• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen Fozwo

Fozwo

Detailing trainee
16 jan 2021
19
25
Hallo allemaal,

Eigenlijk bezoek ik dit forum al wat langer zonder account. Omdat ik graag contact wilde met iemand die een DAP 500 aanbod, heb ik snel een account aangemaakt onder de naam Fozwo.
Mijn eigenlijke naam is Jan. Ik rij in een Ford en woon in Zwolle. Hatseflats ook minder creatieve kunnen een accountnaam bedenken. Omdat ik regelmatig lees dat sommige mensen het op prijs stellen dat je jezelf voorstelt voor je begint met vragen, doe ik dat nu even.
Op dit moment reken ik mijzelf nog niet tot detailer. Al lijkt iedereen die je op straat bezig ziet daar anders over te denken. Helaas heb ik geen spannende auto, iets met budget/gezin. Toch ben ik zeker een auto liefhebber en wil hem dus wel netjes houden. Tot nu toe doe ik dat met de hand, tuinslang, emmers, Riwax strarwax en Kenotek assortement. Deze spullen kocht ik altijd bij een autopoetsbedrijf. Omdat ik wegens verandering van baan niet meer langs dat bedrijf rijd, en ik nu een DAP heb ben ik gaan bestellen bij Carclean.

De DAP die ik via dit forum gebruikt heb gekocht kwam aan met transportschade. De zwarte kap is helaas in stukken gebarsten. Helaas is die ook niet meer verkrijgbaar bij cc dus heb ik hem gelijmd met Mitre Fast. Ik hoop dat het werkt.
Het forum vind ik heel informatief maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom heb ik besloten om wat polijsten betreft me in eerste instantie te houden aan wat de fabrikant voorschrijft. Omdat ik nog geen detailer ben wil ik blijven bij een aio. Het aanbod producten van alle merken is overweldigend. Het assortiment van Menzerna is voor mij het makkelijkst te begrijpen. Daarom heb ik daar de aio van bestelt bij cc samen met de pads van Menzerna. Later kan ik dan altijd een keer bv Scholl spider pads bestellen of in stappen gaan polijsten met Menzerna producten. Maar eerst moet ik ervaring op doen om te kunnen vergelijken.

Wat klei betreft vond ik het eenvoudiger. Iedereen op dit forum lijkt tevreden over de clay kit van Mothers. Dus die heb ik bestelt. Kan ik mooi vergelijken met de klei die ik heb en de showroomshine spray van Kenotek.

Voor de wax geld het zelfde. Niemand op dit forum lijkt de collinite 845 ruk te vinden. Er zijn wel mensen met een andere voorkeur maar iedereen lijkt tevreden over de standtijd. Ook bestelt.

Nu kan ik kijken of het virus toeslaat. Ik blijf een aio gebruiken maar klei dus wel van te voren en doe er vanaf nu ook een wax op na de tijd. We zullen zien. Ik verwacht niet dat ik al snel iets toe te voegen heb op dit forum maar ik loop vast wel eens tegen een vraag aan.

gr
 
Van hartstikke welkom. Klein beginnen, niets mis mee. Als je het leuk vindt groeit het vanzelf en bovendien heb je niet veel nodig.
 
Welkom Jan. Welkom in de wereld van auto detailing en andere zaken.......
In Zwolle en omstreken zitten een paar detailers die ook op dit forum vertoeven, waaronder ikzelf.
Veel poets plezier gewenst.