• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor de eerste keer kleiblokje gekocht

Wesley VD

Detailing rookie
7 feb 2021
22
15
Ik heb vandaag voor de eerste keer zo’n Quick clay kit van Meguiar’s gekocht om het eens op mijn vrouw haar auto te proberen. Is het zo dat de ondergrond altijd vochtig moet blijven door de Quick detailer er op te spuiten of mag het op een droog oppervlak ook? En moet het nadien droog gewreven worden door middel van een doek?

Alvast bedankt.
 
Nooit droog doen, heeft altijd een glijmiddel nodig. Nadien kun je het beste afspuiten en dan drogen
 
Nu moet ik wel zeggen dat bepaalde hardnekkige vlekken (denk teer) er beter afgingen als het oppervlak wat droger was.
 
Dat wist ik niet, zal me dan zo’n busje gaan halen. Maar als je dus dat kleiblokje gebruikt hebt gewoon droog wrijven met een (Microvezel)doek?
 
Voor de volledigheid, je zoekt dus een produkt als deze. Kan natuurlijk ook van een ander merk.
En dan is het ook verstandig om ook nog voordat je met klei aan de gang gaat de auto ook nog te behandelen met zoiets als dit produkt.
Daarmee verwijder je metalen deeltjes die in je lak zitten afkomstig van remmen, verkeer, bovenleidingen etc,.
Nadat je de auto met beide produkten hebt voorbereid kun je met kleien beginnen ( met een glijmiddel natuurlijk ).
Daarna ruim afspuiten, liefst met een hoge druk reiniger. Dan aan de slag met klei. Vooraf drogen hoeft niet.
En daarna de lak natuurlijk weer beschermen.
 
Laatst bewerkt: