• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

roycoenders88

Detailing rookie
18 jun 2010
20
0
Hallo allemaal,

Ik ben Roy Coenders, 21 jaar jong woon in Beuningen (in de buurt van Nijmegen) en rijdt een rode Alfa Romeo GT.

Ik ben me al een heletijd aan het verdiepen in het cleanen en detailen, dus zodoende dat ik ook hier op het forum terecht kwam. Na een tijdje te hebben rondgekeken op het forum was het tijd om tog maar eens mezelf te registrene en voor te stellen.

Verder heb ik nog een vraag maar wist zo snel niet waar ik deze moest posten (dus als mensen mij zouden kunnen helpen kan ik de vraag verplaatsen naar een ander topic).

Mijn auto had wat zwarte krassen op de achterbumper, toen zeiden ze bij de garage we maken de achterbumper weer helemaal mooi en laten em weer overspuiten. Nou mooi allemaal toen ik de auto ophaalde regende het dus kon ik het niet goed zien, maar zodra de zon scheen zag ik een duidelijk kleurverschil tussen de zijkanten van de auto en de achterbumper. Nu denk ik dat het zo zit, de auto is van 2004 dus heeft al redelijk wat jaren in de zon gestaan dus is er kans dat de lak wat lichter is geworden t.o.v. de nieuw gespoten achterbumper (die dus gewoon alfa rood is).

Mijn vraag is dus zou ik de rest van de auto weer gewoon dezelfde kleur kunnen krijgen als de als nieuw gespoten achterbumper?

Ik hoop op een reactie...

Groeten Roy

Hierbij wat foto's van mijn auto:

Soepergrover zei:
Welkom Roy.
Kleurverschil is altijd lastig. Heb je een foto hiervan?

Nee helaas nu nog niet maar zodra ik een foto ervan heb dan plaats ik em meteen.

De kleur is duidelijk een paar tinten lichter dan de nieuw gespoten achterbumper

Welkom!

Hoe is de staat van de lak van de rest van de auto? Is deze verweert of mooi glanzend? Mocht de lak verweerd zijn en de gespoten bumper niet, dan is er een goede kans dat je de lak van de rest vand e auto wat donkerder wordt, meer de kelru van de bumper. Is het een metaallak (met kleine spikkeltjes). Het deels overspuiten van een metallic lak is moeilijk en geeft bijna altijd kleurverschil. Kortom iets meer info voor een goed antwoord.

LB zei:
Welkom!

Hoe is de staat van de lak van de rest van de auto? Is deze verweert of mooi glanzend? Mocht de lak verweerd zijn en de gespoten bumper niet, dan is er een goede kans dat je de lak van de rest vand e auto wat donkerder wordt, meer de kelru van de bumper. Is het een metaallak (met kleine spikkeltjes). Het deels overspuiten van een metallic lak is moeilijk en geeft bijna altijd kleurverschil. Kortom iets meer info voor een goed antwoord.

De staat van de lak is verder wel goed glanzend.. De kleur is alfa rood dus geen metaallak. Ik zal zo snel mogelijk proberen wat goede foto's te maken.

Groeten Roy