allemaal!!!
Maar laatst werdt er door een bekend persoon van me weer een wagen neergezet.Een Volvo 245 GL uit `82.De beste man heeft veel plannen met deze wagen.Maar kwam eerst bij mij langs om de wagen ens grondig te reinigen en weer aantoonbaar te maken.En werdt er de meeste druk gelegd op het netjes maken van het interieur.Want die heeft veel te lijden gehad van een 30jarig leven ( waarvan een groot deel in Zweden ).De wagen had een langere tijd stil gestaan , maar de tijd was er om wee rleven in deze wagen te gaan brengen.
Maar natuurlijk eerst de voorafjes bekijken :
Het interieur :
Het motortje :
Wagen was goed smerig van al die tijd stilstaan.Iets wat niet al te best is geweest ,helaas.Dus als eerst de Dodo Juice Crudzilla spray gebruikt en hiermee de gehele wagen ingespoten en lekker laten intrekken.En na een verloop van tijd dit afgespoten.Wat mij meteen opviel na het gebruik van dit product was dat het vuil wat losser zat dan normaal en je het gemakkelijk weg veegte.
Hierna de velgen gereinigd met de Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner in een mengsel van 1:4.En vervolgens de bandjes met deMeguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) en de Meguiar's Professional Super Degreaser in een mengsel van 1:4.Wielen goed gespoeld met water.En vervolgens de deursponningen en raamrubber en trims ook met de Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) en de Meguiar's Professional Super Degreaser in een mengsel van 1:4.En vervolgens de gehele wagen gewassen met de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash in een lichte overdosis om zo zeker te zijn dat er niks meer aanwezig is op de lak van oude waxen ed..
Spoelemmer na het wassen ( en al 3x te zijn ververst ) :
Wagen na het wassen afgespoeld en in ingespoten met de CarPro Iron.X Cleaner.De werking hiervan was meteen goed merkbaar aan de paarse verkleuring :
Dit even laten inwerken en vervolgens de wagen met ruim veel water afgespoeld.En dan met name langs alle kieren en randjes.
En in de tussentijd ook de motor onderhanden genomen met wat borsteltjes en de Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) en de Meguiar's Professional Super Degreaser in een mengsel van 1:4.
Na het wassen de wagen gedroogd met de CSF Delirium Orange Drying Towel samen met wat Poorboys World Spray and Wipe .ik droog de wagen altijd na het wassen , ook als ik ga kleien.Want de wagen staat binnen en vindt het hinderlijk als de vloer vervolgens zeiknat van het water is.En als je dan een keer even tegen de wagen aankomt met byv je tshirt dan ben je niet meteen zeiknat.
En vervolgens de wagen binnegezet.En de staat bekeken.
Er was bekend dat de wagen in z`n verleden een keer was overgespoten.Dit was te zien want niet overal was de lak netjes.En zaten er dus veel krassen onder de lak.Maar de lak was ook erg "grijzig" van de nieuwere krassen.
Maar als eerst het "spoilertje" op de achterklep gedemonteerdt , want deze was grijs inplaats van zwart zoals die hoort te zijn :
Dus deze aangepakt met deWolfgang Plastik Lens Cleaner - Step 1 , waarvan het resultaat al snel te zien was :
En na beide helften 2x hiermee te gedaan te hebben :
En de montagesteuntjes ook aangepakt met de Mothers Wax Billet Metal Polish 113gr.De voor :
En de after :
En ook meteen de boutjes , ringetjes en moertjes (RVS) ook meteen meegenomen met de Billet.
Tijdens het wassen kwam er uit de ventilatierooster aan de rechterzijde veel vuil uitzetten.Dus dit roostertje gedemonteerdt en er achter schoongemaakt met wat APC.
En heb ik de uitlaat aangepakt.dit is meestal een minder leuk klusje.En daarom doe ik deze al vrij snel aan het begin.Eerst met wat staalwolletjes de pijp wat opschuren en vervolgens de Mothers Wax Billet Metal Polish 113gr gebruikt voor de rest :
Na deze stapen de wagen gekleid met de Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Clay in combinatie met de Poorboys World Spray and Wipe .
wat tijdens het wassen was opgevallen was dat de logo`s op de wagen half los zaten.Dus deze er voorzichtig afgehaald en de lijmresten verwijdert.Dit ook op de logo`s zelf gedaan en een klein detail aangepast op de type aanduiding :
En hierna de wagen afgeplakt.En alle delen die niet in aanraking mogen komen met de polijstmiddellen voorzien van wat hippe blauwe striping.Hiervoor de afplaktape van 3M gebruikt.
