• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 960 Estate '93 350000km uni zwart

Geweldig dat je zo'n resultaat kan halen!
Ik heb de foto's al een paar keer aan "niet poets mensen" laten zien en die reageren alsof ze naar een tell-sell reklame staan te kijken: ït's amazing!!


Als beginner heb ik wel een vraagje: waarom wordt de naad van de motorkap vaak dichtgetaped? het is toch vrij gemakkelijk om residu weg te poetsen daar?
 
Ja echt helemaal top zeg. Mooie show off!

Na de gliptone conditioner moet ik wel altijd zeggen dat de geur de eerste 2 dagen 'heel erg aanwezig' is. Na die 2 dagen vind ik het pas lekker. Mooi spul is het wel
 
WOW !!! Knap staaltje werk !!!

30 uren... als je daar een normaal tarief aan hangt, zou de auto economisch total loss zijn geweest ;) Waardeverdubbelaar zo!
 
Damn, echt een super resultaat behaald;) Heeft voor jouw gevoel de 915 nog wat toegevoegd aan glans/diepte?
 
@ solubel: Ik tape de naad tussen motorkap en spatbord altijd af, zeker als ik moet polijsten met een zwaardere compound, omdat er anders vaak veel polijststof tussen valt. En als je klaar bent en de motorkap open trekt, dan zit het deel van het spatbord onder de motorkap onder de (aangekoekte) polijst stof en dat is behoorlijk wat werk om er weer af te poetsen. Hetzelfde doe ik met de naad tussen dak en vijfde deur bij een hatchback. Ook daar wil vaak heel veel polijststof tussen gaan zitten, wat nog wel eens wil gaan aankoeken. Als je het afplakt hoef je alleen de randjes waar de tape heeft gezeten maar weg te buffen en dat is veel minder werk.

@ The_Gent89: Absoluut. Ik gebruik vaak de EX-P ivm standtijd en geeft een mooie harde glans. Door het aftoppen met de Collinite 915 krijg je net even wat meer diepte en glans in de lak. Het verschilt wel weer heel erg per lak. het grootste verschil vond ik nog wel op een brandweerrode Toyota iQ. Voor dat ik de 915 aanbracht was ik eigenlijk maar matig tevreden met het resultaat, maar na het aanbrengen van de 915 ontstond er opeens veel meer "wetlook"en glans.

Noodzakelijk is het niet, maar als het even kan top ik af met de 915