• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 960 , bj `95

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Tijd geleden een Volvo Amazon gedaan.En dit was al de 2de wagen voor deze man.En ook die was in zeer goede verwachting aangekomen bij de beste man.

2 weken geleden gebeld door deze man.En of die een andere wagen neer kon zetten hier die wel wat TLC kon gebruiken.
Kreeg ruim de tijd voor deze wagen , dus een klus zonder haast.En zoiets zie je graag , gewoon heerlijk alles op je gemak.Geen druk dat die de volgende dag al weg moet.En zie je het ff niet zitten , dan ga je de volgende dag verder.

En daarom is deze klus over meerdere midagen/avonden verspreidt.

Deze keer ging het om een Volvo 960 uit `95.Deze wagen is nog niet zolang in bezit van deze eigenaar.Maar wordt al wel als dagelijkse auto gebruik.

Dus hier wat voor foto`s ( schrik niet ) :

DSCN6101.jpg

DSCN6104.jpg

DSCN6105.jpg

DSCN6120.jpg

DSCN6124.jpg

DSCN6127.jpg

DSCN6131.jpg


Velgen kunnen ook aardig wat aandacht gebruiken :

DSCN6109.jpg


Deze krassen liepen over de gehele rechterflank van de wagen :

DSCN6110.jpg


Raar logo dat hier niet hoort en dus op verzoek van de eigenaar deze verwijdert :

DSCN6113.jpg


Lederinterieur dat aardig aan de glimmende/gladde kant was:

DSCN6115.jpg

DSCN6121.jpg


En of ik hier iets aan kon doen :

DSCN6117.jpg



Als eerste de velgen aagepakt.Die konden wel erg veel aandacht gebruiken.Zoals ze er bij stonden , was er ver te zoeken naar de oorspronkelijke kleur :

DSCN6149.jpg


Dus meteen de Spray & Rinse van Poorboys genomenDeze op een verhouding van 1:1.En een eerste keer ( 50/50 ):

DSCN6151.jpg


De velg 4x ingespoten en met de EZ-Brush mini behandeld.En daarna dit resultaat :

DSCN6152.jpg


Vervolgens de Iron-X erop los gelaten :

DSCN6153.jpg

DSCN6155.jpg


En een 2de keer :

DSCN6156.jpg


Zo alle 4 de velgen gedaan.Was wel ff een p*kkewerk.Maar resultaat is er wel.

Vervolgens alle rubber en kunstofdelen met de Poorboys APC met Megs SD mengsel.Wagen afgespoten en vervolgens de wagen gewassen met de Poorboys SS&S.Afgespoten en daarna de Iron-X op de wagen z`n werk laten doen.Ondanks de donkerre kleur toch wat hiervan kunnen vastleggen :

DSCN6159.jpg

DSCN6161.jpg


De wagen met veel water grondig gespoeld.En hierna de wagen ingesprayt met Poorboys Spray & Wipe en vervolgens gedroogd met de Delerium.
Hierna de wagen binnen gezet en gedaan aan iets waar de eigenaar zich aan stoorde :

DSCN6169.jpg


inderdaad , de logo`s moesten verwijderd worden.Ook die vage V6 logo`s op de zijkant.Logo`s eerst met een föhn beetje warm maken en vervolgens in 1 beweging eraf getrokken.De overgebleven lijmresten van de dubbelzijdigetape met een carameschijf op de accutol verwijdert.

Me hierna even bezig gehouden met de afdekplaat in de kofferbak.

DSCN6179.jpg


De eigenaar vondt het er niet uitzien ( en niet alleen hij ).En of ik hier wat meer aandacht aan kon beteden.

Dus de APC/SD megsel erbij gehaald.En een borsteltje.En dus aan de "schrob" gegaan.En vervolgens de extractor erover heen gehaald :

DSCN6184.jpg


Een halve kant gedaan :

DSCN6189.jpg


En een soepje voor de liefhebbers:

DSCN6190.jpg


En dus ook de andere kant gedaan opdezelfde manier.En nog een aantal keer met de extractor erover :

DSCN6194.jpg


En voor de 2de keer een soepje gebrouwen in m`n keteltje :

DSCN6284.jpg



De volgende dag verder gegaan met de wagen en de Dodo Juice SN klei erbij samen met de Poorboy Spray & Wipe :

DSCN6197.jpg

DSCN6203.jpg

DSCN6211.jpg


Na het kleien kwamen de lakdefecten pas echt goed inzicht :

DSCN6231.jpg

DSCN6244.jpg


Over de gehele rechterflank liep van voren naar achter ( echt precies vanaf de knipperlicht voor tot het achterlicht ) wat flinke strepen :

DSCN6265.jpg

DSCN6268.jpg



Na dit alles te hebben opgenomen , de wagen voorzien van de hippe blauwe striping.

