• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje, maar uiteraard eerst voorstellen!

@ mk-us: Ja, het gaat een zondagmiddag klusje worden. Tijd zat dus ;)

Nog even een vraagje. Heb op mijn lak rondom aardige swirls zitten.
Nu was ik aan het kijken op carclean en zag ik deze kit voorbij komen:

Met de DAP 500 inclusief:
- Lake Country 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
- Lake Country 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken
- Lake Country 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld een finishing polish of een glaze
- Lake Country 5.5" Smart CCS Gouden finishing pad - Om een sealant of wax mee aan te brengen

- Poorboy's World SSR 2.5 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
- Poorboy's World SSR 1 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de witte en/of de zwarte pad

- Cobra Deluxe 6" microfiber bonnets (2x) - Geschikt om polish, glaze, sealant of wax machinaal mee uit te poetsen
- Cobra Quick Clenz (3x) - Een prima concentraat voor het reinigen van je pads

Dat lijkt me helemaal geen verkeerde aanbieding!

Nu is er ook een Raffini kit. Kunnen jullie aangeven welke ik beter kan kiezen. Heb namelijk gelezen dat Raffini beter/makkelijker is bij hardere lakken??

Heb alleen geen idee of mijn peugeot 106 uit 94 een harde, middelmatige of zachte lak heeft.
Weet iemand dat?

Dat weet geen mens, Bart. Iedere auto, zelfs van eenzelfde merk en type kan verschillen hebben in hardheid van de lak.
Het enige wat mensen hier aan kunnen dragen is hun eigen ervaring met soortgelijke wagens, maar zoals aangegeven
zegt dat niets over jouw lak.
Misschien kun je eens bij een forumlid langsgaan dat bij je in de buurt zit. Dat gebeurt wel vaker. Of anders een afspraak maken bij Carclean zelf.

De SSR heeft een brede range qua temperatuur ( dus vol in de zon etc ), maar de vraag is of we nog wel zo'n hittegolf gaan krijgen.
De Raffini is wat beter voor de hardere lakken, finisht volgens vele net wat mooier.

Of je hard of zachte lak hebt .... de raffini heeft de pluspunten.
Doe je het altijd en alleen in de volle zon .... dan de SSR

Ow ja, maakt geen drol uit welke je kiest >>> alle 2 zéér waanzinnig goede pakketten qua geld vs inhoud ;) ! !

Zo is even flink wat stof van dit topic blazen!!!

Nou heb ontzettend veel plezier van me spullen gehad:

PoorboysSuper Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml (Top spul!)
Poorboys Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm (geniale doek, hele auto drogen met 1 doek!)
Cobra 'The Bone' Spons (meesterlijke spons, lekker zacht!)
Poorboys Poly - Elastic Clay - 200gr (heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen)
Poorboys Spray and Wipe - 473ml (lekker spul voor alles en nog wat)
PoorboysDeluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm (fijne doek!)

Heb de vervuiling/beschadigingen op me deuren geprobeerd te kleien, zonder resultaat helaas. Ook met een verdunde zoutzuur oplossing geen resultaat. Heb wel wat resultaat behaald nadat ik ging poetsen met (oude) turtlewax. Plekken waren opeens een stuk minder aanwezig.

Nu een aantal maanden later toch maar het volgende aangeschaft en gisteren binnen gekregen:jippie :
- Cobra - Deluxe 6 inch Microfiber bonnets - Oranje - 2 Pack
- Cobra - Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner - 3 pack
- Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
- Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
- Poorboys World - Polish with Carnauba Blue - 473ml
- Valma - Velgenborstel
- 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed

Ga aankomende zaterdag (mits goed weer) aan de slag! Ben erg benieuwd naar de resultaten!
Zal nog even nieuwe foto's maken van de deuren. Ik hoop dat ik snel mooie pics kan plaatsen hier.

wordt vervolgd......................

Mocht het niet lukken ik ben over een dikke 2 weken terug van vakantie en 2 zien er meer dan 1;)
Ik heb wat meer kleuren pads en ook een wol.

Geef maar een gil als het nodig is :cool

Reny zei:
Mocht het niet lukken ik ben over een dikke 2 weken terug van vakantie en 2 zien er meer dan 1;)
Ik heb wat meer kleuren pads en ook een wol.

Geef maar een gil als het nodig is :cool

Bedankt voor het aanbod! Ga het zeker in gedachten houden, want ben ook nog maar een beginner. Je woont wel in dr buurt dus das mooi!