• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstelling met de Sub & Mini

Heb ooit wel eens in een Evo gereden die 450pk had met een dikke 3inch uitlaat , man wat gaf dat ding klappen..;) , en het stuurde ook scherp.
Vroeger ook GTT gereden (4jaar) en nu 9 jaar STI met soorten set-ups , moet zeggen dat ik de STI nu redelijk naar m'n zin heb kwa scherpte.
ff snel dan de dingen die aan het onderstel veranderd zijn :

Leda B onderstel (24 standen en hoogte verstelbaar)
Whiteline swaybar 24mm verstelbaar achter + rubbers
White-line stabi rubbers voorzijde
White line Anti Lift kit
White line Stuurhuisrubbers
Whiteline Endlinks Achter

kwa remmen :
Carbone Lorraine RC6 blokken
2-delige DBA 5000 SLR schijven
rembeugel-schutbord
stalen remslangen.

Banden Toyo's R888
Dit plakt echt lekker, zie foto:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ook met de Mini wel eens de baan opgeweest, hier ff stilgezet op het rechte stuk voor een plaatje

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor de duidelijkhied dit was vroeg in de ochtend voordat er maar iets op de baan reed.;)


Zo kan ik nog wel ff doorgaan met foto's en verhalen...........mare jullie zeggen het als ik doorsla he !:-b :)

Alex,
 
De roffel van een boxer motor is idd SUPER!
Beide auto's rijden goed, maar die keren dat ik in een Mits heb gereden: onbeschrijfelijk!

@Rallimart: dat was met Mits van bij van de Heuvel, als Evo rijder ken je die naam vast wel ;)
 
Hoi ALEX,

Welkom en mooie auto's en dito foto's heb, maakt je!

Mbt de velgen heb ik APC nog niet voorbij zien komen. Heb mijn velgen in twee laagjes C-Quarts gezet en kreeg een beetje een lastig te verwijderen zweem van remslijpsel op mijn velgen.
Dat dus even met 1 op 4 apc ingespoten en met een warm monello sopje eraf gekregen.

Als het echt niet lukt met de speciale foam cone pollijsten?!

Veel plezier op het forum en have fun!

Jelmer.
 
@ Dank voor het welkom Koen & Jelmer.;)

Jelmer , ik heb eerste pakketje van Carclean binnen , ga d'r dus van het weekend mee aan de slag als het meezit !

Als eerste met de normale velgenreiniger (Valma Wheelclean ) daarna met ironX/tarX aan de gang , kijken of alle aanslag weggaat ...zoja heb ik van Poorboy's World Wheelsealant voor de verzegeling, of moet voor het beste resultaat eerst nog een Polisch ?
Nu zit er eigenlijk helemaal niks op en de velg is redelijk dof.

Alex,
 
Yep:ja , die Toyo R888 banden zijn streetlegel er zit gewoon een eu-keurmerk op.
Al is het natuurlijk niet verstandig om dit jaargetijde ermee te rijden.....

Alex,
 
Welkom hier op 't forum. Ik zit toch echt ff te genieten van de foto's van de Mini. Er zijn een paar zaken die mij opvallen: de midden uitlaat, is toch alleen voor de sportievere (Cooper) versies geweest? Spatbordverbreders is toch ook van de Cooper S?

Ik heb met wat verbazing naar de velgen/banden onder de Mini zitten kijken, is dit de originele maat? 10"?

Overigens klopt je tekst niet met de foto van de Mini op het rechte stuk op Zandvoort: net voor de Tarzan is nog een busje te zien dat daar rijdt. w^^w
 
Cordoba;308850 zei:
Ik zit toch echt ff te genieten van de foto's van de Mini. Er zijn een paar zaken die mij opvallen: de midden uitlaat, is toch alleen voor de sportievere (Cooper) versies geweest? Spatbordverbreders is toch ook van de Cooper S?

Ik heb met wat verbazing naar de velgen/banden onder de Mini zitten kijken, is dit de originele maat? 10"?
De originele mini's van die leeftijd werden geleverd met 10", de mini-lite velgen zijn zeker niet origineel, maar de maat van 10" wel!
(remmen? ho maar ;) trommelremmen rondom!)

Alex: ik zag op het miniseven forum dat je wel schijfremmen voor hebt, super zeg, dit is zeker niet origineel!
(Overigens een zeer gave mini hoor! Complimenten! Mooie foto's!)

De uitlaat is ook niet origineel, of de middendemper destijds alleen bij de cooper's zat weet ik niet, maar vermoedelijk wel.
 
@Cordoba, dank ,
Toen deze Mini uit de fabriek kwam in 1978 was het een 850 , een redelijk basis model ,wat ik van de historie te weten ben gekomen is dat hij rond 2000 deze gedaanteverwisseling gekregen heeft.
Daarbij zijn er veeeeeeeeel extra's gemonteerd zoals de opgevoerde motor ,uitlaat , verbreders ,remmen etc.etc.....

De velgen zijn idd. 10 inch , met banden van 165 breed, waar moeilijk is aan te komen.

Scherp scherp;) ..........was een busje wat onderhoud doet langs de baan.


@tiemen ,klopt ja zit ook op het MiniSeven club forum waar ik een topic heb over deze auto.
Trommelremmen....brrr, moet er niet aan denken , er zittten schijfremmen op met AP-klauwen en stalen remleidingen wat wel aardig remt...;)

Dank voor de complimenten, niet alle foto's heb ik zelf gemaakt hoor.

Alex,
 
Heb je een linkje naar je draadje op het miniforum? Ga tzt helpen met een Mini te restaureren en wil ook de auto technisch wat hedendaagser maken met bv andere nokkenas, rolkooi en zeker schijfremmen! Zie graag de link tegemoet!
 
Dank je !
Dat lezen lukt wel , nooit geweten dat er zoveel producten bestaan....

Gr. Alex,