• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag na machinaal polijsten....

joske12345

Detailing rookie
21 mrt 2009
5
0
Goedenavond,

vandaag heb ik de dap500 voor het eerst op mijn golf iv geprobeerd, deze is voorzien van de kleur "black magic pearleffect" en vol met swirls, ik begon met de licht groene pad icm ssr1, hiermee gebeurde er niets toen ging ik over op de witte pad icm ssr1, zelfde verhaal, daarna ssr2.5 en ssr3 allemaal zonder resultaat, toen ik de oranje pad (lake country) probeerde met ssr2.5 verdwenen de swirls als sneeuw voor de zon.

Het probleem is nu dat wanneer ik de testspot vergelijk met de "normale" lak waar de swirls nog zitten mijn testspot wel een tint lichter lijkt te zijn en ook niet meer op glans te krijgen is zelfs niet icm een zwarte pad icm pbw polish.

Is er iemand die me de gouden tip kan geven?

op mijn golf 1 uit 83 (alpine weiss) lukt me alles met de dap500 swirls eruit krassen verijderen super glans etc etc, ik hoop dus dat iemand me kan helpen na dit lange verhaal.

Ik heb het forum al flink doorgelezen, maar nog niet echt de oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt allemaal!
 
Na black hole ook nog geen glans?? Na de SSR producten ga je eigenlijk pas de glans en diepte aanbrengen met Blackhole EX-P en een laagje Nattys
 
ik heb nog geen black hole of nattys aangebracht omdat het verschil te groot was (mijns inziens) om nog te kunnen rechttrekken met een glaze of sealant, maar goed ik kan het morgen nog wel even proberen natuurlijk..
 
Ik heb dit ook al eens gevraagd aan ik meen me te herinneren Dennis? Hij had het nog niet meegemaakt maar wat jij omschrijft heb ik ook 2 keer aan de hand gehad. Bij mij waren het beide keren een unilak, geen metallic dus. Bij jou toevallig ook??

Werk de auto gewoon af met een zwarte pad en de PP van PB's, glaze erop gevolgd door een wax en bekijk dan het resultaat nog maar eens. Ik had beide keren weer mooi de glans erop!
 
dat doe ik, ik zal mijn bevindingen hier in dit onderwerp nog wel even posten.

gelukkig ging de cabriolet van mijn vriendin wel naar wens vandaag!
 
joske12345 zei:
toen ik de oranje pad (lake country) probeerde met ssr2.5 verdwenen de swirls als sneeuw voor de zon.

Het probleem is nu dat wanneer ik de testspot vergelijk met de "normale" lak waar de swirls nog zitten mijn testspot wel een tint lichter lijkt te zijn en ook niet meer op glans te krijgen is zelfs niet icm een zwarte pad icm pbw polish.

Misschien dat de rest er overheen heeft gelezen, maar na een 2.5 stap heb je dan ook nog een pass gedaan met ssr1 op een witte pad?
 
Ik had dezelfde vraag inderdaad. Een oranje pad met SSR 2.5 moet echt nabehandeld worden met een lichtere combo. De ornaje pad is echt een cuttingpad, je haalt de swirls er mee weg, maar vaak krijg je er microkrasjes voor terug, daarom lijkt je lak lichter te zijn geworden en is de glans er niet meer. Ik zou dus nog nog eerst nabehandelen met een witte pad met SSR1
 
joske12345 zei:
Het probleem is nu dat wanneer ik de testspot vergelijk met de "normale" lak waar de swirls nog zitten mijn testspot wel een tint lichter lijkt te zijn en ook niet meer op glans te krijgen is zelfs niet icm een zwarte pad icm pbw polish.

Ik ga ervan uit dat hij de Professional Polish bedoelt. :-d
 
ThaBird zei:
Misschien dat de rest er overheen heeft gelezen, maar na een 2.5 stap heb je dan ook nog een pass gedaan met ssr1 op een witte pad?

zoals xizer zei heb ik idd professional polish gebruikt, omdat de witte pad icm ssr1 lange "vegerige" krasjes/swirls naliet, zou ik dit anders nog eens kunnen proberen op een hoger of juist lager toerental, ik heb stand 4 gebruikt...


