• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen! Naudster

naudster

Detailing rookie
14 jun 2012
53
0
31
Hallo,

Ik zal me even voorstellen,
ik lees al wat langer mee, maar wil het detailen nu naar een wat serieuzer niveau tillen!

Mijn naam is Arnaud van Elk (20), en kom uit Beneden Leeuwen.
Ik ben nog student, zit in het 2e jaar van de 4, in Den Bosch.

Qua poetsen, of detailen ben ik nog niet zo professioneel, maar wat niet is kan nog komen!
Ik begin in ieder geval al redelijk verslaafd te raken, en ben aan het kijken om uit te breiden en naar machinaal.

Mijn "collectie" op dit moment;
Meguiars NXT Wash&Wax kit
Monello Aqua Senza droogdoek
ProVision Rain clear
IronX
Wat goedkopere MF doeken, voor vuilere klusjes.

Verder nog APC, velgen- en insectenreiniger, dat soort dingen.


Jullie zien de foto al voordat je naar beneden hebt gescrolled denk ik,
maar goed, ik rijd dus een Peugeot 206 2.0 GTi.

34t1tp1.jpg


2e0o0zn.jpg



Gr. Arnaud.
 
Bedankt voor het warme welkom!

Meteen even een vraagje,
ik heb hier een Festool Rotex 125, kan ik deze met een poetssteunschijf gebruiken om machinaal te polijsten,
als zijnde vervanging voor een DAP?
De diameter van de steunschijf is 115mm, kunnen daar de monello pads op?

Op deze manier zou ik niet meteen hoeven investeren in een DAP, maar toch kennis kunnen maken met machinaal detailen.

Of zeggen jullie, bespaar je de moeite en ga voor een starterspakket van de DAP, waar eigenlijk alles al in zit?
 
De Festool Rotex 125 kun je gebruiken als polijstmachine, maar ik zou em eerst grondig schoonmaken. Er zal waarschijnlijk in het verleden mee geschuurd zijn en schuurstof wil je niet tussen je polijstpad en lak hebben...

Enig nadeel is dat de schuuruitslag een stuk kleiner is dan bij een DAP, namelijk 3,6mm t.o.v. 8mm van de DAP.

Enne, de Rotex 125 heeft, zoals de naam al zegt, een 125mm steunschijf, waarschijnlijk is de jouwe versleten. ;)
 
Waarschijnlijk komt er toch een DAP,
en dan met de kompressor pads. Deze lijken mij fijner met veel ronde hoeken en dergelijke.

En een verzameling doeken/pads erbij. Ben van plan binnenkort een bestelling te doen, maar wacht nog heel even het slechte weer af, haha.

Jullie hebben er in ieder geval en enthousiasteling bij :-"
 
Inmiddels de eerste stappen gezet, met steun in de rug van de kortingsactie!

De 206 is afgelopen zondag + maandag onder handen genomen, complete stappenplan gedaan.
Klei en polish van Monello, werkt beiden erg fijn moet ik zeggen.
En daarna afgewerkt met PB Black Hole, en Natty's Red. Dat easy on, easy off is niks te veel gezegd!
Was Mequiars NXT vloeibaar gewend, maar dit werkt toch wel fijner.

Binnenkort zijn de auto's van mijn ouders aan de beurt, een VW Polo en Volvo V70.
Misschien komt daar een showoff van, vind ik zelf ook wel leuk om te doen. Ben wel bang dat die lakken veel harder zijn dan op mijn peug,
Heb nu Monello Mezzo op de gele kompressor pad als zwaarste combinatie. Maar aan de andere kant zijn de lakken nog niet in zo'n slechte staat, dus we zullen zien!
 
Hoi Arnaud, welkom en mooie auto op je 20e!

Veel plezier met al je spullen, het is een verslaving waar je lastig vanaf komt :)