• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen!

Tiron

Detailing rookie
8 jun 2023
3
15
Goedemiddag allemaal! Sinds kort een trotse bezitter van een Mercedes CLA 220 en sindsdien meer interesse gekregen voor detailen. Als beginner heb ik inmiddels al een aantal producten besteld met hulp van de stappenplannen hier op het forum. Voorlopig houd ik het nog bij wassen en waxen. Zodra dat lekker loopt wil ik gaan kijken naar kleien en polijsten.

Er zullen snel wat meer vragen volgen verwacht ik maar voor nu heb ik 2 korte vragen:
- Welk velgenborstel ik kan gebruiken voor deze velgen. Zat zelf te denken aan een Wheel Woolie (medium).
- Daarnaast vraag ik me af of het zin heeft om nu al een glaze onder mijn wax te zetten zolang ik nog niet klei/polijst?
 

Bijlagen

  • CLA.jpg
    CLA.jpg
    179,8 KB · Weergaven: 47
  • CLA4.jpg
    CLA4.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 43
Welkom, gave bak!

Velgenborstels heb ik helaas geen idee, ik gebruik zelf altijd een washmit (monello wheel mitt)
Voor een glaze zou ik juist doen als je niet polijst.
Een glaze vult kleine imperfecties op en geeft een mooiere glans.
 
Bedankt!
Goed om te lezen dat de glaze nu al kan, ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn met een glaze. En wat betreft de washmitt voor de velgen, die heb ik ook want dat leek me inderdaad wel handig met spaakvelgen.
 
Welkom op het forum.
Wheel woolie medium zou goed moeten werken, lijkt me. Ik zie dat je al een dunne MF mitt gebruikt - fijn voor m.n. de achterzijde van de spaken.
Verder zou ik nog een kwast adviseren voor de voorzijde (en wielmoeren) - als je niet al zoiets hebt.