• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje m.b.t een polish

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Wanneer is een polish aanbrengen echt noodzakelijk?? Stel; ik heb mijn auto net een 5 stappen behandeling gegeven maar wil een andere wax gaan aanbrengen. Ik gebruik de klei en de paintcleaner om de oude waxlaag te verwijderen. Is het aanbrengen van een polish dan opnieuw noodzakelijk?? Of trekt de polish echt in de lak en verwijder je deze niet met klei + paintcleaner?
 
Allereerst: een polish is alleen voedend indien er Meguiar's op staat (lees even mijn eerdere bericht ;)
Persoonlijk vind ik dat je een voedende stap nooit moet overslaan, deze zorgt voor de diepte van de glans in de lak. Als je dus je lak in de meest optimale conditie wilt brengen is het in mijn ogen onmisbaar.
 
Gewoon doen op de manier waarop je het altijd doet, dus ook de polish. Is je nieuwe wax ook beter te vergelijken en beoordelen.
 
Dat gaat dan dus weer een projectje voor een hele dag worden hehe. Thx voor de replies guys!