En bij de achterbumper stuitte ik op een onderdeel wat me meteen een doorn in het oog was :

DSCN6286.jpg


Na flink wat schrobben met een staalwolletje en de Mothers mag en alu polish :

DSCN6291.jpg



Hierna begonnen met polijsten.Na m`n ervaringen met wat andere Volvo`s weet ik dat de Volvo`s over het algemeen een harde lak hebben.Dus wat groffer ingezet.En na wat testspotjes uitgekomen met :

Rotary met oranje pad met Monello Inizio
DAP met Heavy green en Monello Mezzo
DAP met witte pad met Monello Mezzo
DAP met ligth green met Monello Finale

Om op de achterklep wat beter te werk kunnen gaan de achterlichten en plaat verwijdert ( ook de polijstresten gingen tussen de kieren zitten en waren nu makkelijker te verwijderen ) :

DSCN6321.jpg


En na de Inizio en Mezzo :

DSCN6323.jpg


De vegen op de rechterflank :

DSCN6326.jpg

DSCN6332.jpg


Onderaan de de deur voor :

DSCN6341.jpg


En na :

DSCN6344.jpg


En om in de deurschelpen wat makkelijker te kunnen werken de handgrepen gedemonteerd , voor :

DSCN6356.jpg


En na :

DSCN6357.jpg


De achterlichten ook met de DAP gedaan met de Mezzo en Finale :

DSCN6365.jpg


Het chroomwerk met de Wolfgang metalserie gedaan ( en hiervoor de lak afgeplakt ) :

DSCN6366.jpg


Vervolgens de lak in de Black Hole gezet vervolgd door de EX-P en later de Liqued Matty`s van Poorboys.Waarom???Kan allemaal machinaal en verwerkt heerlijk en resultaat was prima.


En na het lakwerk komt het interieur aan te pas.En iets wat me meteen opviel was dat het leder de glimmende uitvoering was.En volgens mij is dat niet een orgineel iets.Dus de Gliptone cleaner erbij gepakt.En flink aan de slag gegaan.Het emmertje na de beide voorstoelen :

DSCN6446.jpg


Ja , dit was dus echt nodig.En meteen was het leer niet meer glimmend en weer stroef.Dus na het dorgen de Gliptone Conditioner erbij gehaald en het leder ermee behandeld.Dit was echt iets wat het leer weer echt nodig had.Dus dag erna nog een 2de keer hiermee gedaan.En die heerlijke lederlucht hangt er in.

En na het leer komt dus de rest een bod. :

DSCN6436.jpg

DSCN6437.jpg


Hier is de laatste tijd ook niet echt de aandacht geweest.Dus wat APC en een kwastje erbij :

DSCN6454.jpg

DSCN6456.jpg



Hierna alles in de Naturel Look van Poorboys gezet.

en ook de extractor door het stoffendeel gehaald .En weer iets waar het goed van opknapte.De wat lastiggerre vlekke met wat APC en borsteltje gedaan.Maar bijna alles eruit kunnen krijgen.En wat er niet uitging zit toch onder een vloermatje.

Ook de grill eruit gehaald en deels uitelkaar gehaald :

DSCN6449.jpg


En met de Metalserie van Wolfgange bewerkt :

DSCN6451.jpg


De velgen in de Wheelsealant van Poorboys gezet.En de bandjes in de Wolfgang Tiregel :

DSCN6448.jpg


En na een aantal uurtjes erop te hebben gezeten met een microvezeldoek ( een goedkope variant ) de bansjes na gewreven :

DSCN6452.jpg


Verders al het kunstof aan de buitenzijde met de Black Wow gedaan .Ramen met de Monello Perfetto detailerspray schoongemaakt.Rubbers met de Carpro Perl gedaan.

Tijdens het wassen de motorruimte al schoongemaakt met wat APC/SD.Hier de puntjes op de i gezet en al het kunstof/rubber onder de motorkap in de Perl gezet.

