• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen A3 8P

A3BMM

Detailing chief
18 sep 2016
61
75
Hoi mensen!

Regelmatig kom ik gluren op het forum, maar het leek mij goed om eens een account te maken voor het geval het internet mij geen antwoorden kan geven die duidelijk zijn.

Ik rij een mooie Audi A3 TDI S-line uit 2006 met bijna alle denkbare opties in de kleur metallic zwart. Daarbij ben ik een man met een groot hart voor auto's en ben ik ook vrij precies als het gaat om mijn auto. Ik werk in de sales voor een marktleider en heb daarmee een vrij groot gebied waar ik doorheen trek met de A3. Niet voor niets dat mijn Audi, ondanks de zeer frisse indruk, inmiddels meer dan 3 ton op de teller heeft! Nadeeltje aan de Audi: de metallic zwarte lak staat bekend als gevoelig voor krasjes/swirls, en ik kan dat beamen.

Om die frisheid erin te houden merk ik dat ik mezelf de laatste tijd veel bezig houd met het verzorgen van mijn lak, met name het inwinnen van informatie. Aantal maand terug heb ik de auto professioneel laten reinigen+polijsten om vervolgens te doen bedekken met een laag Jet seal. Sindsdien was ik de auto netjes met de hand.

Ik hoop in de toekomst zelf het lef te hebben om te kunnen polijsten, maar dat duurt nog wel even. Wel ben ik op korte termijn van plan de auto in een laagje wax te zetten. Dat is dan ook mijn eerste zoektocht hier: Welke wax leent zich het beste voor mijn metallic zwarte lak? Welke vult eventuele krasjes/swirls goed op? En welke zorgt er dan ook voor dat de glans en bescherming het langst op blijft zitten? Uiteraard allemaal in combinatie met prijs/kwaliteit.

Welkom A3BMM. Welke wax je wilt gebruiken is enigszins waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat. Collinite heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor het opvullen van swirls zou je eens kunnen kijken bij Soft99, maar 90% zit in de voorbereiding, de wax is slechts het kersje op de taart:)
Ik zou beginnen met onderstaand topic door te nemen en toe te passen:
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

• Leuk
Reacties: A3BMM
Welkom.

+1 voor bovenstaande reacties.

Het polijsten ga je op de langere termijn ook vast wel zelf durven te doen, het virus is namelijk erg besmettelijk.

• Leuk
Ik zou beginnen met onderstaand topic door te nemen en toe te passen:
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

Dank voor de link! Heel erg veel nuttige informatie inderdaad. Wel moet ik zeggen dat het gelijk all-out veel is haha. Erg veel dingen waar je rekening moet/kan houden.

Mijn auto is in juli gekleid, gepolijst en gesealed. Heb eerlijk gezegd het idee dat dit niet heeeeel netjes is gedaan maar al bij al is de lak nog goed en redelijk zacht. Daarom wilde ik voor nu de auto goed wassen en dan in een laag wax zetten. Uiteraard begrijp ik heel goed dat het m in het voorwerk zit. Maar ik wil dat allemaal wel weer doen in het voorjaar van 2017 (in ieder geval voor de volgende zomer).

Welkom bij de club! Mooie wagen, alleen had ik niet gedacht dat een audi snel aan zachte lak zou hebben.
De audi's die ik heb gedaan was de lak toch knetter hard van, misschien verschilt dit ook weer per type.
Anyhow, veel plezier hier en goed inlezen en alles per stap uitvoeren dan komt alles goed ;)

• Leuk
Dankjewel! Verbaasde mij ook, ik las het eigenlijk een paar keer. Lees het alleen over donkere metallickleuren. Ik dacht dat het vast mee zou vallen. "Duitse degelijkheid toch" zei ik tegen mezelf. In realiteit merk ik toch wel dat de Audi gevoeliger (enigszins subjectief) is voor de micro krassen. Wel moet ik erbij zeggen dat nu ik de auto met de hand was, het mee valt. De lak is verder wel mooi en er zit een mooie glans in. Mijn motorkap is overigens wel lelijk geworden met vlekjes en steenslag en insecten, mja. Al bij al echt wel goed lakwerk, maar gevoeliger is het wel.