• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 D5 '03 (foto's opnieuw ge-upload!)

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
43
Vandaag stond een '03 Volvo V70 D5 op het programma! Ondanks mijn rikketik problemen kon ik het niet laten om toch een detail te doen. Voelde me goed, dus waarom niet?!

Plan de campagne:

- velgen schoonmaken
- wagen inspuiten met Bug Squash
- wassen
- drogen
- kleien
- polijsten
- glaze
- waxen
- trims

De eigenaar had de wagen alvast door de wasstraat gereden, hier door leek de wagen al redelijk schoon, maar schijnbedriegd: heel veel hars en andere verontreinegingen. Was net schuurpapier. Wagen vertoonde nagenooeg geen krassen, wel vrij veel swirls en steenslag.
Polijsten: testspotje gedaan, wit met Mezzo kwam daaruit. Hele wagen gedaan met de PRO900 i.p.v de Flex, prima machine! Gefinshed op licht groen en Finale met de DAP. Met de DAP de velgen nog gedaan met wit en Mezzo en in de Wheel Sealant van PB gezet.. Lak gevoed met Lime Prime, daarna in de SNII gezet. Trims met Trim Restorer. Banden mocht ik niet behandelen van de eigenaar. Dus alleen schoongemaakt met APC.

Gebruikte matrialen:

- Divinol
- IronX
- Bug Squash
- SS&S
- The Bone
- EZ wheelbrush
- Mothers fender en rim borstels
- Gentle Grey klei
- Born Slippy (werkte voortreffelijk moet ik zeggen)
- Monello
- Lime Prime
- Supernatural II
- Trim Restorer
- Prof.Polish
- diverse pads en doeken
- DAP500
- PRO900

Bedankt voor het lezen en kijken!

He Paulus ziet er weer prachtig uit . En die Bug Squash en tardis ziet er mij precies ook een goed produkt uit . :-)^

Ziet er weer prima uit, Gideon!:-)^ Hoe lang ben je daar nou mee bezig geweest? Ik doe het je niet na als je dat binnen de 10 uur gedaan hebt. Is toch een flinke auto!

Ziet er weer strak uit. :-)^

Ben de Passat aan het doen, ben helemaal die iron-X vergeten............... :schaam
Volgende keer dan maar.

Netjes hoor. :-)^

Zijn fijne wagens die V70's.

Wat zijn jouw ervaringen met de Lime Prime?
Ik hoor daar nog wel eens verschillende meningen over qua aanbrengen.

@freddyevo2: van half 8 tot half zes!

@Frans: ik gebruik nagenoeg altijd Lime Prime, vind het een geweldig product. Makkelijk aan te brengen, DAP en een zwarte pad, een paar druppels LP en je kunt zowat de hele wagen doen. Uitbuffen gaat ook heel gemakkelijk.

@de rest: thanks :-)^

Heb je nog wat gedaan aan de koplampen, want die worden vaak wazig. Je ziet vaak rondom groene randjes om de koplamp, weet iemand hoe je die wegkrijgt??

Mooie auto, heb zelf een xc70

gr. Bob

Heb de rubbers om de koplampen gewoon met een detailborsteltje en APC schoongemaakt. Deze koplampen waren van glas, niet van kunstof. Waren niet dof.

Mooi resultaat Paulus! :ja

@ picasso Poorboy's Bug Squash is inderdaad een prima product, in de zomer (met alle insecten) wil ik dit echt niet missen ;-)

Paulus de Boskabouter zei:
van half 8 tot half zes!

Dat zat ik me ook al af te vragen. Knap dat je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgt inclusief foto's nemen. Moet je flink doorwerken. En dan ook nog een uurtje later, om 18.25 uur, de Show Off al klaar. Geen wonder dat je last van je rikketik hebt ;)

Knap werk hoor :-)^

Heb aan een stuk doorgewerkt, en heb alleen om 12 uur even 4 boterhammetjes naar binnengewerkt en weer doorgegaan! En 4 flessen water over de hele dag.

Virus zei:
Mooi resultaat Paulus! :ja

@ picasso Poorboy's Bug Squash is inderdaad een prima product, in de zomer (met alle insecten) wil ik dit echt niet missen ;-)

Thanks Virus , ga dit ook even in mijn verlanglijstje zetten dan . ;-)

Mooi werk en leuke show off. Was je Bug squash binnen aan het sprayen ;) Die tardis doet inderdaad goed z'n werk. :-)^