• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag mbt producten

p1eter

Detailing rookie
13 apr 2010
21
0
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw wat betreft het poetsen van auto's. Wij hebben onlangs een nieuwe A3 opgehaald bij de fabriek in Duitsland. Deze is daar al goed in de wax gezet etc.
Gezien het beperkte budget wil ik nu eigenlijk een setje hebben waarmee ik de auto kan onderhouden en over een maand een goede wax en bijbehorende producten aangeschaffen.

Is dit een goede set of wat zouden jullie anders adviseren? Ik had ook al een mailtje gestuurd naar carclean maar die hebben het erg druk waarschijnlijk ;).

Wassen:

Dodo Juice Born to be Mild
Mothers Wax Genuine Lambswool Wash mitt
Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel
Mothers Wax emmer(moet mijn 2e emmer ook zo'n enorme emmer zijn of volstaat dan een kleine emmer om die wasmitt in schoon te maken?

Velgen:

Mothers Wax Wheel Brush
Mothers Wax FX Wheel Cleaner

Of kan ik beter voor
Wheelwax gaan en het dan met normale shampoo goed schoonhouden?

En moet ik nu nog iets hebben om de wax tussendoor bij te werken oid, of is dit genoeg tot een volgende waxbeurt?
Mis ik essentiële dingen? Wil het niet te duur maken gelijk.


Gr,

Pieter

4724179866_f82b1587a8.jpg
 
Lijstje ziet er mooit uit. Wat ik wel mis, is een lichte polish en een glaze. Je auto wassen en direct waxen kan, maar beter is de lak na het wassen en drogen eerst te inspecteren en dan krasjes en plekjes weg te werken met een zachte polish en voor het waxen de lak voeden.

Wat je nog aan je lijstje toe zou kunnen voegen is Monello Finale en de wax veranderen in de Dodo Juice Lime and Dark Test Tube.. Hiermee heb je een goede pre wax en een goede wax ter bescherming en voor de glans. Ik heb bewust een linkje gemaakt naar de test tube. Mocht het toch niet bevallen, dan zit je niet met een dure pot die je niet meer gebruikt. Tevens kun je best wel even doen met de testpotjes.

De Monello Finale kun je machinaal opbrengen, maar met de hand gaat ook. Hiervoor zou je de Monello White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator kunnen gebruiken.

Succes!
 
ik zou de carrand max supreme vervangen voor de delirium orange drying towel.
en de mothers fx wheel cleaner vervangen voor valetpro bilberry.

ik zou die wax die de fabriek er op smeert niet teveel vertrouwen, en dit kan haast geen goede zijn..
ik zou er een potje goede wax bij doen..

poorboys natty's paste wax
carclean high tech applicator
poorboys deluxe mega towel.
 
aron225 zei:
ik zou de carrand max supreme vervangen voor de delirium orange drying towel.
en de mothers fx wheel cleaner vervangen voor valetpro bilberry.

ik zou die wax die de fabriek er op smeert niet teveel vertrouwen, en dit kan haast geen goede zijn..
ik zou er een potje goede wax bij doen..

poorboys natty's paste wax
Carclean.com high tech applicator
poorboys deluxe mega towel.


Die delirium towel krijg ik niet gevonden in de shop.

Als ik die natty's zou nemen, moet ik dan de gewone of de blue nemen, die zou specifiek voor donkere lakken zijn?
En die tweede towel die je op geeft is dat dan om die wax mee uit te "buffen" of hoe moet ik dat zien?

Nogmaals ik ben helemaal nieuw wat betreft dit poetsen en waxen etc, dus ik weet er nog niet veel van en tevens ook een beetje bang om met die wax enzo in de weer te gaan, ben bang dat ik de auto er mee verpruts :confused:
 
Voor deze kleur kun je prima de Natty's blue pakken. Dit is een makkelijke wax in het gebruik.
Daar kun je niet zoveel fout mee doen. Goed om mee te beginnen. En niet zo duur.

Wat de emmers betreft: da's altijd wel een puntje. Ikzelf heb gewoon een paar Blokker emmertjes,
anderen zweren bij een grote emmer met Grit Guard 'rooster' onderin. Het gaat er in feite om dat je
je washmitt goed schoongespoeld krijgt, zodat je vuil niet over je wagen heen gaat trekken tijdens het wassen.
 
Dat je de Delirium niet kan vinden, dat klopt. Hij is momenteel uitverkocht. Er is geen vooruitzicht wanneer deze weer op voorraad is.
Vandaar tijdelijk verwijderd uit het assortiment ;)

De poorboys deluxe mega towel is inderdaad geschikt om wax en/of polijst residu mee uit te buffen. :ja

De Poorboys waxen (rood-wit-blauw) zijn waxen die in prinicpe op elke kleur. Ik heb geen verschil gemerkt op de auto. Zie hier.

Het idee achter de kleuren is de Amerikaanse vlag ... ;)
PB is immers een Amerikaans merk :grinning:

Wat betreft het verprutsen van een auto, je moet wel heel erg je best doen ...

De wax dun, dun, dun, dun, dun aanbrengen. Beter 2 dunne laagjes dan 1 dikke plak en je krijgt het met heel veel moeite weg.
Zo moet het dus niet!


Oh ja, had ik al gezegd dat je de wax dun moet aanbrengen? :D