• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen - Frank met zijn GTI

Frank88

Detailing rookie
20 apr 2020
11
15
Hi allen,

Laat ik me ook even voorstellen. Mijn naam is Frank, 32 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik ben hier terecht gekomen via het Golfgtiforum (ik heb zelf een Golf 5 GTI uit 2008), een jaartje geleden.

Ik wilde mijn auto weer eens wat meer laten glimmen dus heb ik me eens laten adviseren in de winkel in Berkel&Rodenrijs. Daar heb ik uiteindelijk het volgende meegenomen (gekopieerd van de rekening):

• MICROFIBER MADNESS Incredimitt Wash Mitt
Monello Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Gyeon Q²M Bathe - 400ml
• Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
• Dolce Verde klei
Peluche verde 45 x 45cm (pakket van 3 stuks)
• Perfetto Detailer Spray
• Collinite Liquid Insulator Wax No. 845
Monello Doppio Rosso Foam Grip Applicator
Monello Peluche Verde Trio - 45x45cm
Poorboys World Black Hole
• Monelle Disco Nero Foam Applicator
Monello Non-Ferro

Wat vinden jullie van dit setje? Zijn er nog dingen die voor nu echt missen?

Mijn ervaring is nu een paar keer met de hand te hebben gewassen, en ik meen tot nu toe twee keer met de hand het wassen (2 emmers), kleien, polijsten en waxen.

Belangrijkste tip die ik nu lees is vooral het stap voor stap vooruit te gaan, en niet meteen teveel tegelijk te willen doen. Wat kunnen jullie nog meer voor nu adviseren (buiten zoekfuncties nog eens te genruiken)?

Ik ben me aan het inlezen om een DAP900 aan te schaffen en dan machinaal te gaan polijsten/waxen. Lijkt me erg leuk om mijn GTI eens goed aan te pakken en weer goed te laten glanzen!

Ben erg benieuwd wat jullie me voor nu kunnen vertellen om mijn auto aan te pakken/onderhouden.

Groetjes Frank

Welkom! :) Belangrijkste is inderdaad bij de basis beginnen, dus op de juiste manier wassen en drogen van de auto (waar je al goed mee op weg bent!). Het lijstje ziet er nu al wel prima uit. Stap voor stap kun je dan steeds verder in het detailen en uiteindelijk inderdaad een keer overstappen van handmatig op de polijstmachine. Lees inderdaad even het forum door; er is hier een schat aan informatie aanwezig! Je kan dus wel even door met lezen :p Daarnaast kan je ook op YouTube terecht bij bekende detailers (WhiteDetails, AMMO NYC, Obsessed Garage, etc...). Meestal is een vraag hier al wel gesteld, maar als je er echt niet uitkomt dan staan de meeste mensen hier wel klaar om je vraag te beantwoorden. Succes!

• Leuk
Reacties: Frank88
Frank, welkom op het forum. Zoals al eerder gezegd is niemand hier te beroerd om vragen te beantwoorden. Onder het mom van 'domme vragen bestaan niet'. Ik ben actief op meerdere fora, maar dit forum is toch wel het meest levendig naar mijn beleving. In mijn ogen begint de basis bij twee grote emmers met grit guard, een washmitt, goede shampoo en een droogdoek(en). Van hieruit kan je een stuk verder. Mocht je het allemaal zo leuk vinden om te doen dan kan je altijd nog een DAP aanschaffen. Voor mij is het de beste aankoop die ik kon doen. Het is erg leuk werk en je ziet vrijwel direct resultaat (mits je het goed doet natuurlijk).

• Leuk
Welkom op het forum, Frank.
Een prima start, maar dat kon ook niet anders na een bezoekje aan de winkel van Carclean. ;)
Ik snap even niet op hoe lange tijd je nu je auto al 2 x gekleid, gepolijst en gewaxt zou hebben... (en gepolijst met wat? ik zie daar niks voor op je lijstje staan...)

• Leuk
Welkom op het forum, Frank.
Een prima start, maar dat kon ook niet anders na een bezoekje aan de winkel van Carclean. ;)
Ik snap even niet op hoe lange tijd je nu je auto al 2 x gekleid, gepolijst en gewaxt zou hebben... (en gepolijst met wat? ik zie daar niks voor op je lijstje staan...)

Wilde even uitdrukken dat ik in het afgelopen jaar (maar) twee keer al die stappen heb gedaan.

En dat zou kunnen wat je zegt daar. Ik zat namelijk het stappenplan door te nemen en wist even niet of ik de stap "voeden" of "polijsten" nu dus heb gedaan.

Geeft het zo antwoord op je vraag?

Duidelijk zo. Ik dacht even dat je pas vrij recent bij Carclean was geweest en dus in korte tijd al 2 x gekleid had. Ik zie nu inderdaad dat het al een jaar geleden is.
Je hebt dan dus gevoed / een glaze aangebracht (de Black Hole), aangezien je nog niks hebt om te polijsten.
In principe niet vreemd om 2 x per jaar te kleien, glazen en waxen - mits je wax het zo lang uithoudt.

(Let even op "onnodig quoten", dat maakt topics niet beter leesbaar)

• Leuk
Houdt mijn wax die ik heb het zo lang uit? Denk het persoonlijk niet?

Ik wil eigenlijk nu wel weer een stapje verder, mn handen jeuken wel om machinaal te gaan nu.

Doel op korte termijn is, net zoals elke starter eigenlijk wel, swirls wegwerken en weer de glans weer terug te krijgen. Het resultaat van mijn eerste keer wassen t/m waxen vond ik echt verbluffend, zie onder... dus ben erg benieuwd hoe dat straks met een DAP zal zijn!

20190711_170539.jpg
20190711_164844.jpg

Gezien het lijstje wat ik nu heb:

- Wat zouden jullie voor nu nog een must have/aanrader vinden om aan te schaffen, mocht ik nog met de hand blijven wassen?

- Ik ben me dus ook aan het inlezen voor een aanschaf van een DAP900/Evo om te gaan polijsten. Wat kunnen jullie me dan adviseren om aan te schaffen?

Welkom, altijd leuk om een mede vw liefhebber op het forum te zien.
Wat betreft het lijstje... tsja wat mis je nou. Hangt er een beetje van af hoe compleet je je collectie wilt hebben en wat de prio's zijn ;)

Nou, zoals elke beginner wil ik de swirls weg krijgen en weer een goede glans op mijn auto aanbrengen... dus zal machinaal moeten gaan polijsten denk ik.

Gezien mijn lijstje, wat is een mooie starterset om aan te schaffen?

En, zouden jullie het aanraden om een nieuwe DAP Evo te kopen of een tweede hands DAP900?

Laatst bewerkt: