• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en een streep-vraag

Mohlman

Detailing rookie
9 aug 2020
5
15
Mijn naam is Willy, en ik was een beetje dom ... ;)

Ik heb de zijdeur geleider van onze boxer verwijderd, om de roest te kunnen behandelen die daar onder zat.
Ontroest met Hydrate 80 - laten drogen - ivm invallende duisternis, de volgende dag verder .... althans, dat was de bedoeling (had eerder moeten beginnen om af te maken)
Vanmorgen even nagelopen, en nu heb ik allemaal lichtbruine lopers (waarschijnlijk van dauw/licht buitje) over mijn witte lak ....

Hoe en waarmee zou ik dit schoon kunnen krijgen, voordat ik misschien iets verkeerds gebruikt.
 
Hierbij 2 foto's, ná het ontroesten geen lopers - mooi zwart.
2e foto, de volgende dag.
IMG_20200808_104513.jpg
IMG_20200810_130652.jpg
 
Als ik de strepen op de foto zie, twijfel ik of dit wel roest is: het ziet nogal zwart voor roest. In dat geval dus kleien en/of een paintcleaner gebruiken zoals @Dibbuz al heeft geadviseerd.
 
  • Leuk
Reactions: Mohlman
Als ik de strepen op de foto zie, twijfel ik of dit wel roest is: het ziet nogal zwart voor roest. In dat geval dus kleien en/of een paintcleaner gebruiken zoals @Dibbuz al heeft geadviseerd.
Oke, welk merk of product is gewoon goed?
Wil natuurlijk ook een beetje glans terug ;)
 
Welk soort product bedoel je precies @Mohlman ?
Ik schat in dat je voorlopig geen fanatieke detailer (=autopoetser 2.0 en hoger) wordt, dus zou voor gewoon goede standaardproducten gaan.
- voor het kleien zou ik de Monello kleiset aanbevelen (komt ook van pas als er ander vuil erg vast zit op de lak)
- als paint cleaner zou ik gaan voor Poor Boys World Professional Polish (ondanks de naam alleen een paint cleaner)eventueel alleen een proefsample en een witte Monello handpad