• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen

sacha

Detailing trainee
26 aug 2018
70
40
Hallo, ik ben eigenaar van een Honda S2000, een zwarte die ik gekocht heb 9jaar geleden en die ik altijd met zorg behandel. De S is van 2005. Nu zou ik graag de lak terug in nieuwstaat krijgen en hoop hier op tips. Ik wil of een een dap900 kopen of hem laten behandelen. Hij blinkt nog steeds maar heeft krassen en swirls hoewel hij nooit een carwash heeft gezien(volgens de vorige eigenaar).Buiten poetsen met zorg geen ervaring met detailing.
 
Swirls krijg je altijd. Ook als je met de hand wast. Je kunt de kans minimaliseren door te wassen met goede mitt's, 2 emmer systeem, grit guards enz.
Met deze info zou ik dan ook adviseren om een DAP aan te schaffen zodat je de auto eens in de zoveel tijd zelf kunt polijsten....

Enne welkom op dit fantastische forum
 
hey, bedankt voor de info. Ik heb eens gehoord voor een polijstbehandeling en die kost 240 euro, vandaar dat ik idd ook eraan dacht zelf een DAP te kopen. Sommige krassen zijn wel iets dieper dan waskrassen
 
Begin eerst met zelf wassen volgens de 2-emmer methode, breidt dan uit naar kleien (hardnekkig vuil verwijderen) en maak dan de stap naar lakcorrectie (polijsten).
 
Welkom op het forum.
+1 voor de eerdere reacties. Eerst op de goede manier gaan wassen en van daar verder met bijvoorbeeld eens kleien, een wax smeren en uiteindelijk zelf gaan polijsten.
Een professionele poetsbeurt voor dat bedrag is er toch eentje uit het goedkopere segment en zal eerder maskering van krasjes in de lak betekenen dan daadwerkelijke correctie waardoor je waarschijnlijk na een paar wasbeurten weer terug bij af bent.
Het zal uiteindelijk wel iets meer spullen kosten dan alleen de DAP-set, maar zijn wel veelal blijvende investeringen in de goede verzorging van je auto (verbruiksproducten daargelaten).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Iemand een aanrader welke starterproducten ik bij de dap nodig heb? Ik wil de 900v3 aanschaffen maar ben me niet bewust van welke producten ik erbij moet nemen.
 
Welkom! Zou je nog wat producten aan willen schaffen om je auto goed te kunnen wassen is het misschien handig om dit te doen tijdens de Summer Super Sale morgen! ;)
 
Dit wil ik inderdaad ook doen maar weet biet goed welke. Honda zou een zachte lak hebben!
 
Ik zou eerst de basisproducten om goed te wassen aanschaffen, achteraf eventueel een DAP-pakket. Of nu alles in één keer. Maak een testspotje voordat je grote panelen begint te polijsten. Zo weet je welke combinatie jouw gewenste correctie haalt zonder meteen te grof te polijsten.
 
hallo en welkom op het forum.
Nette wagen, zeg!
zoals je zelf aangeeft, heeft honda MEESTAL een zachte lak. Dit kan je echter enkel bepalen door een testspot te doen.
Je vraagt je af welke producten je best kan aanschaffen...
Ik denk dat je met de raffini en finale van Monello best goed zit. Dit in combinatie met de monello pads (zelf geen ervaring mee, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen).
 
Die heb ik idd zaterdag aangeschaft maar het is de medium en finale. Moet ik nog een andere aanschaffen of zijn deze 2 voldoende?
 
@Nick1407 en @sacha ik denk dat jullie allebei (Raffini en Medium) hetzelfde bedoelen, nl. Monello Mezzo (en Finale).
(Alle polijstmiddelen van Monello heten Raffini)
;)
Zoals @Nick1407 al aangeeft heb je goede kans dat je hiermee goed uit de voeten kunt met de vermoedelijk zachte Honda-lak. Zo niet dan is een zwaarder polijstmiddel (zoals bijvoorbeeld Monello Veloce) bij een volgende bestelling nog zo meegenomen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407