• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 komt eraam

BC911

Detailing chief
Tester of Bling
12 apr 2011
418
75
De vorige leasewagen had eigenlijk reeds eind vorig jaar vervangen moeten worden, maar werd op het laatste ogenblik toch nog verlengd (dat heb je natuurlijk als hij er te goed uit ziet ;)). Maar ondertussen zijn we dan toch zover dat de Golf vervangen gaat worden door een Volvo V40 - Ocean Race editie.

De doorsnee klant zou niet echt blij zijn dat hij z'n wagen zo voor de eerste keer te zien krijgt ...

EF777D88-EB2D-4ABC-99F7-A99DF482670A_zpsi2qi2dtl.webp

64A2AFBD-D051-4660-ABF2-CE2961CFEDEB_zps73czswjg.webp

2D323044-0EE1-4555-83AA-3B4F4890F128_zpsqidp2mzd.webp

... maar voor vele onder ons hier de ideale eerste ontmoeting.

De dealer had heel duidelijk op het dossier geplaatst dat de wagen niet gewassen mocht worden, en dat ik zelf de beschermfolies eraf kwam halen.

93F4CED6-21E3-4BF5-84FE-E01974D47534_zpsdl9ev9ey.webp

Want normaal gezien gaan ze natuurlijk gewoon in deze ... :-D

98E1E58E-5E3C-4545-BEA6-C5B9F8C8484C_zpsyvjmxf4k.webp

Maar de mijne dus niet. Gisteren z'n eerste wasbeurt gegeven. Gewassen met IronX soap en daarna nog met gewone shampoo. Gekleid en vervolgens een snel rondje met PB Prof Polish. Om hem dan in de Collinite selant te zetten. De ramen ook allemaal in de glassealant gezet.

D0C5D9EB-0DA3-43C2-BDEE-E4284C7081E3_zps4ypwfpw9.webp

Voor alle zekerheid toch ook maar deze erin gehangen ;):

80948C39-F295-4281-BA38-AC464DD91994_zpshbt8s3zu.webp

Nu nog een weekje wachten tot hij ingeschreven is, en dan kunnen we ook het interieur en de velgen de nodige aandacht geven.

Groeten, Bert

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik de dealer relatief goed ken, en ze zijn zich bewust van mijn afwijking ;). Ik was ook blij verrast dat er bijna geen vervuiling op de wagen zat. Is natuurlijk ook gebouwd in BE, dus een lange weg heeft hij niet afgelegd.

Wel zit de beschermfolie goed vast op de wagens en heb je lijmresten op de zijkanten. Ik kan mij er dus wel iets bij voorstellen hoe sommige dealers deze er even snel afvegen met een doek ...

@StijnV: mijn eerste gedachte was ook blauw, maar er zitten relatief weinig metaaldeeltjes in. Bovendien vind ik de combi met de donker velgen beter uitkomen op het zilver. (alsook het zwarte panoramadak)

Wauw, super vette wagen. Ga je gelijk beginnen met poetsen op deze wagen?? Of eerst gewoon in de wax zetten?

Spijtig genoeg is het geen schuifdak bij de V40, enkel panorama. Schuifdak is zelf niet mogelijk als optie. Ga ik wel een beetje missen tov de huidige wagen, al vind ik het volledige glazen paneel wel mooier dan bij de Golf nu.

@Janvis: gewoon cleaner en sealant momenteel.

Oh ja, niemand de eerste modificatie reeds opgevallen ;)?

Welke motoruitvoering heb je gekozen. Je zal veel plezier hebben aan deze wagen. Zelf rij ik met een D3 R- design" ice white solid"

Het is een leasewagen, en de regeling in België is helemaal anders dan in NL. De D3 en D4 (zelfs de 82g) zijn hier wat inschrijvingstax voor leasemaatschappijen betreft helemaal niet voordelig (versta grote hap uit je budget). Er wordt namelijk gerekend met de pk's ... , en dat tikt door ook al is de CO2-uitstoot laag. Sinds deze zomer zijn wel alle motoren 2L van Volvo zelf. Ben wel benieuwd wat die D2 (120pk) gaat geven. Gisteren was het enkel even in en uit de garage ;).

Verder moet er nog de stylingkit onder achteraan, maar daar is een probleempje mee, want is niet aangepast op de nieuwe uitlaat van de 2L motor ... :roll

BC911;n428532 zei:
Ben wel benieuwd wat die D2 (120pk) gaat geven.

Ik rij met de 'oude' D2 (115pk) met PowerShift automaat (DSG bij VW/Audi). Rijdt zeker vlot genoeg. Enkel op de snelweg tijdens het inhalen aan hogere snelheden mist hij soms wat kracht.

Vandaag werd de Golf opgehaald en geïnspecteerd door de leasingmaatschappij. Ik weet niet hoe het er in NL aan toegaat, maar de leasemaatschappijen zijn de laaste jaren veel strenger geworden. Zo ook werd mijn wagen grondig nagekeken. Van onder tot boven en vanuit alle hoeken. Na enige momenten van stilte zei de beste man: " ik inspecteer dagelijks meer dan 10 wagens ..., maar dit kom ik zelden, nu ja eigenlijk nooit tegen. Deze wagen verkeert in showroom staat. En dat na 182000km! Gelieve dan ook even het lege formulier met opmerkingen te tekenen". En dan moet je weten dat ik hem niet eens deftig gewassen had wegens tijdsgebrek. Is wel leuk om te horen natuurlijk ;-).

En oh ja, bijna vergeten, de nieuwe wagen dus ook in het bezit. Om het kort te houden "zalige wagen, super rijgedrag en heel soepele motor"! Foto's volgen later wanneer ik de nodige zaken heb aangepakt.

IMG_8467_zpsu5sbruj0.webp

Interieur kan ook heel mooi zijn van dit type Volvo!
Ze hadden alleen die ruitenwissersproeiers onder de motorkap moeten monteren...