• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Yorick

yorick

Detailing addict
21 jun 2012
182
50
Hallo,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben yorick, 22 jaar en mijn grootste hobby: auto's. Zowel het detailen van auto's (het staat bij mij nog enigszins in de kinderschoenen), als het rijden bekijiken enz. enz. Ik rijd zelf tegenwoordig in een Toyota Corolla G6R (oplage van 200 in Nederland). Hiervoor had ik een IS200 op LPG, een mazda, een honda en nog een corolla.
Goed genoeg over de auto's, nu over het detailen daar zijn we immers hier voor :lol .
Al sinds ik een klein kind ben was ik auto's, en toen ik mijn eigen eerste auto kreeg begon het wel te jeuken. Aan de eerste toyota en honda werd eigenlijk alleen veel aan de binnenkant gedaan, en toen de mazda kwam werden er wat meguiars producten aangeschaft, o.a. de nxt shampoo, wax en paint cleaner. Tot de lexus kwam, die zat behoorlijk goed in de lak en dat wou ik ook zo houden natuurlijk! Dus een klay kit van mothers aangeschaft, washmit, meguiars watermagnet enz. Helaas toen door omstandigheden de lexus weg gedaan en overgestapt naar een de G6R. In eerste instantie niet echt veel zin om er wat aan te doen, maar het bloed ging natuurlijk waar het kon komen... En jawel daar gingen we weer! Binnenkort ga ik kijken voor een rotary, en wat artikelen proberen en aanschaffen :).

Mijn collectie nu:

fotoke.webp

Chemical Guys Glossworkz shampoo
Meguiars NXT car wash
Rasta washmitt
Woolwashmitt
en nog een washmitt waarvan ik het merk niet weet.
Meguiars watermagnett
D2S Clay 180 Gram
CG Speed Wipe Spray
Veel microfiber doeken (stuk of 10)
Meg paint cleaner
Meg ultimate compound
CG XXX hardcore pasta wax
NXT tech wax
CG Extreme Gloss sealent
Diverse applicator pads
Smart rim wax
CG Speed swipe
Smart dressing
Smart all surface cleaner
Smart wax mini
D2S velgen reiniger
Cyber clean interieur reiniger (vooor ventilatie roosters)
Niet afgebeeld:
C Pro Quartz Ironx soap gel
C Pro Quartz Fog Fight kit (iemand tips over het aanbrengen hiervan?)

Tips/ opmerkingen aanbevelingen zijn meer dan welkom!

Welkom hier in de wondere wereld van de detailverslaafde :jippie

En aardige beginnerscollectie heb je al , maar zou je niet eerst voor byv een DAP gaan ipv een rotary???Want een rotary vraagt toch al aardig wat kennis van machinaal polijsten;)

welkom jorick, idd misschien eerst een dap ???
De middelen heb je in ieder geval op foto staan , maar heb je ook foto''s van het monster waar je het op gaat gebruiken ??? denk dat meer mensen nieuwschierig zijn !!!!

Ik zal van de week even een nieuwe foto maken van de auto ;).
Overigens lees ik net dat het een excentrische polijstmachine is waar ik voor ga kijken. Is dit hetzelfde als een DAP machine?

En dank voor het welkom allemaal :-b

Van de carclean website:

Dual Action Machines
Poets- en polijstmachines kunnen effectief ingezet worden voor het onderhoud van je auto. Ze leveren veelal een beter resultaat in een stuk minder tijd. Wat veel mensen niet weten is dat een poetsmachine ook zonder problemen ingezet kan worden om de auto te waxen. Een poetsmachine is dus niet alleen geschikt voor het verwijderen van krassen, swirls of lakdefecten. Carclean.com levert Dual Action Polijstmachines. Het voordeel van deze machines is dat de kans op lakverbranding, machinesporen, hologrammen en andere lakschade minimaal wordt. Dual Action machines zijn geschikt voor de enthousiaste detailer tot iemand zonder ervaring. De DAP500 Dual Action Polijstmachine biedt een uitstekende kwaliteit, tegen een zeer laag risico en een aantrekkelijke prijs. Wij leveren ook accessoires voor de machines. Denk aan polijstpads (verschillende gradaties), reinigingsmiddelen, steunplaten en tape.

Een DA machine laat de pad om zijn eigen as draaien waar een excenter enkel rond draait. Door de dual action is de kans om beschadiging minder groot en werkt het makkelijker.

IbizaSigno zei:
Een DA machine laat de pad om zijn eigen as draaien waar een excenter enkel rond draait.

Wat is dan het verschil in een excenterschuurmachine en een D/A? Hier ga je echt de fout in. ...
Een D/A is niets meer dan een veredelde excenterschuurmachine.

Een rotary draait alleen om zijn eigen as, zie plaatje
1ac1c107.webp

Een D/A maakt een dubbele draaibeweging.
06166ba3.webp

Voorbeeld van een draaiende backingplate van een excenterschuurmachine.
Vanaf 12 seconden is de machine omgezet in een geforceerde roterende machine.

Dt is wel precies waar ik op doelde Nicknameless. Een pad om de eigen as laten draaien is toch zoals de afbeelding van de DA staat?

Tuxie zei:
welkom! Weer een rolla rijder erbij haha

Thanks! Jij rijdt ook een corolla? Welk type? :)

@ alle anderen: bedankt voor de opheldering rondom het verhaal van de polijstmachine! Die gaat er binnenkort dus komen ;)

Hey Yorick van het corollaforum :) Nog bedankt voor de Oz Superturismo's die ik ooit bij je heb opgehaald.

Welkom ook hier.

hier het verslag van m'n E12.