Dag mensen,
Even druk nu; gisterenavond stond de auto van de vader van een klasgenootje van m'n dochter in de planning. Deze auto wordt verkocht omdat hij voor de familie te klein wordt. Het betreft een Volvo V50 D2; met de 1.6 dieselmotor.
Algemene staat was goed te noemen; de eigenaar waste z'n wagen geregeld en één keer per jaar werd hij van een waxlaagje van Turtle wax voorzien. Bedoeling was om deze nog een extra stapje hoger op de "aantrekkelijkheidsschaal" te zetten.
De auto had wat gebruiksschade rondom en het interieur kon ook even wat zorg gebruiken. Kinderen laten altijd wat "sporen" na.
foto's voor :
Plan van aanpak :
Wagen was al netjes gewassen dus dat kon ik overslaan. Ik besloot om eerst de motorruimte even aan te pakken. Met de tuinslang lichtjes besproeien en daarna insprayen met autoglym enginecleaner. Na wat weken heb ik deze wat afgeborsteld met een velgenborstel. Na het afspoelen heb ik de plastic trims ingesprayed met meguiars engine dressing.
foto voor :
foto na :
Omdat het nog niet helemaal donker was besloot ik nog snel de auto te kleien. (mothers klei en citrus bling 1/2 als lube) Dit leverde echt wel resultaat op...vuile klei en daarna zachte lak. De eigenaar was tijdens het kleien uitgebreid het interieur en de kofferruimte aan het sofzuigen. Koffer was voorzien van wat haren van de hond. Na het kleien heb ik de diepste krassen behandeld met Meguiars M105 op microfiber cutting pad met de dap900. De meeste krassen verdwenen evenals de vlekken ontstaan door zonnebrandcrème.
Toen werd het te donker en hebben we de wagen binnengereden.
De rest van het koetswerk heb ik behandeld met M205 op microfiber finishing pad. Als bescherming heb ik er Poorboys EX-sealant opgezet. De plastic trims in het interieur heb ik behandeld met poorboys natural look. Er waren ook een paar vlekjes in de zetels; die heb ik ingespoten met APC 1/10 en met een badhanddoek schoongewreven (daarom nog wat natte vlekken te zien op de foto's)
De eigenaar had intussen de velgen voorzien van een laagje poorboys wheelwax en de bandjes een laagje Meguiars tiredressing gegeven. De ruiten werden gereinigd met Kenotec glasspray (eigenaar had deze en wou deze dan ook eens testen)
Hier de na-foto's...niet zo gemakkelijk in een vrij donkere garage.
Hier zat de wagen al vol met m'n poetsmateriaal...ik werd als een heer thuis opgehaald en teruggebracht
De eigenaar was daarna tevreden en nu maar hopen dat deze gezonde wagen snel een nieuw baasje vindt dat er even goed voor zal blijven zorgen.
Groetjes, Wim
Even druk nu; gisterenavond stond de auto van de vader van een klasgenootje van m'n dochter in de planning. Deze auto wordt verkocht omdat hij voor de familie te klein wordt. Het betreft een Volvo V50 D2; met de 1.6 dieselmotor.
Algemene staat was goed te noemen; de eigenaar waste z'n wagen geregeld en één keer per jaar werd hij van een waxlaagje van Turtle wax voorzien. Bedoeling was om deze nog een extra stapje hoger op de "aantrekkelijkheidsschaal" te zetten.
De auto had wat gebruiksschade rondom en het interieur kon ook even wat zorg gebruiken. Kinderen laten altijd wat "sporen" na.
foto's voor :
Plan van aanpak :
Wagen was al netjes gewassen dus dat kon ik overslaan. Ik besloot om eerst de motorruimte even aan te pakken. Met de tuinslang lichtjes besproeien en daarna insprayen met autoglym enginecleaner. Na wat weken heb ik deze wat afgeborsteld met een velgenborstel. Na het afspoelen heb ik de plastic trims ingesprayed met meguiars engine dressing.
foto voor :
foto na :
Omdat het nog niet helemaal donker was besloot ik nog snel de auto te kleien. (mothers klei en citrus bling 1/2 als lube) Dit leverde echt wel resultaat op...vuile klei en daarna zachte lak. De eigenaar was tijdens het kleien uitgebreid het interieur en de kofferruimte aan het sofzuigen. Koffer was voorzien van wat haren van de hond. Na het kleien heb ik de diepste krassen behandeld met Meguiars M105 op microfiber cutting pad met de dap900. De meeste krassen verdwenen evenals de vlekken ontstaan door zonnebrandcrème.
Toen werd het te donker en hebben we de wagen binnengereden.
De rest van het koetswerk heb ik behandeld met M205 op microfiber finishing pad. Als bescherming heb ik er Poorboys EX-sealant opgezet. De plastic trims in het interieur heb ik behandeld met poorboys natural look. Er waren ook een paar vlekjes in de zetels; die heb ik ingespoten met APC 1/10 en met een badhanddoek schoongewreven (daarom nog wat natte vlekken te zien op de foto's)
De eigenaar had intussen de velgen voorzien van een laagje poorboys wheelwax en de bandjes een laagje Meguiars tiredressing gegeven. De ruiten werden gereinigd met Kenotec glasspray (eigenaar had deze en wou deze dan ook eens testen)
Hier de na-foto's...niet zo gemakkelijk in een vrij donkere garage.
Hier zat de wagen al vol met m'n poetsmateriaal...ik werd als een heer thuis opgehaald en teruggebracht
De eigenaar was daarna tevreden en nu maar hopen dat deze gezonde wagen snel een nieuw baasje vindt dat er even goed voor zal blijven zorgen.
Groetjes, Wim