• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen : Petrus Pan

Welkom, mooie wagen. Wat is de range in de praktijk?
De auto heb ik in november gekregen, dus alleen met lage buitentemperaturen gereden en dan kom ik zo'n beetje 280-300 km ver.
In de zomer zou er ca 80-100 km. bij moeten komen. We gaan het ervaren. Ik laad het meeste thuis op, bij lange stukken een minuutje of 25-30 aan de snellader en we kunnen weer... Had hiervoor een hybride, maar vol elektisch vergt wel een andere mindset moet ik toegeven. Maar het went snel!
 
  • Leuk
Reactions: Fellow
Hallo, ik ben Pieter, kom uit het oosten des lands en rij in een 2021 Mercedes EQC 400 in AMG trim, die is uitgevoerd in de matte selenietgrijze kleur.
Juist omdat dit een "lastige" lak is, ben ik hier lid geworden om kennis op te doen.
Ik ga eerst eens de zoekfunctie gebruiken en naar aanleiding van de resultaten daarvan het een en ander doorlezen. Daarna komen de vragen vanzelf ;)
Wat een prachtige bak zeg! Super!
En wat een mooie lak. Ik houd dus enorm van die matte AMG stijl, mijn vrouw echter niet.
Ik vind alleen de velgen niet mooi. Dat is puur smaak want ik zag dat iemand anders ze juist vet vond. Ik denk dat je afbreuk doet aan de mooie styling met deze velgen, terwijl andere velgen de auto juist omhoog halen. 2 deuren verder heeft hij ook een EQC maar dan met mijn velgen eronder en dat misstaat niet kan ik je zeggen.
Qua range valt me het niet tegen. Ik rijd hybride en haal met het koude weer ook echt matige cijfers, maar nu het 15 graden is haal ik wel het dubbele.

Heb je ook foto’s van het interieur? Ga je die ook onderhouden en beschermen?
Ik zou de velgen ook in een Ceramic Shield zetten, dan blijven ze langer schoon/mooi.
Ze hebben mij tips gegeven hier die ik ook echt gebruik.
2 emmers om te wassen
Snow foam (Lancia 2.0) = super
Schone microvezel doeken (peluche Verde)
Droogdoeken (Monello) = wereld van verschil
Dodo ph neutrale shampoo
Dodo streepvrije spray voor de ramen te wassen
Collinite 845 wax
Gyeon coating
Allemaal top producten. Alhoewel de laatste twee voor jou wellicht niet van toepassing zijn.
Veel poets plezier
 
  • Leuk
Reactions: Petrus Pan
Ik was hem met Born to be mild. Daarnaast inderdaad Q²M Cure Matte - 400ml - besteld en ontvangen, maar nog niet gebruikt.
Ik denk dat ik dit eerst maar eens ga proberen - no do and dont's voor dit product?
 
Zelf heb ik nog geen ervaring met matte. Maar voor applicatie best op de mf doek sprayen en niet op de lak. Zoals elke detailspray.
 
  • Leuk
Reactions: Petrus Pan