• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over Poorboy's velgenreiniger

GHR

Detailing trainee
14 jan 2014
10
47
Ik heb de Poorboys Spray 'n Rinse wheelcleaner. Mijn vraag:

Als mijn velgen in de wax staan (normaliter Poorboy's Wheel Sealant, die roze), en ik gebruik die velgenreiniger, "eet" die velgenreiniger dan de wax op of kan ik die zonder problemen daarop gebruiken?

Tevens nog een vraag; ik heb deze velgen onder mijn Alfa, met geborsteld aluminium:
IMG_4135-001-1024x682.webp

Kan ik die velgenreiniger zonder problemen gebruiken op de velgen, of zal dat problemen geven met het geborstelde aluminium op de spaken?

Die wax ben je na Spray & Rinse wel kwijt ja. :-D
Het is min of meer gebruikelijk om je velgen af en toe eens met velgenreiniger te behandelen en dan goed in de wax of een coating te zetten, zodat je vervolgens je velgen slechts met een sopje schoon kunt maken. Lukt dat niet meer, dan is het weer eens tijd voor een velgenreiniger.

Als dat geborstelde aluminium betekent dat er geen blanke lak op dat gedeelte zit, zou ik heel erg voorzichtig zijn met Spray & Rinse. Dat is behoorlijk zuur. Dan liever iets van een wat veiligere reiniger als Bilberry.

Het zou me verbazen dat die velgen geen blanke lak hebben , zou een hel zijn voor de eigenaars.....binnen het jaar en na 1 winter kan je er nieuwe kopen....????? ( maar het kan natuurlijk dat er niks op zit )

Of Spray & Rinse 1:1 gebruiken, werkt ook heel goed en is minder aggressief.