• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorbereiden bumper op spuiten

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Hallo,

Ik ben dit weekend dus een andere bumper gaan halen voor op mijn focus. Nu moet deze nog in de kleur van mijn wagen gespoten worden. En heb daarvoor 4 januari een afspraak bij de plaatselijke carrosier. Nu omdat de werkuren dezer dagen al duur genoeg zijn en ik toch nog twee weken vakantie heb dacht ik die bumper zelf maar voor te bereiden zodat de carrosier er niet al te veel werk meer mee heeft buiten het spuiten.
Bumper is nog in redelijk goede staat dus ik veronderstel dat deze enkel moet worden opgeschuurd, maar tot welke korrel kan ik die best schuren en nat of droog schuren?
Iemand hierover tips? Ik ga deze week ook nog even langs de carrosier om daar te vragen of ze dat goed vinden en hoe/wat ik juist best doe.

Groeten jan
 
Wellicht zal Patrick je het juist kunnen vertellen.

Maar ik zou het nat schuren tot de primer. Wellicht zetten de grondlaag toch opnieuw.
 
Je kan de bumper goed schoonmaken. Zoals B.K. al zegt, licht opschuren tot de primer.

Meer kun je toch niet doen, aangezien de hersteller alsnog aan de slag gaat met schuurpapier.
9 van de 10 keer zijn ze 'not amused' als er al het een en ander voorbereid is. Ze zijn nooit tevreden, hoe goed bedoeld het is.

Ze zullen zelf ook nog wel een en ander aan doen :ja

Zelf heb ik alleen alle kappen van de scooter moeten aanleveren, zij hebben alles gedaan: schuren, primeren en lakken.
 
Thanks patrick voor de tip.
Ik ga deze week gewoon even langs om te vragen wat ze het liefst hebben.
Als ze het graag hebben dat ik voorbereidend werk doe zal ik aan het schuren gaan.
Anders moeten ze zelf maar alles doen. Het monteren/demonteren ga ik wel zelf doen, is makkelijk zat en scheelt toch weer een paar werk uren voor hun.