• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo s80

276159

Detailing rookie
27 dec 2008
196
0
Op 1 & 2 mei bezig geweest aan een Volvo s80. De auto is geimporteerd en is voor import behandelt door iemand die niet helemaal wist hoe een poetsmachine werkt, auto stond vol met hologrammen =-o

Stappenplan:
1 Mei
- Auto leeg gehaalt. Toch al 1 uur aan bezig geweest, en de buit was. (21 euro, 14 aanstekers, 26 pennen en 3 pakken shag :D )
- Auto uitgestofzuigd, en bekleding op sommige plaatsen gereinigt met APC
- Velgen gewassen. Na het wassen zag ik allemaal schuurstrepen staan, dus de eigenaar opgebeld. Deze vertelde dat hij de velgen met een schuursponsje had schoongemaakt omdat het vuil zo slecht eraf ging. Helaas niets meer aan kunnen doen verder, was door de blanke lak heen geschuurd.
- Rubbers en plastic werk ontvet
- Motorruimte schoongemaakt

2 mei
- Auto gefoamed
- Gewassen met meguairs gold class shampoo
- Gekleid met Dodo gentle grey & Megs LT
- Na testspot uitgekomen op Green heavy en SSR 2.5
- Nabewerkt met SSR 1 op wit
- Zwarte pad en BH
- Blauwe pad en EX-P
- 2 lagen natty's
- Rubbers en plastic werk gevoed met PB Trim restorer
- Banden zwart gemaakt met PB Bold 'n Bright
- Ramen met Mothers Glass cleaner

3 Mei na de regenbuien nog even nagelopen met PB Spray en Wipe

Foto's voor:

P1010421.jpg


P1010424.jpg


P1010425.jpg


P1010426.jpg


P1010429.jpg


P1010427.jpg


P1010434.jpg


P1010435.jpg


P1010436.jpg


P1010438.jpg


Foto's na:
P1010456.jpg


P1010455.jpg


P1010454.jpg


P1010460.jpg


P1010459.jpg


P1010457.jpg


P1010432.jpg


P1010431.jpg


P1010433.jpg


P1010443.jpg
 
Ben zelf een liefheber van dit merk. Gevalletje met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft 40 jaar voor Volvo gewerkt en ik heb jaren bij een Volvo dealer gewerkt. Kortom deze Show Off heb ik met plezier gelezen.
 
Mooi verdeeld over twee dagen :cool:
Resultaat mag gezien worden.
Echt een beetje jammer dat de eigenaar met een schuursponsje te werk is gegaan (op de velgen)... Vooral als er door de blanke lak heen geschuurd wordt...
Enne, wat je gevonden hebt in de auto, mag je zeker hebben? ;)
 
Die S80 is echt opgeknapt. En het blijft een van de mooiste kleuren voor die auto :heart_eyes:
 
LB zei:
Ben zelf een liefheber van dit merk. Gevalletje met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft 40 jaar voor Volvo gewerkt en ik heb jaren bij een Volvo dealer gewerkt. Kortom deze Show Off heb ik met plezier gelezen.

We hebben hier thuis nog een '53 Volvo 445 Duett staan, misschien iets als echte volvo liefhebber. Staat te koop voor de echte liefhebbers :-"

ParaNoya zei:
Mooi verdeeld over twee dagen :cool:
Resultaat mag gezien worden.
Echt een beetje jammer dat de eigenaar met een schuursponsje te werk is gegaan (op de velgen)... Vooral als er door de blanke lak heen geschuurd wordt...
Enne, wat je gevonden hebt in de auto, mag je zeker hebben? ;)

Velgen waren inderdaad ff balen, zo'n mooie auto en dan de velgen zo mishandeld. Maar de eigenaar ging ze netjes laten maken bij de reperateur, vond het ook wel ontzettend dom, dus heeft nu een stuk klei en flesje last touch gekregen voor als hij straks weer het vuil er niet af krijgt.

De spullen die overal in de auto lagen heb ik netjes met stiekjes omwikkeld in de armleuning vak gelegd. Het is niet mijn geld en ik krijg een leuke/nette vergoeding voor het opknappen van de wagen. Plan deze daarom altijd in voor 2 dagen, zodat ik op mijn gemakje kan werken. Ben nu net 5 maanden bezig met echt detailen dus snelheid moet nog beetje aangeleerd worden. Pak nu overal de tijd voor, en elke stap kijk ik wat het beste kan doen, samen met wat print-outs van het forum hier (altijd makkelijke tips van andere erbij :)^ )
 
276159 zei:
We hebben hier thuis nog een '53 Volvo 445 Duett staan, misschien iets als echte volvo liefhebber. Staat te koop voor de echte liefhebbers :-"


Een Volvo 445 Duett is een prachtige wagen, maar nu even niet. Misschien later als ik een grote jongen ben :D Toch bedankt voor de tip.