• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag: Uni Zwart volvo v50, ik gebruik meguiar's maar wat is nog beter en houdt nog langer?

Ja, ik zat eerst te denken om een Flon4000 behandeling te laten door de de locale schadehersteller hier in de buurt, maar dat kost 350€!! Dus ik dacht daarvoor kan ik ook misschien wel een dikke poets set kopen die misschien net zo lang blijft zitten en vaker kan doen.
 
Johnny Bravo;346506 zei:
De wash en wax kan je overslaan; als je een milde shampoo gebruikt heeft een shampoo met toegevoegde wax volgens mij weinig toegevoegde waaarde! Probeer Born to be mild of de lavare of superslick &suds eens!
Als je een DAP gaat kopen kan je beter de natty's liquid blue kopen!
De collinite 845 kan je niet mee toppen want de oplosmiddelen lossen dan de onderlaag (2x EXP) op!
Aftoppen kan niet met een sealant! een sealant top je met een carnauba wax! dus de 915 of natty's maar niet de 845!

succes!

Maar lost de collinite 845 dan de onderlaag ineens op, is dat zo agressief middel dan?
 
Nee joh, er zitten wat oplosmiddelen in om m vloeibaar te maken. Dit zal waarschijnlijk een deel van de laag eronder aantasten, harde bewijzen heb ik nooot gezien/gevonden.
 
ivo's;346523 zei:
Nee joh, er zitten wat oplosmiddelen in om m vloeibaar te maken. Dit zal waarschijnlijk een deel van de laag eronder aantasten, harde bewijzen heb ik nooot gezien/gevonden.

Ik denk voor de zekerheid toch maar deze volgorde aanhouden, dit past allemaal goed op/na elkaar als ik het forum een beetje door lees.

Wassen:
Meguiar's - Ultimate Wash & Wax - 1420ml (heb ik nog vandaar..) Denk overover om alvast een fles Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml mee te bestellen??

Kleien indien nodig:
Meguiar's - Smooth Surface Clay Kit (heb ik zelf ook nog)

Polijsten: met de 3 flessen/stappen die bij de kit zitten? Of los machine en los 1 fles?
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack (wil ik kopen)

Glaze:
Poorboys World - Black Hole - 473ml (wil ik kopen)

Aftoppen met sealant:
2 lagen Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml (wil ik kopen)

Wax:
Poorboys - Natty's Blue (wil ik kopen)
 
Poorboys Black Hole met één of 2 lagen Collinite 845 zal net zolang zo niet langer houden dan bovengenoemde combo ;)
 
jdrulez;346520 zei:
Ja, ik zat eerst te denken om een Flon4000 behandeling te laten door de de locale schadehersteller hier in de buurt, maar dat kost 350€! Dus ik dacht daarvoor kan ik ook misschien wel een dikke poets set kopen die misschien net zo lang blijft zitten en vaker kan doen.

Doe het niet! Voordat geld koop je een hele mooie set (waarschijnlijk die je al genoemd hebt:-" ).
Een vriend heeft het ook laten doen; hele auto zit nog vol met swirls en op zwarte kunststof delen zie je witte vegen van de wax zitten:no
 
Geitekaas;346717 zei:
Maar wat is er mis met zijn MG dual action?
Kan hij daar ook niet prima mee poetsen?

de MG dual action leen ik steeds van een collega, ik wil gewoon een eigen machine zodat ik kan poetsen wanneer ik wil.
 
Maar is Poorboys EX-P niet vergelijkbaar met de Meguiars Ultimate wax ? Dus als je de fles Meguiars Ultimate wax gaat vervangen voor EX-P heb je dan niet gewoon hetzelfde maar dan van een ander merk ? Ik zou dus eerst de Meguiars opmaken.
 
De Ultimate Wax van Meguiars bestaat volledig uit polymeren, je zou dus zeggen dat het een sealant is. Net als Poorboys World EX-P. Maar in hoeverre deze te vergelijken zijn? Wellicht eens onderwerpen aan een test?
 
Ik weet ook niet of je de Ultimate wax op de Black hole kan aanbrengen, wat sowisoo met EX-P wel kan. Ik kan nergens een test vinden van de Meguiars Ultimate wax vs EX-P.

Tijd voor een testje idd :)
 
Zou ik doen. Als ik de beschrijving lees staat er niets over cleaners. Je zou dus zeggen van wel. Zeker ook als je bedenkt dat in de "Ultimate"-lijn van Meguiars een Ultimate Polish (=glaze) zit.
 
Bestelling binnen, hopelijk a.s. Vrijdag tijd om de winterbeurt te geven.


EbkNLHFTXWXg7UKgeUA-36P216Ly0z04f3FjoJ13sJA?size_mode=3&size=1280x960




Collinite zat inderdaad al dik in de fles, deze zal eerst moeten opwarmen dus. Twijfel nog ff welke Monello ik ga gebruiken, 6 bussen verwerken ben ik wel een tijdje mee bezig vrees ik.

Pads van Monello vind ik wel beetje tegenvallen, voelen goedkoop aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Collinite gewoon goed schudden, wordt het vanzelf vloeibaar. Verwarmen is niet nodig hoor. Zou hem wel even binnen bewaren maar dat is alles.
 
Zo das klaar, wat een werk. Ik heb niet de hele auto gepolijst ik had er geen schik van.

Verder zit alles erop, ik heb wel het idee dat de mequiars ultimate was meer glans.

Vraag nog, kan ik na de collinite nog spayen met Meguiars - Ultimate Quik Detailer - 650ml?

Of beschadig ik hiermee de laag collinite?