• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: harde lakken

CJB

Detailing addict
19 jan 2014
30
65
Hallo,

Al jaren zit ik passief mee te lezen op dit forum. Tijd om nu mezelf voor te stellen nu ik wat vragen wil stellen.

Ik ben 35 en woon in Hellevoetsluis onder de rook van Rdam. Daar werk ik dan ook, in de haven om precies te zijn.

Ik ben eigenlijk steeds fanatieker geworden met poetsen/detailen. Het is allemaal begonnen toen ik voor mijn trouwerij een paint restoration kit had gekocht van meg. Daarna is het steeds meer geworden. Telkens iets erbij. Het valt nog reuze mee, maar toch. Ik heb een DAB900, foamlans en heel veel verschillende poetsmiddeltjes, doeken, kwastjes etc. Ik vind het best een verzameling. Als ik echter zie wat anderen hier hebben dan valt het in het niet.

Ik poets met name mijn eigen auto, met af en toe een uitstapje naar een auto van een vriend of familielid.
Mijn trouwauto heb ik inmiddels al lang niet meer. Daarna heb ik een BMW 330i gehad. Deze heb ik onlangs verkocht. Nu heb ik een BMW 328i welke binnenkort uiteraard ook onder handen wordt genomen.
Misschien wil ik een keer hulp vragen van iemand om me een keer echt goed uit te leggen hoe en wat.

Hieronder wat foto's van mijn huidige BMW. Het ziet er best goed uit zo in het avondzonnetje, maar in de felle zon zie je toch wat swirls. Uiteraard ga ik die eruit poetsen maar daar kom ik op terug in het polijst-gedeelte.
IMG_3671_zps0z9rb6mk.webp

IMG_3680_zpsqri5637s.webp

IMG_3677_zpsp2zmkqxj.webp

Dikke Beamer! Uit welk land komt hij oorspronkelijk? Duitsland of iets anders?
Succes met de swirls, zal een lekker/leuk klusje worden op de harde lak van een BMW. Veel poetsplezier!

Welkom!

Prachtige auto... Ik denk dat ik volgend jaar oom weer terug ga naar BMW... Kon de nieuwe 3 series in het begin niet zo waarderen... Maar het lijkt wel of ik ze elke dag mooier ga vinden!

Dank jullie wel.
Ben ook erg blij met de auto. Hij komt uit Duitsland. Kenners weten natuurlijk dat een 328 niet nieuw kan zijn ;). Hij is een jaar oud.

Weet niet wat 'bollen' betekend, maar ik neem aan dat je bedoeld dat het best vooruit wil: ja behoorlijk.

Toevallig afgelopen vrijdag zo'n zelfde model onderhanden genomen samen met de eigenaar.
Deze lak medium tot zacht te noemen een erg fijne lak om te polijsten moet ik zeggen.
Scholl S20 op een medium pad was in veel gevallen al genoeg om de lak te corrigeren.

S20=soort van vergelijkbaar met Mezzo en naar verluid zou S20 (1 stap polijstmiddel)een mooiere finish achterlaten dan Mezzo echter gooi ik er altijd een extra finish ronde er achteraan.

@m@rio,
Ik gebruik op mijn eigen auto LC HD oranje/Rupes geel polijstmiddel als finish en altijd een extra rondje met de Rupes wit combinatie.
Gele Rupes pad=ook goed maar ik vind de LC pads beter.
LC HD rood (gebruik ik weinig in de praktijk) is erg zacht en zou je ook met Rupes wit/Scholl S40 polijstmiddel kunnen gebruiken bv. Ikzelf verkies d Rupes witte pad momenteel boven de LC HD rood.
Alles is persoonlijk natuurlijk en kan per auto verschillen

Laatst bewerkt:
De gele Rupes gaat meer richting de oranje LC HD?
De rode LC HD is zachter dan de witte van Rupes?
Dat is waar, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Thanks, iig.
Gele Rupes pad kun je mee finishen evenals de oranje LC HD pad maar deze laatste vind ik beter de contouren van de lak volgen vandaar mijn voorkeur.
LC HD rode pad= net wat zachter dan de Rupes witte pad.