• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Allereerst welkom!
Die motorkap wordt - zoals anderen ook al aangaven - een gevalletje opnieuw spuiten, zo lijkt het althans.

Lekker eerst je oude spullen opmaken en aldoende bepalen welk resultaat je precies wilt bereiken en dan daarvoor de benodigde spullen aanschaffen. Gelijk in het wilde weg een kapitaal uitgeven kan iedereen (en doet uiteindelijk ook iedereen als je te ver in je verslaving zit ).

En schroom niet vragen te stellen: er is altijd wel iemand met een goed en behulpzaam advies hier!
 
  • Leuk
Reactions: jaco32
Zo van het weekend begonnen met me velgen. Hiervoor heb ik Non-Ferro, EZ Detail GO, Disco Rosso en Poorboys Wheel Sealant gebruikt. Het resultaat mag er zijn (na aantal wat uurtjes), de velgen blinken weer!:cool: Helaas geen foto's genomen misschien dat ik dat morgen nog even doe.
Maar heb nog paar vragen, in het algemeen velgen en normale lak, hoe weet je of de wax nog goed is? Zie hier vaak staan " bij mij hield de waxlaag 2,5 maand" hoe test je dit?
Verder heb ik al aardig wat microvezel doeken, sommige staat ook voor wat ze zijn (velgen, insecten, polish etc. volgens mij van de action). Zijn deze ook goed? Of is het toch aan te raden om de doeken te kopen die hier aangeraden worden?
De foampads zoals de Disco Rosso, hoe moet ik die schoonmaken? Kon dat even niet ergens vinden.
Ik had nog een paar vragen maar die ben ik alweer vergeten:D, daar kom ik nog wel op terug.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken
 
Je vraag met de wax laag is heel makkelijk te zien als je de auto nat maakt of als het regent. Door de wax zal er beading ontstaan (kleine druppeltjes die blijven liggen), zodra dit weg is dan is je wax ook weg. Dit is niet van de een op andere dag dus je zult de beading steeds minder zien worden.

Heb je meerdere lagen PB wheel sealant gebruikt? Dit word namelijk wel aangeraden op het potje ook, 1 laag op de voorste wielen waar meeste remstof op komt is simpelweg niet genoeg, ik heb er 3 lagen opgesmeerd en merk duidelijk verschil met schoonmaken. Achter heb ik 2 lagen.

Ik ken het verschil niet tussen doeken van de action maar ik ben gelijk gegaan voor goede kwaliteit microvezel doeken van CC om geen risico te lopen, er zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen deze doeken.

De foampads zijn makkelijk onder de kraan schoon te maken met warm water en dreft, de dreft goed in de pad masseren en indien nodig vaker herhalen tot er geen product meer uit komt. Er zijn ook speciale pad cleaners te koop welke ik bij de volgende bestelling erbij ga doen maar voorlopig doet dreft in masseren het ook prima.
 
  • Leuk
Reactions: jaco32
Je vraag met de wax laag is heel makkelijk te zien als je de auto nat maakt of als het regent. Door de wax zal er beading ontstaan (kleine druppeltjes die blijven liggen), zodra dit weg is dan is je wax ook weg. Dit is niet van de een op andere dag dus je zult de beading steeds minder zien worden.

Heb je meerdere lagen PB wheel sealant gebruikt? Dit word namelijk wel aangeraden op het potje ook, 1 laag op de voorste wielen waar meeste remstof op komt is simpelweg niet genoeg, ik heb er 3 lagen opgesmeerd en merk duidelijk verschil met schoonmaken. Achter heb ik 2 lagen.

Ik ken het verschil niet tussen doeken van de action maar ik ben gelijk gegaan voor goede kwaliteit microvezel doeken van CC om geen risico te lopen, er zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen deze doeken.

De foampads zijn makkelijk onder de kraan schoon te maken met warm water en dreft, de dreft goed in de pad masseren en indien nodig vaker herhalen tot er geen product meer uit komt. Er zijn ook speciale pad cleaners te koop welke ik bij de volgende bestelling erbij ga doen maar voorlopig doet dreft in masseren het ook prima.
Bedankt! Stuk duidelijker zo.
Ja voor 3 lagen en achter lagen wheel sealant.
 
Welkom! Je hebt je al uitgeleefd op de velgen, goed bezig! Heb je nog een foto van het totaalplaatje? Wil die velgen wel eens zien :cool:
 
  • Leuk
Reactions: jaco32
Welkom! Je hebt je al uitgeleefd op de velgen, goed bezig! Heb je nog een foto van het totaalplaatje? Wil die velgen wel eens zien :cool:
Had jouw bericht over het hoofd gezien. Toevallig vandaag de auto schoongemaakt. Heb alleen maar 1 foto gemaakt tijdens het schoonmaken. Zal morgen een paar foto's maken van het eindresultaat.
IMG-20200815-WA0011.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean
Even een update.
Ben van de week begonnen met het interieur. Apc + natural look. (Had eerst me dashboard gedaan met zo een sponsje van de action, hier zat al een soort vloeistof in. Na een dag allemaal vlekken op m'n dashboard:mad:, gelukkig allemaal weer goedgekregen. Weet wat geleerd:D).

Vandaag toch voor een "nieuwe" auto gaan kijken. (Moet verplicht een Japanner zijn in onze familie:p)
Vrijdag kan ik deze Toyota Auris Hybride uit 2010 gaan ophalen!
0-5964e288-1d5f-44be-b8bd-09b55d183f30__01.jpg

Paar lichte krasjes aan de zijkant, maar dat zoude ze gaan bijwerken. Verder heeft deze leren stoelen (zwart/oranje). Dus binnenkort weer gaan poetsen!
Alleen rook je wel dat erin is gerookt. Even kijken of die lucht weg gaat met de binnenkant reinigen.

Hopelijk voor de aankomende jaren een leuke auto!