Tijd geleden een Volvo Amazon gedaan.En dit was al de 2de wagen voor deze man.En ook die was in zeer goede verwachting aangekomen bij de beste man.
2 weken geleden gebeld door deze man.En of die een andere wagen neer kon zetten hier die wel wat TLC kon gebruiken.
Kreeg ruim de tijd voor deze wagen , dus een klus zonder haast.En zoiets zie je graag , gewoon heerlijk alles op je gemak.Geen druk dat die de volgende dag al weg moet.En zie je het ff niet zitten , dan ga je de volgende dag verder.
En daarom is deze klus over meerdere midagen/avonden verspreidt.
Deze keer ging het om een Volvo 960 uit `95.Deze wagen is nog niet zolang in bezit van deze eigenaar.Maar wordt al wel als dagelijkse auto gebruik.
Dus hier wat voor foto`s ( schrik niet ) :
Velgen kunnen ook aardig wat aandacht gebruiken :
Deze krassen liepen over de gehele rechterflank van de wagen :
Raar logo dat hier niet hoort en dus op verzoek van de eigenaar deze verwijdert :
Lederinterieur dat aardig aan de glimmende/gladde kant was:
En of ik hier iets aan kon doen :
Als eerste de velgen aagepakt.Die konden wel erg veel aandacht gebruiken.Zoals ze er bij stonden , was er ver te zoeken naar de oorspronkelijke kleur :
Dus meteen de Spray & Rinse van Poorboys genomenDeze op een verhouding van 1:1.En een eerste keer ( 50/50 ):
De velg 4x ingespoten en met de EZ-Brush mini behandeld.En daarna dit resultaat :
Vervolgens de Iron-X erop los gelaten :
En een 2de keer :
Zo alle 4 de velgen gedaan.Was wel ff een p*kkewerk.Maar resultaat is er wel.
Vervolgens alle rubber en kunstofdelen met de Poorboys APC met Megs SD mengsel.Wagen afgespoten en vervolgens de wagen gewassen met de Poorboys SS&S.Afgespoten en daarna de Iron-X op de wagen z`n werk laten doen.Ondanks de donkerre kleur toch wat hiervan kunnen vastleggen :
De wagen met veel water grondig gespoeld.En hierna de wagen ingesprayt met Poorboys Spray & Wipe en vervolgens gedroogd met de Delerium.
Hierna de wagen binnen gezet en gedaan aan iets waar de eigenaar zich aan stoorde :
inderdaad , de logo`s moesten verwijderd worden.Ook die vage V6 logo`s op de zijkant.Logo`s eerst met een föhn beetje warm maken en vervolgens in 1 beweging eraf getrokken.De overgebleven lijmresten van de dubbelzijdigetape met een carameschijf op de accutol verwijdert.
Me hierna even bezig gehouden met de afdekplaat in de kofferbak.
De eigenaar vondt het er niet uitzien ( en niet alleen hij ).En of ik hier wat meer aandacht aan kon beteden.
Dus de APC/SD megsel erbij gehaald.En een borsteltje.En dus aan de "schrob" gegaan.En vervolgens de extractor erover heen gehaald :
Een halve kant gedaan :
En een soepje voor de liefhebbers:
En dus ook de andere kant gedaan opdezelfde manier.En nog een aantal keer met de extractor erover :
En voor de 2de keer een soepje gebrouwen in m`n keteltje :
De volgende dag verder gegaan met de wagen en de Dodo Juice SN klei erbij samen met de Poorboy Spray & Wipe :
Na het kleien kwamen de lakdefecten pas echt goed inzicht :
Over de gehele rechterflank liep van voren naar achter ( echt precies vanaf de knipperlicht voor tot het achterlicht ) wat flinke strepen :
Na dit alles te hebben opgenomen , de wagen voorzien van de hippe blauwe striping.
