Bij deze mezelf ook even voorstellen. Naam: Guillaume, woonachtig: Capelle a/d IJssel, 15 minuutjes dus van Bergschenhoek .
Wij (m'n vriendin en ik) hebben een 15 jaar oude Toyota Starlet XLi uit 1994 dus.
Voorzien van Intra-Exip 15"velgen, Weitec sportvering-> 4 cm verlaagd, Toyo Proxes T1-R banden, Arospeed Mini Bomb einddemper, Camco Alarm, Kouki achterlichten, en nog een paar dingen die niet standaard zijn. In de kleur metallic groen.
Staat van de lak:
Geen roest, wel last van steenslag op de motorkap. Ook is daar uitgeschoten met lakstift op één plekje. Aan de zijkanten hier en daar wat verticale krasjes, waarschijnlijk van andere autodeuren die ertegenaan zijn gekomen. En aan de bestuurderskant, voor de deur een klein deukje door wederom een andere autodeur. Ik heb geen swirls gezien, maar ik heb volgens mij ook nog niet goed genoeg gekeken. De velgen hebben helaas wel wat stoeprand schade
Verder vind ik de lak wel ok hoor, glimt nog mooi, zeker voor 15 jaar oud zonder waxbeurt of iets dergelijks. Werd door de vorige eigenaar bijna wekelijks gewassen in de wasbox. Ik was nu ook wekelijks in de wasbox met een microfiber washmitt.
Ik wil de lak dus beschermen en ben zo dus terecht gekomen bij Carclean! Dit is echt een complete wereld op zich. Wat jullie allemaal al niet weten te schrijven over merken als Meguiars, Poorboys World of Mothers Wax tot de honderden spullen die je kan kopen om je auto te onderhouden..8-()) ^ Het was dus even slikken, maar heb uiteindelijk wel het kaf van het koren weten te scheiden en erachter gekomen wat ik "ongeveer" moet doen..
Ik ga in de zeer nabije toekomst even handmatig waxen. Ik heb dus even een lijstje gemaakt met wat ik ga doen:.
Corrigeer me aub waar nodig is!! ik = noob
Wassen:
2 emmer methode en tuinslang+water. Shampoo = Mothers Wax - California Gold Car Wash
MF washmitt van Autotech (gekocht bij ..Halfords (durf het bijna niet te zeggen ))
Velgen doe ik met Dasty en MF spons.
Uitlaat met Valma Chrome Cleaner (op en af met MF doek)
Heb ook PB's Bug Squash en PB's Spray and Wipe indien nodig.
Afdrogen met de Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
Kleien:
Met de Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
Ik ben vorige week na het wassen al bezig geweest met kleien, wat kwam er toen nog veel vanaf zeg! Zelfs de vloeistof van de detailerspray werd helemaal bruin. Volgens mij is nog niet alles weg na lang kleien (15 jaar niet gekleid, dus tsja.) , dus volgende keer maar nog een x kleien.
Krasjes verwijderen:
Ik wilde daarna nog even aan de slag om wat krasjes proberen te verwijderen met Meg's ScratchX en wit en oranje LC applicator. daarna Afnemen met MF doek.
Cleanen, Polijsten, Sealen:
Ik heb hiervoor Autoglym SRP gekocht. Ik weet het, het is een AIO produkt, en het vult tijdelijk de eventuele krassen/swirls ipv ze te verwijderen. Maar het lijkt me een makkelijk middel, zeker voor een beginner als ik. Erop met witte LC applicator, eraf met MF doek.
Glazen:
Ik hoop dat SRP dat ook meteen doet?? weet het niet zeker. In ieder geval sla ik deze stap over.
Waxen:
Met Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
erop met Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
Laten curen, na 15 minuten Swipe testen.
Eraf met MF doek.
Kan ik trouwens meteen na de behandeling met SRP beginnen met waxen, of moet ik nog wachten? Indien wachten: hoe lang?
Bijhouden:
2 wekelijks wassen, daarna PB's Quick Detailer Plus. Erop met PB's Microfiber Applicator, eraf met MF doek.
Ik hoop dat dit het zo ongeveer in het kort is. Interieur is natuurlijk een verhaal ernaast.