En vandaag de de na foto`s gemaakt.Als eerst de wagen nagelopen met de Monello Perfetto detailerspray.De kunsof nogmaals in de Black Wow gezet.En toen de wagen buiten in het zonnetje gezet voor de afters :

DSCN6465.jpg

DSCN6467.jpg

DSCN6468.jpg

DSCN6471.jpg

DSCN6473.jpg


Het interieur :

DSCN6474.jpg

DSCN6476.jpg

DSCN6481.jpg

DSCN6484.jpg

DSCN6485.jpg

DSCN6486.jpg


De kofferbak na ( een meerdere keren een extractor te hebben gezien ) :

DSCN6480.jpg


De tankopening :

DSCN6478.jpg


De motorruimte :

DSCN6487.jpg


Achterklep is er ook vooruit gegaan :

DSCN6488.jpg


De velgen die weer de orginele kleur lieten zien :

DSCN6491.jpg


Wat reflectieshots :

DSCN6494.jpg

DSCN6496.jpg

DSCN6498.jpg


Een wagen die veel te lijden heeft gehad in z`n leven , maar waarvan de huidge eigenaar toch wat meer wilde dan de standaard poetsers die hij al kon ( en na de vorige ervaringen nu ziet wat detailen is ).
Een klus waarvan ik het resultaat zeer goed vindt als je ziet hoe die eruit zag.Gelukkig was dit een klus waar je lekker op los kon gaan.En waar je ook de tijd ervoor kreeg.In totaal zit er denk zo`n 30 man uur in deze wagen.Is vrij veel voor een beurje , maar iets wat zeker geen kwaad kon op de wagen.

Een klus waar ik gewoon vrolijk van wordt.
 
Mooi gedaan Iwan.
Zeer mooi resultaat en fijn dat je de tijd kreeg om eens lekker los te gaan op een auto. Daar worden ze zoveel mooier van.
 
Wat is deze Volvo weer mooi geworden!! :)^

Aan het begin van het verhaal nooit gedacht dat je die krassen over de hele flank eruit zou krijgen... WOW!
 
Niet normaal hoe deze is opgeknapt :)^ Respect Smurf :ja Wat een transformatie, heb er van genoten :cool:

Wat zien die deurpanelen er raar uit aan de bovenkant, allemaal van die vouwen.
 
Mooie Detail smurf! :heart_eyes:

goed oog voor detail, mooie voor na foto's :)^

en wat een heerlijke lak weer :heart_eyes:

waarom besloten zoveel los te schroeven? gewoon omdat het kan (kwa tijd)?

waarom niet besloten de velgen te behandelen met een cone op de tol?

en heb je al eens geprobeerd een doek met (kokend) heet water op leer te leggen om de kreukels eruit te krijgen?
 
Dat van die kreukels blijkt een Volvo prob te zijn.Beginnen te krullen en komen dan los.

Zijn nog opzoek geweest naar andere , maar helaas niks kunnen vinden en nieuw kosten ze 280,- ex8o

En dat demonteren van delen doe ik wel vaker.Werkt vaak prettiger.
 
Goed opgeknapt, vooral de kofferbak.

Wat me opviel, volgens mij zie ik de grondlak op het onderste randje van de handgreep?
Voor een reflectie is het grijze wel erg dof. :weetniet
DSCN6357.jpg
 
Zo, dat is nog eens een show-off. Daar zit ook wel wat werk in zeg.
Ik had de Volvo al in het echie gezien en die zag er al goed uit.
En het is natuurlijk ook prettig werken als je er wat meer tijd voor krijgt.
Respect...:ja
 
Dibbuz zei:
Wat me opviel, volgens mij zie ik de grondlak op het onderste randje van de handgreep?


Wat het is kan ik je niet direct zeggen , maar kan je verzekeren dat het geen grondlak is.;) .

Net nog wezen kijken na je berichtje om er zeker van te zijn.En geen grondlak te zien.
 
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar wat het dan wel is.
Zou je een nog een foto willen maken vanuit een ander oogpunt?
 
Waarmee heb je de schelpen behandeld?
Wist je hoe de grepen los gemaakt konden worden?
Wel handg om erbij te komen maar ik zou niet zomaar weten hoe ik dat moet doen.
Hele deurpaneel moet er meestal af wat vast zit met klemmetjes en plastic klemmen breken snel af als je niet weet waar je aan moet trekken.
 
Deze deurgreep zit vast met 2 schroeven.

1 tje zie je zitten aan de zijkant van de deur.Voor de andere moet deurpaneel los.Deurpaneel hing al half los ( onderste klipjes waren afgebroken ) , dus zodoende wist ik hoe het in elkaar stak.De klipjes ( of plugjes ) ook vervangen op verzoek van de eigenaar en om er beter bij te kunnen gaat deurpaneel toch eraf.

En darnaast heb ik nog een monteursverleden van zo`n 12 jaar;)

Schelpen met Mezzo op een Heavy green spotpad op de DAP 500Gevolgd door de Finale op Ligth green
 
super gedaan, dat is echt leuk werk zo!
Alleen wat ik nog zou doen is ff de trekhaakkogel matzwart spuiten, is zo gepiept en maakt het net even af.