• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor detailerspray eerst de auto afspoelen of niet?

oholtman

Detailing rookie
4 jun 2011
27
0
Beste detailers,

Als het om detailen gaat ben ik nog helemaal groen achter de oren, dus spaar me als ik domme vragen stel:schaam

Ik heb het een en ander gelezen en vraag me nu af hoe ik een detailerspay moet gebruiken. Ik heb er nog geen aangeschaft.
Ik vraag me af als ik tussen de was beurten door de auto inspuit met detailerspray en hem afneem met een microfiber doek, Krijg ik dan geen krassen? of is het wel de bedoeling dat je de auto eerst afspoelt?
Alvast bedankt voor de reacties.

Persoonlijk gebruik ik een detailspray alleen voor lichte vervuiling en gaat de doek na 1 zo'n ronde meteen de was in ivm vuil wat dan in de doek zit..
Zodra een auto ook maar iets meer dan een beetje vuil hebt pak ik zelf een spons en 2 emmers water met sop :)

Dus tussen 2 wasbeurten in voor lichte verontreiniging kan je prima een detailspray gebruiken!
wel op letten dat je een goeie MF doek gebruikt, een oud t-shirt zou zeker wel gaan krassen! :lol

Zou 'm na het wassen gebruiken en niet als soort van vervanger. ( dus rondje nalopen als ie z'n wasbeurt heeft gehad .... pimp je de boel weer meteen op )

Over waterless wash zijn de meningen verdeelt, gebruik even de zoekfunctie, en google is your friend :-)^

ik las dat Poor boys spray and wipe geschikt is voor waterless wash, het lijkt me wel handig om de auto tussen de wasbeurten door even snel schoon te kunnen maken maar durf het toch niet aan vanwege eventuele krassen......

Ik denk dat 'gezond verstand' hier het sleutelwoord is.

Als er een laagje stof op je auto ligt, zoals een laagje stof nu waarschijnlijk bovenop je monitor ligt, dan is dat uiteraard makkelijk weg te halen met Spray en Wipe.
Zand of ander soorten 'hardere' vervuiling is weer een heel ander verhaal.

Als ik jou was zou ik hem toch eerst even afspoelen.
En dan met spray en wipe behandelen.