En bij de achterbumper stuitte ik op een onderdeel wat me meteen een doorn in het oog was :
Na flink wat schrobben met een staalwolletje en de Mothers mag en alu polish :
Hierna begonnen met polijsten.Na m`n ervaringen met wat andere Volvo`s weet ik dat de Volvo`s over het algemeen een harde lak hebben.Dus wat groffer ingezet.En na wat testspotjes uitgekomen met :
Rotary met oranje pad met Monello Inizio
DAP met Heavy green en Monello Mezzo
DAP met witte pad met Monello Mezzo
DAP met ligth green met Monello Finale
Om op de achterklep wat beter te werk kunnen gaan de achterlichten en plaat verwijdert ( ook de polijstresten gingen tussen de kieren zitten en waren nu makkelijker te verwijderen ) :
En na de Inizio en Mezzo :
De vegen op de rechterflank :
Onderaan de de deur voor :
En na :
En om in de deurschelpen wat makkelijker te kunnen werken de handgrepen gedemonteerd , voor :
En na :
De achterlichten ook met de DAP gedaan met de Mezzo en Finale :
Het chroomwerk met de Wolfgang metalserie gedaan ( en hiervoor de lak afgeplakt ) :
Vervolgens de lak in de Black Hole gezet vervolgd door de EX-P en later de Liqued Matty`s van Poorboys.Waarom???Kan allemaal machinaal en verwerkt heerlijk en resultaat was prima.
En na het lakwerk komt het interieur aan te pas.En iets wat me meteen opviel was dat het leder de glimmende uitvoering was.En volgens mij is dat niet een orgineel iets.Dus de Gliptone cleaner erbij gepakt.En flink aan de slag gegaan.Het emmertje na de beide voorstoelen :
Ja , dit was dus echt nodig.En meteen was het leer niet meer glimmend en weer stroef.Dus na het dorgen de Gliptone Conditioner erbij gehaald en het leder ermee behandeld.Dit was echt iets wat het leer weer echt nodig had.Dus dag erna nog een 2de keer hiermee gedaan.En die heerlijke lederlucht hangt er in.
En na het leer komt dus de rest een bod. :
Hier is de laatste tijd ook niet echt de aandacht geweest.Dus wat APC en een kwastje erbij :
Hierna alles in de Naturel Look van Poorboys gezet.
en ook de extractor door het stoffendeel gehaald .En weer iets waar het goed van opknapte.De wat lastiggerre vlekke met wat APC en borsteltje gedaan.Maar bijna alles eruit kunnen krijgen.En wat er niet uitging zit toch onder een vloermatje.
Ook de grill eruit gehaald en deels uitelkaar gehaald :
En met de Metalserie van Wolfgange bewerkt :
De velgen in de Wheelsealant van Poorboys gezet.En de bandjes in de Wolfgang Tiregel :
En na een aantal uurtjes erop te hebben gezeten met een microvezeldoek ( een goedkope variant ) de bansjes na gewreven :
Verders al het kunstof aan de buitenzijde met de Black Wow gedaan .Ramen met de Monello Perfetto detailerspray schoongemaakt.Rubbers met de Carpro Perl gedaan.
Tijdens het wassen de motorruimte al schoongemaakt met wat APC/SD.Hier de puntjes op de i gezet en al het kunstof/rubber onder de motorkap in de Perl gezet.
En vandaag de de na foto`s gemaakt.Als eerst de wagen nagelopen met de Monello Perfetto detailerspray.De kunsof nogmaals in de Black Wow gezet.En toen de wagen buiten in het zonnetje gezet voor de afters :
Het interieur :
De kofferbak na ( een meerdere keren een extractor te hebben gezien ) :
De tankopening :
De motorruimte :
Achterklep is er ook vooruit gegaan :
De velgen die weer de orginele kleur lieten zien :
Wat reflectieshots :
Een wagen die veel te lijden heeft gehad in z`n leven , maar waarvan de huidge eigenaar toch wat meer wilde dan de standaard poetsers die hij al kon ( en na de vorige ervaringen nu ziet wat detailen is ).
Een klus waarvan ik het resultaat zeer goed vindt als je ziet hoe die eruit zag.Gelukkig was dit een klus waar je lekker op los kon gaan.En waar je ook de tijd ervoor kreeg.In totaal zit er denk zo`n 30 man uur in deze wagen.Is vrij veel voor een beurje , maar iets wat zeker geen kwaad kon op de wagen.
Een klus waar ik gewoon vrolijk van wordt.
2 weken geleden gebeld door deze man.En of die een andere wagen neer kon zetten hier die wel wat TLC kon gebruiken.
Kreeg ruim de tijd voor deze wagen , dus een klus zonder haast.En zoiets zie je graag , gewoon heerlijk alles op je gemak.Geen druk dat die de volgende dag al weg moet.En zie je het ff niet zitten , dan ga je de volgende dag verder.
En daarom is deze klus over meerdere midagen/avonden verspreidt.
Deze keer ging het om een Volvo 960 uit `95.Deze wagen is nog niet zolang in bezit van deze eigenaar.Maar wordt al wel als dagelijkse auto gebruik.
Dus hier wat voor foto`s ( schrik niet ) :
Velgen kunnen ook aardig wat aandacht gebruiken :
Deze krassen liepen over de gehele rechterflank van de wagen :
Raar logo dat hier niet hoort en dus op verzoek van de eigenaar deze verwijdert :
Lederinterieur dat aardig aan de glimmende/gladde kant was:
En of ik hier iets aan kon doen :
Als eerste de velgen aagepakt.Die konden wel erg veel aandacht gebruiken.Zoals ze er bij stonden , was er ver te zoeken naar de oorspronkelijke kleur :
Dus meteen de Spray & Rinse van Poorboys genomenDeze op een verhouding van 1:1.En een eerste keer ( 50/50 ):
De velg 4x ingespoten en met de EZ-Brush mini behandeld.En daarna dit resultaat :
Vervolgens de Iron-X erop los gelaten :
En een 2de keer :
Zo alle 4 de velgen gedaan.Was wel ff een p*kkewerk.Maar resultaat is er wel.
Vervolgens alle rubber en kunstofdelen met de Poorboys APC met Megs SD mengsel.Wagen afgespoten en vervolgens de wagen gewassen met de Poorboys SS&S.Afgespoten en daarna de Iron-X op de wagen z`n werk laten doen.Ondanks de donkerre kleur toch wat hiervan kunnen vastleggen :
De wagen met veel water grondig gespoeld.En hierna de wagen ingesprayt met Poorboys Spray & Wipe en vervolgens gedroogd met de Delerium.
Hierna de wagen binnen gezet en gedaan aan iets waar de eigenaar zich aan stoorde :
inderdaad , de logo`s moesten verwijderd worden.Ook die vage V6 logo`s op de zijkant.Logo`s eerst met een föhn beetje warm maken en vervolgens in 1 beweging eraf getrokken.De overgebleven lijmresten van de dubbelzijdigetape met een carameschijf op de accutol verwijdert.
Me hierna even bezig gehouden met de afdekplaat in de kofferbak.
De eigenaar vondt het er niet uitzien ( en niet alleen hij ).En of ik hier wat meer aandacht aan kon beteden.
Dus de APC/SD megsel erbij gehaald.En een borsteltje.En dus aan de "schrob" gegaan.En vervolgens de extractor erover heen gehaald :
Een halve kant gedaan :
En een soepje voor de liefhebbers:
En dus ook de andere kant gedaan opdezelfde manier.En nog een aantal keer met de extractor erover :
En voor de 2de keer een soepje gebrouwen in m`n keteltje :
De volgende dag verder gegaan met de wagen en de Dodo Juice SN klei erbij samen met de Poorboy Spray & Wipe :
Na het kleien kwamen de lakdefecten pas echt goed inzicht :
Over de gehele rechterflank liep van voren naar achter ( echt precies vanaf de knipperlicht voor tot het achterlicht ) wat flinke strepen :
Na dit alles te hebben opgenomen , de wagen voorzien van de hippe blauwe striping.