Ik hoop dat iemand nog wat opmerkingen/tips heeft en ik hou jullie zeker op de hoogte.
Wij (m'n vriendin en ik) hebben een 15 jaar oude Toyota Starlet XLi uit 1994 dus.
Voorzien van Intra-Exip 15"velgen, Weitec sportvering-> 4 cm verlaagd, Toyo Proxes T1-R banden, Arospeed Mini Bomb einddemper, Camco Alarm, Kouki achterlichten, en nog een paar dingen die niet standaard zijn. In de kleur metallic groen.
Staat van de lak:
Geen roest, wel last van steenslag op de motorkap. Ook is daar uitgeschoten met lakstift op één plekje. Aan de zijkanten hier en daar wat verticale krasjes, waarschijnlijk van andere autodeuren die ertegenaan zijn gekomen. En aan de bestuurderskant, voor de deur een klein deukje door wederom een andere autodeur. Ik heb geen swirls gezien, maar ik heb volgens mij ook nog niet goed genoeg gekeken. De velgen hebben helaas wel wat stoeprand schade
Verder vind ik de lak wel ok hoor, glimt nog mooi, zeker voor 15 jaar oud zonder waxbeurt of iets dergelijks. Werd door de vorige eigenaar bijna wekelijks gewassen in de wasbox. Ik was nu ook wekelijks in de wasbox met een microfiber washmitt.
Ik wil de lak dus beschermen en ben zo dus terecht gekomen bij Carclean! Dit is echt een complete wereld op zich. Wat jullie allemaal al niet weten te schrijven over merken als Meguiars, Poorboys World of Mothers Wax tot de honderden spullen die je kan kopen om je auto te onderhouden..8-()) ^ Het was dus even slikken, maar heb uiteindelijk wel het kaf van het koren weten te scheiden en erachter gekomen wat ik "ongeveer" moet doen..
Ik ga in de zeer nabije toekomst even handmatig waxen. Ik heb dus even een lijstje gemaakt met wat ik ga doen:.
Corrigeer me aub waar nodig is!! ik = noob
Wassen:
2 emmer methode en tuinslang+water. Shampoo = Mothers Wax - California Gold Car Wash
MF washmitt van Autotech (gekocht bij ..Halfords (durf het bijna niet te zeggen ))
Velgen doe ik met Dasty en MF spons.
Uitlaat met Valma Chrome Cleaner (op en af met MF doek)
Heb ook PB's Bug Squash en PB's Spray and Wipe indien nodig.
Afdrogen met de Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
Kleien:
Met de Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
Ik ben vorige week na het wassen al bezig geweest met kleien, wat kwam er toen nog veel vanaf zeg! Zelfs de vloeistof van de detailerspray werd helemaal bruin. Volgens mij is nog niet alles weg na lang kleien (15 jaar niet gekleid, dus tsja.) , dus volgende keer maar nog een x kleien.
Krasjes verwijderen:
Ik wilde daarna nog even aan de slag om wat krasjes proberen te verwijderen met Meg's ScratchX en wit en oranje LC applicator. daarna Afnemen met MF doek.
Cleanen, Polijsten, Sealen:
Ik heb hiervoor Autoglym SRP gekocht. Ik weet het, het is een AIO produkt, en het vult tijdelijk de eventuele krassen/swirls ipv ze te verwijderen. Maar het lijkt me een makkelijk middel, zeker voor een beginner als ik. Erop met witte LC applicator, eraf met MF doek.
Glazen:
Ik hoop dat SRP dat ook meteen doet?? weet het niet zeker. In ieder geval sla ik deze stap over.
Waxen:
Met Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
erop met Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
Laten curen, na 15 minuten Swipe testen.
Eraf met MF doek.
Kan ik trouwens meteen na de behandeling met SRP beginnen met waxen, of moet ik nog wachten? Indien wachten: hoe lang?
Bijhouden:
2 wekelijks wassen, daarna PB's Quick Detailer Plus. Erop met PB's Microfiber Applicator, eraf met MF doek.
Ik hoop dat dit het zo ongeveer in het kort is. Interieur is natuurlijk een verhaal ernaast.
Ik hoop dat iemand nog wat opmerkingen/tips heeft en ik hou jullie zeker op de hoogte.
Laatst bewerkt door een moderator: