• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor het eerst gedapd. astra coupe 2001 + foto'tje vorige auto.

Dinges

Detailing addict
28 jul 2009
49
65
Hallo allemaal,

Na de aanschaf van de dap en de kit van poorboys ben ikvandaag maar even aan de slag gegaan
Het weer was even 2 uurtjes goed dus alleen even tijd voor men motorkap gehad helaas.
Even wat pics van voor en na.

Dap500 wat een apparaat absoluut geen spijt. heerlijk.

voor.
02-26-13_52_59.webp

P3130361.webp

P3130360.webp

NA. nog net even voordat de zon weg ging.
P3140802.webp

P3140801.webp

Weer een tevreden DAPper.
Mooi resultaat voor die twee uren, zo kan het dus ook :cool
Nu gaat het waarschijnlijk wel heel hard kriebelen als het beter weer wordt.

Hans

:jippie absoluut woensdag volgens mij weer lekker weer. even een zijkant meepakken denk ik dan :P

ik weet dat jullie van foto's leuk vinden.
Hier een foto van mijn vorige auto na met de hand te hebben gepoetst.
Deze was zo glad als een spiegel. reflectie:jippie
1-1.webp

Hoi Dinges, had je nieuwe coupe al op opel-forum gezien.
Ziet er lekker uit de motorkap, welke kleur heb je eigenlijk want volgens mij hebben we dezelfde kleur, ik heb alleen geen coupe. Nocturno Blue 20H toevallig? Ga ook hopelijk snel over tot aanschaf van een DAP

Hmmmm, zal ik nou ook zo'n DAP aanschaffen...
Ik weet het niet:weetniet .
Dit was dus je eerste keer?
Komt het ook vaak voor dat je het verprust de eerste keer met de DAP?

Martijn-GTi zei:
Hmmmm, zal ik nou ook zo'n DAP aanschaffen...

Zeker doen, je krijgt er geen spijt van.
Ik had in het begin ook mijn twijfels. Een DAP is fool proof en erg leuk speelgoed.
Ik heb afgelopen dinsdag weer eens gedapt. De polijststappen duren het langste.
Vooral het opbrengen van een sealant is sneller dan met de hand.

Ik heb de DAP nu 2 keer gebruikt, heb hem vorig jaar juli aangeschaft.
Helaas heb ik (nog) weinig vrije tijd om wat meer auto's te detailen.

Martijn-GTi zei:
...Komt het ook vaak voor dat je het verprust de eerste keer met de DAP?

Een DAP gebruiken volgens de handleiding en de vele instructies op dit forum kan niet leiden tot verprutsen.
Polijsten is een voorbereiding op de afwerking. Als de voorbereiding niet goed is, heeft dat negatief effect op het effect van de afwerking.
Dan krijg je of minder glans of een kortere standtijd of beide.

Als je niet alle swirls de eerste keer wegkrijgt wat is dan het probleem.
Vooraf waren er kennelijk meer swirls. Volgende keer beter :weetniet

Als je blijft twijfelen, kies dan voor een clinic of demonstratiedag (en neem geld mee) :ja

Hans

@Martijn GTI.
Absolute must vind ik voor een beetje serieuze lakcorrectie. Hier kun je met de hand gewoon absoluut niet tegenop.
Je zult verstelt staan van de resultaten die JIJ nu inees WEL behaald.

Kijk, sommige dingen in het leven dienen wat mij betreft absoluut niet geautomatiseerd te worden... Mijn vrouw en vooral ik moeten er niet aan denken. Maar een auto effe een opknapbeurt geven? Dat gaat machinaal zoveel beter dan met de hand!!

En je hebt daarna zoveel meer eer van je werk. Tijd kost het tenslotte toch, maar in minder tijd doe je meer met een beter resultaat! Ik denk dat die Citroën van jou je dankbaar zal zijn.

Ik weet wel zeker dat mijn Citroën daar dankbaar voor is, die zit onder de swirls, vooral de motorkap.
Maar die staat eerst nog een jaar in de stalling te wachten tot ik mijn rijbewijs heb...
Zodra ik geld overheb toch maar een startersset bestellen.
IEDEREEN zegt bij twijfel gewoon kopen...

Sorry voor de late reactie.
Het wordt tijd dat ik heel de auto aan ga pakken want het ziet er niet uit natuurlijk als het heeft geregend en je motorkap staat vol mooie ronde parels die na het rijden zijn vertrokken en je kap helemaal strak is. Dan de rest van de auto niet.

@dennisD ik heb nog niet naar de kleurcode gekeken zal ik even doen.
@martijn-GTi Ik dacht ook ja dagg veel geld etc. maar nu zie ik het resultaat en serieus dit was mijn eerste keer en superglad. Echt gewoon kopen zo'n dap.
even wat lezen op het forum en dan gewoon aan de slag gaan.