En bij de achterbumper stuitte ik op een onderdeel wat me meteen een doorn in het oog was :
Na flink wat schrobben met een staalwolletje en de Mothers mag en alu polish :
Hierna begonnen met polijsten.Na m`n ervaringen met wat andere Volvo`s weet ik dat de Volvo`s over het algemeen een harde lak hebben.Dus wat groffer ingezet.En na wat testspotjes uitgekomen met :
Rotary met oranje pad met Monello Inizio
DAP met Heavy green en Monello Mezzo
DAP met witte pad met Monello Mezzo
DAP met ligth green met Monello Finale
Om op de achterklep wat beter te werk kunnen gaan de achterlichten en plaat verwijdert ( ook de polijstresten gingen tussen de kieren zitten en waren nu makkelijker te verwijderen ) :
En na de Inizio en Mezzo :
De vegen op de rechterflank :
Onderaan de de deur voor :
En na :
En om in de deurschelpen wat makkelijker te kunnen werken de handgrepen gedemonteerd , voor :
En na :
De achterlichten ook met de DAP gedaan met de Mezzo en Finale :
Het chroomwerk met de Wolfgang metalserie gedaan ( en hiervoor de lak afgeplakt ) :
Vervolgens de lak in de Black Hole gezet vervolgd door de EX-P en later de Liqued Matty`s van Poorboys.Waarom???Kan allemaal machinaal en verwerkt heerlijk en resultaat was prima.
En na het lakwerk komt het interieur aan te pas.En iets wat me meteen opviel was dat het leder de glimmende uitvoering was.En volgens mij is dat niet een orgineel iets.Dus de Gliptone cleaner erbij gepakt.En flink aan de slag gegaan.Het emmertje na de beide voorstoelen :
Ja , dit was dus echt nodig.En meteen was het leer niet meer glimmend en weer stroef.Dus na het dorgen de Gliptone Conditioner erbij gehaald en het leder ermee behandeld.Dit was echt iets wat het leer weer echt nodig had.Dus dag erna nog een 2de keer hiermee gedaan.En die heerlijke lederlucht hangt er in.
En na het leer komt dus de rest een bod. :
Hier is de laatste tijd ook niet echt de aandacht geweest.Dus wat APC en een kwastje erbij :
Hierna alles in de Naturel Look van Poorboys gezet.
en ook de extractor door het stoffendeel gehaald .En weer iets waar het goed van opknapte.De wat lastiggerre vlekke met wat APC en borsteltje gedaan.Maar bijna alles eruit kunnen krijgen.En wat er niet uitging zit toch onder een vloermatje.
Ook de grill eruit gehaald en deels uitelkaar gehaald :
En met de Metalserie van Wolfgange bewerkt :
De velgen in de Wheelsealant van Poorboys gezet.En de bandjes in de Wolfgang Tiregel :
En na een aantal uurtjes erop te hebben gezeten met een microvezeldoek ( een goedkope variant ) de bansjes na gewreven :
Verders al het kunstof aan de buitenzijde met de Black Wow gedaan .Ramen met de Monello Perfetto detailerspray schoongemaakt.Rubbers met de Carpro Perl gedaan.
Tijdens het wassen de motorruimte al schoongemaakt met wat APC/SD.Hier de puntjes op de i gezet en al het kunstof/rubber onder de motorkap in de Perl gezet.
En vandaag de de na foto`s gemaakt.Als eerst de wagen nagelopen met de Monello Perfetto detailerspray.De kunsof nogmaals in de Black Wow gezet.En toen de wagen buiten in het zonnetje gezet voor de afters :
Het interieur :
De kofferbak na ( een meerdere keren een extractor te hebben gezien ) :
De tankopening :
De motorruimte :
Achterklep is er ook vooruit gegaan :
De velgen die weer de orginele kleur lieten zien :
Wat reflectieshots :
Een wagen die veel te lijden heeft gehad in z`n leven , maar waarvan de huidge eigenaar toch wat meer wilde dan de standaard poetsers die hij al kon ( en na de vorige ervaringen nu ziet wat detailen is ).
Een klus waarvan ik het resultaat zeer goed vindt als je ziet hoe die eruit zag.Gelukkig was dit een klus waar je lekker op los kon gaan.En waar je ook de tijd ervoor kreeg.In totaal zit er denk zo`n 30 man uur in deze wagen.Is vrij veel voor een beurje , maar iets wat zeker geen kwaad kon op de wagen.
Een klus waar ik gewoon vrolijk van wordt.