• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Vreemd... ik heb nog een ander setje Disco Duo nog in de verpakking. Probeer ik het daar even mee.
 
Voor de geïnteresseerden nog een foto van de motorruimte :) na het schoonmaken maakt de Ultimate Black toch een behoorlijk verschil.
114192
 
Inmiddels is de collectie redelijk compleet aan het worden. Uiteraard met de nodige Monello klei, Peluche Verde, Peluche Bianco, Piccolo Nero, Gyeon Bald Wipe doeken, maar ook verschillende soorten pads, droogdoeken, wafeldoeken, wash mitt's, emmers etc. Gaat de goede kant op :)
Het enige wat ik nog zou willen aanschaffen is polijstmiddel icm pads.
Wat betreft een polijstmachine en hogedrukspuit, hierover twijfel ik nog omdat ik het waarschijnlijk maar af en toe zal gebruiken... Dilemma's. Zou wel graag een keer de auto willen aanpakken met een polijstmachine.

Verder heb ik de voorruit, binnen- en buitenzijde, schoongemaakt met Cristallino > Prep > Cristallino. Voor nu zijn de pluisjes verdwenen, heb trouwens wel de nieuwe Disco Duo's gebruikt voor de zekerheid.
Dus @Istnogferarie bedankt voor je tips!
114391
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Een polijstmachine zal je wellicht niet heel vaak gebruiken als je alleen eigen auto's polijst. Maar een hogedrukreiniger... Als je die eenmaal hebt dan ga je die gewoon iedere wasbeurt gebruiken.

Ik heb een hele tijd tegen de aanschaf van een HD aangehikt. Met name omdat ik het idee had dat een wasbeurt nog ingewikkelder werd - meer spullen om uit de garage te halen (en weer op te ruimen), meer stappen om te wassen, etc. Ondertussen heb ik de stap wel genomen en een HD en foamlans aangeschaft en dat had ik veel eerder moeten doen! Het extra werk valt enerzijds reuze mee maar wat nog belangrijker is, het veel beter, fijner en beter krasvrij wassen met een prewash weegt ruimschoots op tegen de nadelen die je allemaal kan bedenken. Ik kan me niet meer voorstellen om een auto zonder de HD en foamlans / snowfoam prewash te moeten wassen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Nee precies, het is ook niet zo dat je iedere maand je auto gaat polijsten... Zou alleen mijn eigen auto doen en misschien een keer de auto's van m'n ouders of een keer een auto van een vriend, dus totaal niet rendabel. Zat alleen te denken aan het verwijderen van swirls, lijkt me moeilijk te bereiken zonder machine maar om alleen hiervoor een machine aan te schaffen is ook niet logisch. Zeker met mijn beperkte ervaring.

Wat betreft de HD, ik heb echt een hekel aan wassen met de tuinslang, de straal is niet bepaald krachtig en die slang gaat steeds in de knoop waardoor er niks uit komt. Super irritant. Zit zelf af en toe eens te kijken naar een Nilfisk 120 uitvoering. Lijkt me eigenlijk ook wel echt ideaal en dan later (of meteen) een Monello Lancia erbij. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de kracht van de straal, want deze is nogal sterk, moet je dan gewoon wat meer afstand nemen zodat je de lak niet kan beschadigen? Of beschadig je je lak er überhaupt niet mee? Vind dit toch een beetje tricky.
Ik zou er wel graag een willen aanschaffen want dat vind ik toch wel een heel groot voordeel van een wasbox (foamen en vooral de krachtige straal). Zou ideaal zijn als ik dit thuis zou hebben. :)
 
Een machine NIET aanschaffen omdat je alleen je eigen auto 1-2 per jaar polijst en het dan niet rendabel is, daar ben ik het niet mee eens. ;) Met een machine behaal je simpelweg beter en vooral sneller resultaat. 1x per jaar je eigen auto polijsten versus 1x per jaar alles handmatig: Machine!

Tja.. Ik heb zelf een 145bar Nilfisk en ik hou inderdaad niet de straal op één centimeter van de lak. Neemt niet weg dat het op een goede lak wel gewoon kan, maar of het goed is... da's een ander verhaal. :p Je zal de lak er niet af spuiten, maar als je ergens steenslag o.i.d hebt en de blanke lak is daar kwetsbaar (of andere plekken), dan wil je daar niet volgas de blanke lak op z'n lazer geven.

Als je voor een HD kiest, kijk dan of het budget het toelaat om daarbij ook een Monello - Lancia (voordeelbundel met Artico Magico foamshampoo) aan te schaffen. De Lancia doe je LANG mee en met 5L Foamshampoo kan je ook zeker wel even vooruit.
Een manier hebben om te kunnen voorwassen is toch wel erg goed, hoor. ;)
 
Ik bedoelde, wat ik zelf, vooral financieel rendabel vind. Vind het zelf vrij veel geld voor een machine die ik 1 keer per jaar gebruik... Ik snap uiteraard wel dat je hiermee sneller kan werken en een beter resultaat haal. Twijfel... :D

Op mijn lak heb ik gelukkig (of juist niet) maar 1 plekje steenslag. Verder is de lak gelukkig nog prima in orde, op wat kleine krasjes en swirls na. Ik had toch een beetje angst om met een HD zo dicht op de lak te spuiten haha... Maar zoals jij aan geeft dat het wel kan stelt me wel gerust. Is waarschijnlijk ook een beetje het gevoel krijgen als je werkt met een HD op je auto. Was sowieso niet van plan om zo dicht op de auto te spuiten. :yum

Wat betreft de Monello Lancia voordeelbundel, ik had eigenlijk verwacht dat deze duurder zou zijn. Met 5 liter kan ik inderdaad een hele tijd vooruit. :D
Ik ga sowieso eerst voor de HD met een Monello Lancia, even voor sparen, en dan kijk ik nog even voor de polijstmachine.
 
Nee precies, het is ook niet zo dat je iedere maand je auto gaat polijsten... Zou alleen mijn eigen auto doen en misschien een keer de auto's van m'n ouders of een keer een auto van een vriend, dus totaal niet rendabel.

Zo zijn de meeste detailers ook begonnen hoor Just sayin’.
 
Snap ik, uiteraard. Maar voor nu zou ik eerst voor een HD gaan. De polijstmachine wil ik uiteindelijk wel aanschaffen alleen nu nog even niet.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Zo zijn de meeste detailers ook begonnen hoor Just sayin’.
Zo doe ik het nog steeds. Ik beperk het tot de eigen auto's en ongv 1 a 2 anderen in het jaar. Polijsten is simpelweg enorm tijdrovend. Dat betekent dat je voor het totale proces een heel weekend bezig bent. Dat is kostbare tijd.

Zou eerst gewoon lekker zo doorgaan en een HD aanschaffen. Een polijstmachine komt ooit wel.
 
Ik heb een tijdje geleden een hogedrukspuit te leen gekregen van mijn oma, Gamma huismerk, maar hier paste wel mooi een foamlans op (Lavor aansluiting). Ik heb daarna de auto gefoamd met Monello Artico Magico. Daarnaast heb ik de auto eerst grondig gewassen (Wowo's Dry Shampoo), gekleid met Dolce Verde en daarna gepolijst met een DAP900, ik heb de auto in totaal in twee stappen gepolijst. Ik heb met de Monello Premium Compound eerst geprobeerd krasjes te verwijderen maar na een aantal hits waren de krasjes nog altijd goed aanwezig. Vandaar dat ik de auto in totaal alleen met de andere twee stappen van Monello heb gedaan. Ik weet niet of de Monello Premium Compound niet goed genoeg is om de krassen te herstellen (geen diepe krassen), of dat er nog meer hits nodig zijn. Enkele andere krassen zijn wel verdwenen gelukkig. Als laatst de auto in de Collinite 845 gezet. Verder ben ik zeer tevreden met het resultaat!
C6092084-5250-4-FAB-B004-4-AC65967-D999.jpg