• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over Poorboys Quick Wax+ en Poorboys World QD+

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Luitjes,

Ik ga zaterdag een proefritje maken met een Peugeot 5008. Aangezien ze dan hoogstwaarschijnlijk gelijk een taxatie doen van mijn focus voor de inruilwaarde wil ik de focus nog even een kleine detail geven. Gewoon wassen (misschien zelf even door de wasstraat vanwege de kou) en daarna met een van de genoemde producten even een boost geven. Hij ziet er nu namelijk niet uit door al het zout en aanslag en mensen blijven kraaien en dat is bij het vaststellen van een inruilwaarde dus wel van belang.

Nu zit er in deze bijde producten carnauba. Ik heb ze al een tijd geleden aangeschaft maar nog geen kans gekregen ze te gebruiken. Ik vroeg mij af of deze producten als ze op de rubberen onderdelen en grijze trims terecht komen ze dan wit uitslaan.

Tevens de vraag welke van deze twee met de huidige kou het makkelijkst te verwerken zal zijn en het beste resultaat zal geven.

Ik hoor graag van jullie,
GdV
 
Vlekken doen ze beiden niet zo snel. De QW+ is minder snel, maar wel duurzamer. Met dit weer moeilijker te verwerken.

De QD+ is het snelst en ook met dit weer goed te verwerken.
 
Tim zei:
Vlekken doen ze beiden niet zo snel. De QW+ is minder snel, maar wel duurzamer. Met dit weer moeilijker te verwerken.

De QD+ is het snelst en ook met dit weer goed te verwerken.

Bedoel je met de laatste zin niet dat de QD+ het snelst is? Want in de zin ervoor zeg je nog het tegenovergestelde?

Overigens supersnelle reactie.......:cool:

Groeten GdV
 
Ik denk dat Tim bedoeld dat de QD+ het snelst zal zijn en het makkelijkst te verwerken met dit weer.
 
Dat dacht ik ook.

Ik was hem dus even (of met tegenzin even snel door de wasstraat ) en dan met de QD+ erover. Overigens heb ik de QD+ thuis een paar keer gebruikt voor onze glazen tafels. Ze worden er super glas en glanzend van. Je moet het wel even laten drogen en als het dof wordt nawrijven. Of gebruik is dan te veel product op de supervezeldoek?
 
Geen idee, ik heb ook altijd last van plekken met QD+. Hoe ik het ook gebruik, altijd even nawrijven is de oplossing.
 
Ok Duidelijk B.K. ik moet ook altijd nawrijven. Maakt op zich niet uit het uitwrijven gaat heel makkelijk en het resultaat is prima. Ik behandel dus gewoon snel de hel auto en aan het eind pak ik een uitpoetsdoek en poest hem in dezelfde volgorde uit. Zou toch in een kwartiertje gepiept moeten zijn.

Duiselijk is voor mij in ieder geval dat ik in dit geval niet de QW+ zal gebruiken.

Groeten GdV
 
B.K. zei:
Geen idee, ik heb ook altijd last van plekken met QD+. Hoe ik het ook gebruik, altijd even nawrijven is de oplossing.

Altijd nawrijven, die plekken die je ziet is gedroogde carnaubawax!

Enne QD+ bedoelde ik met het snelst idd. ;)
 
Mijn ervaring is dat je met QD+ snel teveel opbrengt, met als gevolg vlekken.
Matig opbrengen geeft hetzelfde resultaat, maar met minder moeite ( je hoeft immers die vlekken niet na te wrijven).
Ik gebruik het na elke wasbeurt, en werk paneel na paneel af, dus opbrengen, verdelen, opwrijven), superspul !!
Succes ermee.
Gr. Koos.