• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor/na afdrogen detailerspray gebruiken

Jeroen89

Detailing chief
8 nov 2015
61
75
Ik zie het hier en daar voorbijkomen maar kan er niet echt specifieks iets over vinden zo 123.

Op het forum lees ik dat sommige voor het afdrogen nog een detailspray over de (natte) auto sprayen voordat de droogdoek eroverheen gaat.
Wat is het nut hiervan?

Na het wassen spoel je eerst je auto grotendeels droog met een los einde van je tuinslang (dus zonder kop erop ofzo) zo spoel je hem in wezen droog.
Daarna inderdaad vlak voor het drogen detailspray erop (hoeft niet bizar veel) dit helpt zoizo met het makkelijker drogen, maar ook voor de eventueel vergeten plekjes waar het nog wel vuil is...

Ik denk dat je ook dingen voorbij ziet komen over wetcoats. Ook dit word gebruikt vóór het drogen. In de recente berichten (of "berichten van vandaag") staat een topic betreffende een wetcoat.

Ik heb persoonlijk nog nooit een detailerspray gebruikt op een natte auto om het drogen te vergemakkelijken. (Zegt meer over mij). Wél gebruik ik een detailerspray ná het drogen om de auto na te lopen en de bestaande wax wat op te frissen, zeg maar.

Greetz

Ik gebruik het ook altijd. In dit geval de Meguiar's Last Touch. Deze geeft net een beetje extra sheeting voor de volgende keer. De reden hiervoor is dus o.a. wat Quantoxx aangeeft, om de LSP een beetje te boosten/op te frissen. Om eventueel vergeten plekjes de behandelen... Tsja dan heb je gewoon niet goed gewassen. Hier in Limburg (Belgie) hebben wij erg hard water. De detail spray lost ook het kalk in het water op waardoor je dus geen kalk vlekken krijgt achteraf. Dit is voor mij een van de hoofd redenen dat ik een detailer gebruik tijdens het drogen. Dit kan ook achteraf uiteraard, maar dan doe je een extra stap.

tembaco - Ah, dat is ook een goede reden; Kalk. Ik weet niet hoe hard/zacht ht water in Midden-Nederland is, maar volgens mij heb ik niet last van kalk.

Ik gebruik dus Spray&Wipe ná het drogen. Spray dit op een Peluche Verde en neem de auto rustig af. Ik heb wel ergens het idee dat Spray&Wipe prima werkt, maar dat een wat vettige detailerspray van een ander merk misschien wat meer doet aan het boosten/opfrissen van de wax. Het is maar een idee. :P

Greetz

Ja. Eerst afspoelen en dan afdrogen. Spray & Wipe dan helpen als 'drooghulpje'. Zorgt ook voor iets minder frictie van de doek.