• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Hard-Kanon

Detailing trainee
1 mrt 2024
10
25
Dag Allemaal,

Ik ben Han, 40 jaar en lees al eventjes mee hier, ik houd van schone blinkende voertuigen (4 en 2 wielers).
Ik haalde altijd veel voldoening uit het poetsen van mijn motoren maar ben gestopt met motorrijden waardoor ik helaas ook de poets hobby kwijt ben.

Daar komt nu verandering in want ik heb vorige week mijn mooie Stealth Grey Model 3 opgehaald en wil deze graag zo mooi houden als ik hem uit de showroom heb meegekregen.

IMG_2548.jpeg
 
Dank allen, ik ben nog echt een beginner als ik hier zo op het forum rondkijk.

Gisteren naar de wasbox gegaan met 2 emmers, washmits en droogdoeken.
De auto afgespoten.
Voorwas van de wasbox gebruikt
Weer afgespoten
Toen met de 2 emmer methode de auto gewassen (Mothers California Gold Carnauba Wash & Wax)
Weer afgespoten en daarna de auto gedroogd.

Nu ben ik bezig om mijn producten aan te vullen. Hebben jullie tips?

Edit: ben onder de indruk wat ik mee kan nemen in model 3:
IMG_2549.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Welkom op het forum.
Mocht je weer eens een waxje ofzo op je wagen aanbrengen, laat dan de voorwas van de wasbox wellicht maar weer weg. Tenzij je graag wat vaker een laagje smeert.
 
  • Leuk
Reactions: Hard-Kanon
Dank allen, ik ben nog echt een beginner als ik hier zo op het forum rondkijk.

Gisteren naar de wasbox gegaan met 2 emmers, washmits en droogdoeken.
De auto afgespoten.
Voorwas van de wasbox gebruikt
Weer afgespoten
Toen met de 2 emmer methode de auto gewassen (Mothers California Gold Carnauba Wash & Wax)
Weer afgespoten en daarna de auto gedroogd.

Nu ben ik bezig om mijn producten aan te vullen. Hebben jullie tips?

Edit: ben onder de indruk wat ik mee kan nemen in model 3:
Bekijk bijlage 168859
misschien een drooghulp/quick detailer tijdens het drogen van de auto.

Ik neem aan/hoop dat je aparte washmit gebruikt voor de velgen ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hard-Kanon
Welkom op het forum.
Mocht je weer eens een waxje ofzo op je wagen aanbrengen, laat dan de voorwas van de wasbox wellicht maar weer weg. Tenzij je graag wat vaker een laagje smeert.
Je kan niet vaak genoeg waxen heb ik hier gehoord, maar ik zal eens kijken of ik zelf een voorwas kan aanbrengen.

@Bumpy: heb je een tip voor een goede drooghulp? Deze week wil ik wat meer bestellen.
En inderdaad een andere washmitt voor de velgen. Sowieso iets meer werk, de velgen zitten verstopt achter de wheelcaps dus die moet ik er los afhalen/poetsen en dan nog de velgen.