• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over bescherming tegen boomhars

Jeremykarsch

Detailing rookie
6 jul 2026
4
2
Beste allemaal,

Ik ben beginnend in de self wash en ben tot nu toe zeer tevreden met het autowassen met de hand.

Nu ga ik deze zomer op vakantie naar italie met de auto, en op de camping word veel geklaagd over last van boomhars.

Welke producten raden jullie mij aan om de auto te beschermen tegen de boomhars? Helaas geen mogelijkheid om de auto NIET onder de bomen te zetten..
Geen idee of er de mogelijk is om ergens in de buurt af te spuiten daar.

In heb gelezen over spray wax/sealant en over handmatig aanbrengen, de laatste zou beter moeten zijn?

Welke wax/applicator heb ik nodig

Ik hoor het graag

Jeremy

Welkom,
Kijk vooral even in het tutorial gedeelte.

Voor de vakantie alleen, zou ik het gemak van Collinite 845 voorstellen.
Beetje vettig,beschermt goed en laat zich ook weer verwijderen met wassen.
Overigens kan je op locatie bier gebruiken om de schade beperkt te houden.
Daarna een nieuw laagje wax en klaar.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Jeremykarsch
Thanks zal ik doen. Je zegt te verwijderen met wassen, is er ook iets wat een poos bescherming bied wat niet wordt verwijderd met wassen? Bescherming is altijd goed toch?

Ik wil een wax die voorlopig even blijft zitten en die ik niet na 2/3 weken weer opnieuw aan moet brengen, iets met een druk leven *sigh*

Dankje voor je snelle antwoorden, heb je nog tips voor welke applicator en kan ik uitpoetsen met elke willekeurige microvezel doek? Heb er namelijk twee die nieuw zijn en ‘slechte/normale kwaliteit (geen merk)’

En de hard verwijderen tijdens vakantie met bier? Of iets anders hoe moet ik dat voor me zien

Voor 845 gebruik ik liefst niet te dure applicators, of met de hand.
De wax laat zich moeilijk uit een applicator wassen en vuil bewaren maakt ze onbruikbaar.
Doeken zat in de webshop, als de auto niet gepolijst is maakt het niet veel uit.

Bier bevat alcohol (ik blijf ver van 0.0) en andere ingrediënten die kennelijk (verse) hars oplossen