Na een testspotje uitgekomen op de Polishing Power DAP900 D/A (Dual Action) Polijstmachine met een Monello SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad in combinatei met deMonello Raffini Inizio Forza .En hierna de Monello SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad samen met de Monello Raffini Mezzo Polish genomen.Verder geen stappen meer genomen in het polijsten.Want wagen wagen was een keer overgespoten en dit was niet het mooieste resultaat.En de "grijsheid" was erg verminderd en de glans zat er weer goed in.En verder afwerken had geen zin en was dus zonde van de tijd en materiaal.Hierna de wagen afgenomen met de CarPro Eraser .En dit even laten "uitdampen".En vervolgens de Poorboys World Black Hole aangebracht met een Monello SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad op de DAP.Even laten hazen verolgens met een Poorboys World Deluxe Mega Towel afgenomen.En als wax voor de Poorboys World Natty's Liquid Blue en deze aangebracht met een Monello SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad op de DAP.Even laten hazen verolgens met een Poorboys World Deluxe Mega Towel afgenomen.
Me hierna bezig gehouden met het interieur.De eigenaar had een anderre set stoelen en bank meegeleverd.En deze kwamen ter vervanging van het huidge.Dus doppensetje erbij en alles eruit :
Voordeel hiervan dat er nu wat minder in de wagen zit is de ruimte.Je kan lekker met de extractor overal goed bij.Als eerst de wagen goed gestof gezogen.En vervolgens alles met de Meguiar's Professional All Purpose Cleaner PLUS (APC) en wat borsteltjes te werk gegaan.En met de extractor alles gespoeld en opgezogen :
En na een halve wagen ( ik weet niet of er iemand trek heeft in een bakkie koffie verkeerdt ?? ) :
Maar het tapijt knapte hiervan wel enorm op :
Hierna de nieuwe achterbankleuning gepakt en deze ook schoongemaakt met de extractor.Alleen bij montage bleek deze dus niet te gaan passen en waren wat montage en vergrendelingspunten anders.En helaas niet over te zetten.En bleek er met de stoelen ook iets meer aan de hand te zijn dus dit ging ook niet passen.Na wat overleg met de eigenaar het oude interieur grondig gereinigd en dit weer terug geplaatst.
En vervolgens de rest van het interieur met de nodige APC schoongemaakt.En alles gevoed met de CarPro PERL Coat.Raampjes schoongemaakt met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray.En vervolgens nog wat puntjes op de i gezet.Zoals de instaplijst in de kofferbak.Deze behandeld met de Mothers Wax Billet Metal Polish 113gr.
De velgen nog in de Poorboys World Wheel Sealant gezet en de bandjes voorzien van 2 laagjes Poorboys World Bold N Bright Gel , dit aangebracht met een simpelle kwast.
En alle trims aan de buitenzijde eerst gereinigd met de Black WOW Pre-WOW Pre-Cleaner en verolgens in de Black WOW Black WOW Exterior Trim Restorer gezet.Dit mag dan een best prijzigge combinatie zijn , maar werkt toch zo goed op die oude verweerde kunstofdelen ( en ook op nieuwer spul ).Dat ik dit gewoon blijf gebruiken.En je hebt maar een paar druppeltjes nodig om de bumpers te doen.
Ook nog de trekhaak , de reservewielkuipen aan de onderzijde en de onderkant van de dorpeltjes in zwarte lak gezet.
En nadat je alles hebt gedaan en de gedemonteerde delen weer hebt terug gezet.Wordt het tijd om de wagen de stal uit te rijden en in het zonnetje te zetten voor de afterpics :
Ondanks het slechte spuitwerk uit het verleden met de daarbij horende schades was er toch weer een mooie diepte en glans in de lak aanwezig :
Het schone interieur :
Het gereingde motorruimte ( verder weinig aan gedaan , want zit al genoeg tijd in deze wagen ) :
Ook de wielen zijn weer goed aantoonbaar :
En de blinkende uitlaat met de zwarte reservewielkuip en trekhaak :
Zozo , was me weer een schrijven.maar hoop dat ik men er weer een pezier mee heb gedaan.En wacht nu met smart de eigenaar af die hem komende week gaat omwissellen voor een volgend detailklusje.
En een fijne avond allemaal!!!