• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over Krauss DB-5200

fiatstilofanatic

Detailing trainee
19 mei 2017
15
32
29
Hallo,

Heb sinds kort een Krauss DB-5200 kunnen overkopen van een forum lid.

Nu heb ik 2 backplates erbij:
5'' inch max operation speed: 12,000/min Thread: 5/16'' - 24.
3'' inch

volgens de specificaties mag het volgende:
max doorsnede polijstschijf: 190mm (7,5 inch
toeren per min: 2500 - 6500
max uitslag: 8mm
schroefdraad steunschijf: 5 doorsnede / 16'' - 24 lengte
vermogen: 500watt
steunschijf: polijstschijf:
78mm 80mm
125mm 150mm
150mm 150 - 180mm (afhankelijk van dikte schijf)

Nu wil ik dus enkele nieuwe polijstpads en backingplates kopen/

Wat raden jullie me aan?

gewoon weer 5inch backing en 5.5 polijstpad
en 3 inch backing en 3.5 polijstpad?


verder las ik iets over koolborsteltjes, hoe zit dit en hoe moet ik hem verder onderhouden?


Alvast dank

MVG Jordy
 
Ligt aan mij, maar ik word niet helemaal wijs uit de beschrijving. :)

Ik zou het simpel houden en inderdaad beide backingplates aanhouden. Hier de Monello 5,5" en 3,5" pads op draaien. (Idealiter een goed passende maat)

Je weet misschien niet hoe de machine is onderhouden en gebruikt. Wanneer de koolborstels niet goed meer zijn, dan houdt 'ie er vanzelf wel mee op. Dan moet je ze vervangen, maar de boel eerst goed schoonmaken en nalopen is mijn advies. Openmaken, draden en dergelijke nalopen, borstels op voorhand vervangen, etc.
 
+1 Quantoxx
Waarom nieuwe backingplates kopen?
Ik denk dat de gedachtegang was "omdat de plates een stukkie kleiner zijn als de standaard 5,5" pads" ...?

Kan ik wat bij voorstellen! Soms lijkt de pad maar iets kleiner dan de velcro van de pad, maar de druk die je dan uitoefent is in mijn opinie niet ideaal. De randen van de pad willen dan omhoog krullen, om de te kleine plate heen.

@Jordycoelen - Heb je al ervaring met machinaal polijsten? Bijv. met een DAP en bijbehorende pads.
 
De krauss en de dap zijn exact hetzelfde.

Je kan de bijgeleverde backingplates prima gebruiken. Worden ook bij de dap geleverd.

IMG_1890.JPG


IMG_1891.JPG
 
de 5 inch is inderdaad 127mm (125mm dus). De 3 inch klopt alleen niet denk ik.

@Tim

Hoe zit dat met de v3 dan? Kan je dat toelichten? Ik ben erg benieuwd!

Ik heb een ali expres versie gehad, maar ook jullie dap. Intern kon ik weinig verschillen vinden.... alleen de plastik gegoten kleurtjes weken af. Enige verschil was: ali 15mm dap 8mm. Andere kop zat er op dus.
 

Bijlagen

  • IMG_1419.JPG
    IMG_1419.JPG
    135 KB · Weergaven: 218
  • IMG_1419.JPG
    IMG_1419.JPG
    135 KB · Weergaven: 251
  • IMG_1420.JPG
    IMG_1420.JPG
    136,3 KB · Weergaven: 201
Om de verschilen te vergelijken zou het het motorhuis ook open moeten halen.
Dan kijken naar het type motor en naar de tandwielen (en het materiaal waar het van gemaakt is)
 
Wij hebben inmiddels nieuwe electronica ontvangen en besteld die ook geleverd wordt (nieuwe trigger, nieuwe regeling trigger enzovoorts). Wij zitten op versie 3.2 zeg maar inmiddels. Als een 3.0 bij ons retour komt voor service, dan vervangen wij de gehele achterkant, omdat deze niet overeen meer komt en niet meer past :)

Snoer V3 zou bijvoorbeeld 1mm draad moeten zijn, ik weet niet wat voor draad de rode heeft. Maar theoretisch kunnen daar zelfde opties op zitten.

Hardheid van staal in de kop kan anders zijn, maar hoe je dat moet meten / testen durf ik niet te zeggen. Type smering kan anders zijn. Motordeel kan anders zijn.
 
De 89mm backingplate zat er niet standaard bij inderdaad, maar die had ik niet meer nodig, dus heb ik hem erbij gedaan (Jordy heeft de machine van mij overgenomen).