• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje bij velgenwax

Deetor

Detailing addict
25 mei 2009
34
52
Is het interessant om een rimwax aan te brengen op gepolijste alu-velgen?
of hecht deze niet goed?
 
Zijn ze voorzien van een blanke laklaag? Bij PB wheel sealant wil bij ongelakte velgen nog wel eens roze worden, door de kleurstof in de wax. Als ze gelakt zijn geen probleem!
 
Als je gepolijste velgen hebt zonder blanke lak, dan raad ik je sterk aan deze in de Jet Seal 109 te zetten. Deze slaat niet dof/wit uit op gepolijste velgen en beschermt langdurig ook (spreek uit ervaring).
Als er een laklaag overheen zit, dan zijn alle wielwaxen te gebruiken.
 
Ik heb een gepolijste alu rand zonder blanke lak en heb ze in de rimwax staan, slaat niet roze/wit/dof uit en blijft ongeveer een week of 4-5 zitten bij mij dat zijn ongeveer 15 wasbeurten en dan maak ik ze schoon met een velgenreiniger zonder zuren van autobrite.
 
Ligt grotendeels aan de structuur van het gepolijste gedeelte, gepolijst zoals veel automerken tegenwoordig standaard leveren (wat meer afgedraaid is) of hoogglans gepolijst of verdicht.

In het eerste geval zit er een structuur in waar de wheelsealent in kan blijven zitten terwijl hoogglans mooi glad is waardoor je dit niet hebt.

Ik heb gewoon poorboys wheelsealent op mijn ongelakte velgen en dat beschermt erg goed tegen oxidatie (ingedroogde water- zuurvlekken en remstof iets minder)
 
Ik heb de poorboy's wheelsealent, en mijn velgen worden nu opgeknapt (Artec S1) met gepolijste randen zonder blanke lak wel of niet de PB erop smeren ??? En als ie roze uitslaat is het dan nog te redden ?????

Groeten Coen
 
Als er roze residu achterblijft, dan kun je dit verwijderen met APC of iets dergelijks.
Alleen moet je daarna weer de velgen in de wax zetten...

:roll

Om een rozige gloed te voorkomen, zou je ook de Collinite #845 erop kunnen gebruiken.

Zie ook hier
 
Huh velgen die zoveel structuur hebben ? is het niet verstandiger om ze te voorzien van enkele lagen blanke lak ? en dan waxen ?
 
Blanke lak is soms ook niet altijd even mooi kan ik je verklappen ( wel gebruiksvriendelijker ), het ziet er dan toch net even anders uit dan origineel
( moet nu de 8500 schijfjes doorbladeren, maar moet ergens een goede vergelijking-foto hebben staan
 
er is inderdaad een groot glansverschil waarneembaar tussen hoogglans gepolijst ZONDER blanke lak, en hetzelfde maar dan MET blanke lak.
sowieso houdt blanke lak erg slecht op gepolijste oppervlakken, dus dat is nog een nadeel...
daarom, wie blinkend wil zijn, moet poetsen! ;)