• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorbereiding waxen

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hoi allemaal,

ik heb een vraagje ivm de voorbereiding van het waxen.

Nu zal ik m'n wagen eens volledig in orde zetten, kleien, polieren, waxen.
Maar binnen enkele maanden zal de wax zijn werking verliezen.
Moet je dan opnieuw clayen enz...?
of is het voldoende om je wagen dan eens met APC te wassen en met een cleaner voor te bereiden?

Grtjs

Hangt denk ik af van de vervuiling die aanwezig op je auto. Waarschijnlijk zal het kleien over twee/drie maanden niets uithalen. Polijsten is ook niet twee maandelijks aan te raden. De lak is immers een keer "op", nu zal dat in zo'n vaart niet lopen. In plaats van polijsten dan, kun je ook kiezen voor het cleanen van de lak d.m.v. Pro.Polish van Poorboys world, dan glaze aanbrengen en dan wax. Of je neemt bijvoorbeeld Dodo Juice Lime Prime (lite), die cleaned en brengt glaze aan in een stap waarna te waxen of sealen is.

aanvulling op bovenstaand; 'wassen' met APC zou ik niet doen...
Gewoon een flinke scheut normale autoshampoo :)

thnx voor de uitleg al?

waarom is wassen met APC niet aangeraden? ik dacht dat dit goed was om de wax te verwijderen?
ik bedoel net als je schampoo en scheut APC erbij om alles te verwijderen :weetniet

Over het wassen met een APC lopen de meningen uiteen. Ik zou het zelf ook niet doen. Gewoon wassen met een hogere concentratie shampoo, wat er overblijft verwijder je met kleien en polijsten, of enkel alleen een cleaner te gebruiken.

STEL dat je hebt gewassen met APC en net niet alle kiertjes helemaal lekker droog/nagespoeld hebt.
Krijg je lopers APC over je lakwerk, wanneer je deze ingedroogde APC wilt verwijderen, kan dat nog wel eens lastig zijn...

En daarbij droog je de lak uit lijkt mij. APC heeft een ontvettende werking, net als bijv. afwasmiddel. Lijkt mij niet wenselijk, zoals ivo's zegt je krijgt echt heel nare witte lopers over de lak.

ok bedankt voor de info!
maar nu effe terug de vraag van het klaarmaken van de lak?
dus jullie raden aan om dan hoge conc. shampoo te gebruiken en dan met een cleaner de lak eens te behandelen?