• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje Chroom Dax

Tonyy

Detailing trainee
6 dec 2012
7
32
Beste ,

Ik heb sinds kort een Chrome Motodax gekocht deze heeft merendeel binnen gestaan maar al lange tijd niet meer gekuist.
Nu ligt er een hoop stof op maar de chroom glanst ook niet meer zo goed en op verschillende plekken zijn er lichte roestplekje's en onzuiverheden en naftplekken op de kader en dergelijke.
Nu zou ik hem helemaal onder handen willen nemen of toch zover mogelijk , maar op vlak van chroom ben ik nog niet echt in thuis.
Wat zouden jullie aanraden voor hem helemaal te poetsen en voor de glans en achteraf beschermlaag tegen het roesten en dergelijke ?.
Alle tips en producten zijn welkom , ik heb gehoord dat Belgom chroom polish goed is.
Deze Foto was van de vorige eigenaar toen hij nog helemaal opgepoetst was een hele tijd terug maar dan weet je hoe hij eruit ziet.
Ik kan altijd nog foto's trekken van de staat van nu indien gewenst.
FB_IMG_1466432953471.jpg
 
Geen idee hoe dik de laag chroom op de onderdelen is.
Zelf zou ik voorzichtig beginnen met iets als Professional Polish. Als dat niet genoeg 'bite' heeft, kun je opschalen naar iets als Belgom Chrome, Mothers of Meguiar's All Metal Polysh
 
Net als lak zeer voorzichtig schoonmaken. Stof krast ook op chroom. Krassen in chroom krijg je er niet uit. Chroom is veel harder dan lak.
Ik zou net als Soepergrover eerst voorzichtig te werk gaan, dus wassen maar absoluut niet boenen. Eerder losweken van vuil. Daarna met apc in sprayfles en een zachte kwast reinigen.
Pas wanneer helemaal schoon, dan zo voorzichtig mogelijk polijsten, zoals Soepergrover ook voorstelt.
Na het reinigen en op glans brengen gewoon met Collinite 845 beschermen.
 
Laatst bewerkt: