• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Willem1.20

Detailing rookie
3 sep 2018
3
2
Hallo allemaal.

Sinds een paar weken heb ik een andere auto (bmw e87 1.20i). Helaas zat er een flinke kras op. Via via zou iemand het kunnen repareren. Dat duurde en duurde maar. Aangezien ik daar het geduld biet voor heb, heb ik besloten zelf maar aan de slag te gaan. Via oa dit forum veel bruikbare tips gelezen. Het resultaat vind ik aanvaardbaar. Eerst heb ik een lakstift gekocht bij de bmw dealer. Lak erop gedaan en met blanke lak erover heen. Vervolgens met p1200 en p2000 geschuurd en daarna met polish weer glad gemaakt. Daarna een was erop en wat mij betreft is het resultaat goed genoeg. Ik wilde nooit een perfect paneel, maar wel dat het iets minder op zou vallen. Waarschijnlijk heb ik het niet goed gedaan, maar ben het herstellen van krassen etc wel leuk gaan vinden. Daarom maar aangemeld en ga kijken wat ik nog meer kan leren.

Groet Willem
 

Bijlagen

  • 91D6E8EE-E9B5-44D2-AE54-C99F3E72D746.png
    91D6E8EE-E9B5-44D2-AE54-C99F3E72D746.png
    881,2 KB · Weergaven: 94
  • DC712941-36F2-4F20-9D14-051A05A7B807.jpeg
    DC712941-36F2-4F20-9D14-051A05A7B807.jpeg
    189,3 KB · Weergaven: 118
Hey welkom! Is dit je eerste detailervaring? Dan vind ik dat je redelijk wat durf hebt. De kras is inderdaad goed geminderd, en dat is wat je wou, dus goed gedaan.
 
Klopt. Eerste keer. Maar wel in mijn achterhoofd, dat wanneer het niet voldoende zou zijn, ik het zou laten spuiten. Hoop alleen dat ik niet te diep ben gedaan met schuren. Weet jij hoe je dat kunt zien?
 
Dank! Ga me er zeker meer in verdiepen en wat betere apparatuur aanschaffen, aangezien het niet mijn laatste kras zal zijn en je toch voldoening krijgt bij goed resultaat.
 
Welkom op het forum!

Inderdaad, zomaar durven schuren is wel ballen hebben! (Of impulsiviteit :p )

Als ik eerlijk mag zijn, had ik wel verwacht dat de kras 95% weg zou zijn na vullen/schuren/polijsten. Nu lijkt het alsof je alleen gepolijst hebt en de kras niet helemaal weg kreeg.