• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorbereiding voor Wolfgang Fuzion

peettomaat

Detailing rookie
14 nov 2009
17
0
Hallo meedenkers,

Ik heb al heel wat uurtjes zitten lezen op dit forum maar kom er toch niet echt uit.
Eind december ben ik van plan om voor mezelf de Wolfgang Fuzion te kopen, dus de laatste stap is bekend.
Maar wat zouden jullie hieraan vooraf doen ?

*kleien
*Wolfgang Finishing Glaze 3.0 of Monello Finale met Black Hole ?
* Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0, of is deze overbodig bij gebruik van de Fuzion ?

Dinsdag wordt de DAP besteld:party: ,het gaat om een nieuwe zwarte (metallic)Golf.


groeten peet
 
je doet geen voorbereiding op je wax, maar je doet je auto perfectioneren middels het hele riedeltje wassen/kleien/polijsten/glaze/etc, en dat sluit je af met een wax. Wax is de laatste 10% van de glans, en daarvoor hoef je geen Fuzion te kopen. (let op: ik ben 'the Fuzionman' :grinning: )

Om terug te komen op je vraag: ik zou in jouw geval kiezen voor Monello Finale en Blackhole.
Waarom? Omdat Finishing Glaze vrij prijzig is, en de combi Monello Finale met Blackhole net zulke resultaten zal neerzetten EN je hebt 2 producten die je individueel kunt inzetten EN Blackhole verbergt overgebleven swirls een beetje EN Blackhole vind ik net iets mooier op een zwarte auto dan Finishing Glaze alleen. Daarnaast ben jij geen ervaren detailer (no offence), en je zal dus swirls overhouden na het polijsten gezien je ontbrekende techniek; Blackhole met z'n 'fillers' zal je dan uit de brand helpen...

De sealant kan je uitstekend eerst doen, en de Fuzion er overheen. Mooie combi. Let er wel op dat je na de sealant 12 (!) uur niets er overheen mag doen, en de auto ook niet in een vochtige omgeving mag staan. Een (evt. verwarmde) garage is dus belangrijk.
Het is niet perse nodig om sealant eronder te doen, maar met de winter in aantocht misschien wel zo prettig.

Als je nog een beginner/nog niet zo fanatiek bent is wax zoals die van Collinite ook een goede optie; stuk goedkoper en gaat erg lang mee. Qua glans zal je het niet merken. Wolfgang is een erg mooi merk (ben er zelf dol op), maar niet direct de 1e keuze voor iemand die net begint gezien de prijs. Als de prijs je geen bal uitmaakt, dan kies je voor perfectie met Wolfgang :heart_eyes:
 
JIJ "the Fuzionman" laat me niet lachenrofl zelfs die heb je verkocht bij je "uitverkoop".

Wat Tinus al zegt, zou ik als beginneling (ben ikzelf ook nog) niet meteen naar de producten van Wolfgang grijpen (buitenom the Fuzion:heart_eyes: natuurlijk)

Gebuik de polijstmiddelen van Menzerna/Monello en bijvoorbeeld de Blackhole van Poorboys.
 
@ tinus en alteaniels,

bedankt voor jullie advies.

de black hole heb ik al dus die ga ik met de monello finale gebruiken.

de prijs maakt me wel degelijk uit maar ja kwaliteit is meestal duurder en dat "trekt" toch altijd op de een of andere manier.

@ tinus

nu heb ik nog niet veel swirls op de auto zitten ,is het dan wel slim om met de DAP aan de slag te gaan ?
Wordt het dan niet erger ?

In een ander draadje werd mij verteld dat het Dappen eigenlijk niet fout kan gaan.





groeten peet
 
De swirls worden niet erger,maar gaan als het goed is juist weg.
En dat komt de glans van je lak alleen maar ten goede.

Let wel op,dat je niet gelijk grove polijstcombinatie gebruikt,maar zo fijn mogelijk begint.
Dus doe een testspot.

Succes