• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen, en een vraagje.

HenkO

Detailing trainee
10 jan 2015
3
22
Hey,

Ik denk ik stel mezelf hier ook even voor.
Ik ben dus Henk Bleumink, 27 jaar, en woon in Brummen.

Als beroep ben ik autospuiter, en zie dit ook wel als een hobby van mijzelf.

Rijd zelf in een volkswagen polo 6n uit 97, en de vrouw rijd in een seat ibiza uit 2016.

Maar nu heb ik ook meteen een eerste vraag waar jullie mij vast wel bij kunnen helpen.
Ik zou graag wat meer willen gaan detailen, maar zoals ik hierboven dus vermelde, ben ik autospuiter van beroep.
En dit gaat dus niet altijd even best samen, heb al een paar keer gehad dat ik in de spuitcabine stond, en ik dus last kreeg van siliconen in de blanke lak.
Nou is dus mijn vraag of jullie mij kunnen vertellen welke producten/merken probleemloos kan gebruiken, zodat dit mijn werk niet beinvloed ivm siliconen?
Of waar ik bijvoorbeeld op kan letten met aanschaf van producten?

edit: heb de zoekfunctie al gebruikt, en het enige wat ik kon vinden was een topic over siliconen, maar dat was in het engels, en werd er niet veel wijzer uit voor mijn werk.

mvg.

Henk Bleumink
 
Hey hallo,

Het merk ''3M'' word veel in spuiterijen gebruikt, bijvoorbeeld. Hier zal je vast al wel mee gewerkt hebben of enigszins herkenbaar moeten zijn.
 
Welkom hier! Kan sowieso handig zijn om een beroepsspuiter op dit forum te hebben (mits je open staat voor het beantwoorden van vragen :yum)
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Welkom Henk.

Qua polijstmiddelen zal het wel meevallen met de siliconen (zou niet zo snel kunnen verzinnen wat je hiermee moet bij polijstmiddelen). Er werd al 3M geopperd, maar ik denk dat dat wel voor meer merken polijstmiddelen geldt.

Heb je het over andere spullen, dan is het stukje dat oorspronkelijk van Dodo Juice afkomt (ik denk dat je dat bedoelt) toch wel handig om te lezen.
Veel detailspullen zullen in meer of mindere mate siliconen bevatten. Let wel op dat er veel verschil kan zijn in siliconen. Staat ook in dat stukje.

Ik denk dat je als spuiter op moet letten voor producten die je moet sprayen.
 
Bedankt voor de reacties, we poetsen inderdaad met 3M bij mij op het werk.
maar wil ook wel eens wat anders proberen. En zal dan maar de sprays uit Mn buurt houden, kijken of het dan werkt