Echt ontzettend bedankt voor deze tips, ben al reeds een jaar klant bij carclean (naar volle tevredenheid overigens) maar dus pas sinds gisteren op het forum, wat me nu dus ook goed bevalt, als er nog meer tips zijn hoor ik het graag natuurlijk!
 
stimpy68 zei:
Ik had dezelfde vraag inderdaad. Een oranje pad met SSR 2.5 moet echt nabehandeld worden met een lichtere combo. De ornaje pad is echt een cuttingpad, je haalt de swirls er mee weg, maar vaak krijg je er microkrasjes voor terug, daarom lijkt je lak lichter te zijn geworden en is de glans er niet meer. Ik zou dus nog nog eerst nabehandelen met een witte pad met SSR1

Zelfde mening hier. :ja

Laatst was ik met een groene heavy polishing pad bezig i.c.m. SSR 2.5 en toen werd de lak ook dof. Kan ook zijn dat ik de polish niet genoeg verwerkt had, maar in ieder geval, de lak was een pak doffer geworden, je kon zien waar ik gestopt was. Nu, wat ik dof noem zou een ander licht kunnen noemen, dus volgens mij moet er inderdaad nog eens nabehandeld worden. Bij mij was SSR 1 met witte pad de oplossing met daarna nog eens Meguiar's M205 en zwarte pad.

Je zou eens de lak moeten inspecteren onder verschillende soorten licht. Ik zag duidelijk heel kleine krasjes die er eerder niet inzaten.
 
joske12345 zei:
zoals xizer zei heb ik idd professional polish gebruikt, omdat de witte pad icm ssr1 lange "vegerige" krasjes/swirls naliet, zou ik dit anders nog eens kunnen proberen op een hoger of juist lager toerental, ik heb stand 4 gebruikt..

Ik denk dat de Proffesional Polish NA een SSR 2,5 op oranje de plank een beetje misslaat. PP heeft totaal geen cuttingfactor, SSR1 wel. Ik zou proberen om de SSR1 op een groene light polishing pad te doen, als wit dus problemen geeft (wat overigens erg raar is, want heb zelf ook de combo wit/SSR1 gebruikt op exact dezelfde auto + dito lak en dat gaf geen problemen.)
 
ik heb hetzelfde gehad gister bij een paarse audi a3. ook dof, geen glans meer te bekennen. een rotary zou de oplossing zijn, maar ik heb nog geen rotary dus dat gaat niet lukken
 
Havanna zei:
Ik denk dat de Proffesional Polish NA een SSR 2,5 op oranje de plank een beetje misslaat. PP heeft totaal geen cuttingfactor, SSR1 wel. Ik zou proberen om de SSR1 op een groene light polishing pad te doen, als wit dus problemen geeft (wat overigens erg raar is, want heb zelf ook de combo wit/SSR1 gebruikt op exact dezelfde auto + dito lak en dat gaf geen problemen.)


groene pad + ssr1 en welk toerental raad je me dan aan op mijn dap?

ik heb ook wel eens een passat met dezelfde kleur op dezelfde manier onder handen genomen, dat ging ook probleemloos, ik heb wel eens begrepen dat dezelfde kleur/auto geen garantie is voor dezelfde laksterkte of lakkwaliteit.
 
joske12345 zei:
ik heb ook wel eens een passat met dezelfde kleur op dezelfde manier onder handen genomen, dat ging ook probleemloos, ik heb wel eens begrepen dat dezelfde kleur/auto geen garantie is voor dezelfde laksterkte of lakkwaliteit.

Mee eens, maar vreemd blijft het wel.
Nog ff voor het goede beeld, heb je de Green Heavy of de Green Light gebruikt? (ik hoop de Green Light ;) )
En bij de eerste testspot heb je de groene pad ook als eerste gebruikt icm SSR1? Wat voor resultaat gaf dit?