• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorzichtig met informatie uit andere landen...

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Iemand had (gelukkig) opgemerkt dat mijn voorste banden verkeerd om stonden. Dus dat ging ik even klaren. Ahem.

Tekening gezocht, wou hem vanvoor opkrikken, en dan 2 stands. Nou, zo'n undertray die er in de UK NIET op zit is niet stevig genoeg om een auto te dragen LOL! Gedeeltelijk mijn fout natuurlijk.

Evo8 jack points_EvoM.jpg

Daarna nog wat comedy capers met de stands (je auto zakt een beetje als je de andere kant opheft, wie zou dat ooit hebben kunnen raden!) dus kreeg ik het wiel er niet meer onder. Dus weer pompen, stand hoger gezet, krikken... enfin, ik stond mezelf uit te lachen gewoon. In de gietende regen (wel mooie beading...)

Eén iemand met een camera en Youtube had me voor eeuwig en altijd belachelijk kunnen maken. :p :p:D:D:D:D

Maar ze zitten er nu correct op (vanachter toevallig was dat al zo).

Zodra het stopt even met de Gyeon cleaner en Tire erover. Eerst maar even gebruiksaanwijzing lezen, want er zit weer Si02 in natuurlijk...
 
  • Grappig
Reactions: Rednose en Altos
Ja, maak het nog maar erger! :D :D :D

Heb ik overigens gedaan met de zomervelgen. Maar deze kwamen gewoon nieuw uit de doos, andere problemen kregen voorrang, dus nooit goed opgelet of ze directioneel waren.
 
De tire van Gyeon. Kan je gewoon zo aanbrengen hoor. Geen handleiding nodig. Wel op een droge band aanbrengen. Indien je een betere standtijd wil, kan je de band met een föhn/haardroger opwarmen, zodat de poriën zich openen. Dan een kwartiertje laten inwerken en afnemen.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Wide-O
Handig, makes sense die opwarming, bedankt! Heb al gemerkt dat bijna alles een beetje anders reageert dan in de zomer...
Droog zowiezo omdat ik eerst hun cleaner wil gebruiken.
 
Onder de dorpel afsteunen op twee plekken is helemaal niet ideaal
De dorpel is daar niet voor gemaakt, is slechts voor nood en korte perioden
Of je moet heel de lengte afsteunen zodat je geen spanning op de naad aanbrengt

Beter een steun onder een verticale bout van de ophanging
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Ik vond het al zo raar. Maar als het van Mitsubishi zelf komt... Maar het is dus een metalen opstaande "rand" daar opzij, niet ideaal. Vrienden vertelden me ook al wat jij zegt: ophanging is een veel betere plaats. Ook al duurde het in totaal 5 minuten, het voelde niet goed. Maar hebben we het dan over hetzelfde: de plaatsen achter de dorpels, waar die naad loopt? Tekening is een beetje onduidelijk, maar je zit dus 10cm verder naar het midden vanaf de zichtbare dorpels gemeten. Uiteraard niet onder de kunststof zelf. Zou eigenlijk foto moeten maken maar het zeikt buiten. Wacht, ik probeer met tekening...

Evo8 jack points_EvoM_refined.jpg

Rood is dus dorpel/schort hoe je het ook wil noemen. Daar kom ik uiteraard niet aan! :scream: Daarachter zit een chassis rails waar die "notches" inzitten (geel). Is het dan nog steeds verkeerd?

Mijn "ongelukje" daarentegen was vanvoor aan de bumper. (cirkel)

BMW heeft blijkbaar een systeem waar het rubber "past" in het chassis, zodat je niet fout kunt zitten, klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Op het krikpunt zit een felsnaad, vandaar dat je een rubber pad op de krik moet plaatsen met een inkeping. Zoek maar op "pinch weld jack adapter".

De Fab heeft ook zo'n felsnaad en met een gewone platte krik druk die ik kapot.

FB_IMG_1573483901882.jpg


s-l300 (1).jpg


Deze zijn op Ali voor een appel en ei te krijgen. Let wel goed op de omschrijving want meten kunnen ze niet... : unamused:

Bij de meeste advertenties geven 7,5cm diameter op, maar ga daar maar niet vanuit...

20190926_140452.jpg
 
Laatst bewerkt:
Perfect. Wat ik hier heb is dus niet goed/voldoende.

2019-11-11 16.04.49.jpg


Zowel de krik als de steun raken beschadigd, en wellicht de naad zelf ook.

Je leert hier nog es wat... en niet onbelangrijk, want om te detailen wil je die wielen er toch echt wel af - af en toe.
 
Zoals Altos al antwoordde, Bmw (en ook mini’s) hebben inderdaad een systeem waar een (adapter) rubber in past.
Wees gerust, ik denk dat de doorsnee mens niet weet dat er verschillende rubberen adapters zijn :yum

Hieronder op mijn 3serie
C7714C05-568C-4EA5-8379-5D5A19081008.jpeg


En mijn vriendin haar X1
04AE93B4-6E02-4642-B05E-8FB79E1D3D13.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Je kunt ook gewoon een rubberblok kopen en dat op maat maken: voor mijn vorige auto aan de bovenzijde een V-groef in gezaagd (waar de felsrand in valt) en aan de onderkant met de 7-gaten zaag een diepe uitsparing, zodat het rubberblok nooit van de krik af kan schuiven
.SAM_2798.jpgSAM_2799.jpg SAM_2800.jpg
121481-941f62870633472a435daab0823eca35.jpg
 

Bijlagen

  • SAM_2801.jpg
    SAM_2801.jpg
    239,7 KB · Weergaven: 152
Ga er zelf een paar brouwen denk ik, prima idee.

Toeval: ik moest zonet nog even naar Eindhoven en terug. Gietende regen, niet normaal. Autoweg was een riviertje. Stel je voor dat ik niet eerst... ahem. Kan dus zonder overdrijven zeggen dat dit forum mijn autootje heeft gered...

Aan de andere kant weet ik nu zeker dat de View OK is: boven de 100 zelfs in die hoosbui geen wissers nodig. Bizar als je dat voor het eerst ziet.
 
Zelfs zonder speciale laag op je ruiten, zie je bij een echte hoosbui meer zonder gebruik van de ruitenwissers. Ik denk zo'n 35 jaar terug een keer in een wolkbreuk terecht gekomen, en met de wissers aan, zag je eigenlijk niets op geen enkele stand, doordat de wissers steeds lucht in de plas water op de voorruit pompten. Bij ruitenwissers uit, kon ik (met gepaste snelheid) doorrijden, al gaf de laag water op de voorruit een wat vervormd beeld.

Tegenwoordig gebruik ik mijn ruitenwissers vooral bij het begin van de rit, en als het een koude nacht is geweest de eerste km omdat de ruiten dan aan de buitenkant beslaan.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
ik doe de krik altijd onder de draagarm, voordeel is dat de veer niet uitrekt waardoor je de wagen veel hoger moet opkrikken dan nodig is, is wat lastiger de krik onder de auto e krijgen, maar het is veel steviger en veiliger.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Mark, ik hoor dat dus van meer en meer kanten. Ik probeer het al zo veilig mogelijk te doen (zet bvb ook blokken achter de achterwielen (in dit geval) zodat de auto nooit achteruit kan rollen (ook al staat ie op handrem en in versnelling etc). Maar die draagarmen zijn gemaakt om de auto te ... dragen. Die felsrand daarentegen (nieuw woord geleerd! 3 x woordwaarde in Scrabble! ;)) is kwetsbaarder dan je zou denken.

Niet aan gedacht: dan moet de auto ook niet zo hoog, want de ophanging rekt niet uit (of ben ik nu mis, het is nog vroeg en het hoofd werkt nog niet 100%)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Onder de draagarm hoeft ie inderdaad niet zo hoog, maar niet bij iedere auto kun je zowel voor als achter een krik goed onder de draagarm zetten zonder risico dat ie er afschuift (afhankelijk van de vorm van de draagarm, en de vorm waar de krik mee heft).
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Moet ik eens goed bekijken/opzoeken dan. Anders wordt het de hockey-puck-met-inkeping methode.