Vorige week heb ik met de aanbiedingen voor het 2-jarig bestaan een DAP besteld. Omdat ik niet specifiek antwoorden kan vinden op een aantal vragen wil ik deze op deze manier graag stellen.
Ik wil de DAP binnenkort gaan gebruiken op mijn nieuwe auto (enkele weken oud) om hem "winterklaar" te maken. Mijn idee is (net als vorig jaar, maar toen bleek de PB PwS toch niet zo lang te houden als ik gehoopt had }w ) om eind september/begin oktober een sealant aan te brengen, zodat ik in de winter in de weken/maanden dat het echt s'nachts vriest of echt geen weer is om de auto te wassen, de auto eigenijk verder kan verwaarlozen, ook als er zout op zit (als er gestrooid wordt vriest het meestal s'nachts, dus dan kan ik niet naast het huis de auto gaan wassen).
Zoals ik al zei hield de PwS niet lang genoeg en daarom wil ik deze dit keer meer als voedende polish/glaze gebruiken en daarover heen een laag EX-P aanbrengen. Ik wil dus geen schurende polish of pad gebruiken aangezien dat bij deze auto volgens mj nog niet hoeft.
Nu de echte vragen:
Ik heb bij de DAP een zwarte pad en een rode LC pad besteld met het idee om de zwarte te gebruiken voor de PwS. Is dit een goed idee voor zo'n nieuw auto of kan ik beter de rode pad ook voor de PwS te gebruiken.?
Welke stand kan ik het beste gebruiken voor de PwS (al dan niet met zwarte pad) en welke voor de EX-P?
Zou het nodig zijn om delen af te plakken (ik weet niet of EX-P wit achterlaat op ongespoten kunstof?) Ook delen van ruiten afplakken? Ik heb geen stootstrippen dus daar heb ik geen last van. Wel aan de voorkant een zwart kunstof rooster met "honinggraat structuur".
Uiteraard wil ik van te voren de auto kleien (overigens pas de 2e keer dat met een auto doe).
Ik wil de DAP binnenkort gaan gebruiken op mijn nieuwe auto (enkele weken oud) om hem "winterklaar" te maken. Mijn idee is (net als vorig jaar, maar toen bleek de PB PwS toch niet zo lang te houden als ik gehoopt had }w ) om eind september/begin oktober een sealant aan te brengen, zodat ik in de winter in de weken/maanden dat het echt s'nachts vriest of echt geen weer is om de auto te wassen, de auto eigenijk verder kan verwaarlozen, ook als er zout op zit (als er gestrooid wordt vriest het meestal s'nachts, dus dan kan ik niet naast het huis de auto gaan wassen).
Zoals ik al zei hield de PwS niet lang genoeg en daarom wil ik deze dit keer meer als voedende polish/glaze gebruiken en daarover heen een laag EX-P aanbrengen. Ik wil dus geen schurende polish of pad gebruiken aangezien dat bij deze auto volgens mj nog niet hoeft.
Nu de echte vragen:
Ik heb bij de DAP een zwarte pad en een rode LC pad besteld met het idee om de zwarte te gebruiken voor de PwS. Is dit een goed idee voor zo'n nieuw auto of kan ik beter de rode pad ook voor de PwS te gebruiken.?
Welke stand kan ik het beste gebruiken voor de PwS (al dan niet met zwarte pad) en welke voor de EX-P?
Zou het nodig zijn om delen af te plakken (ik weet niet of EX-P wit achterlaat op ongespoten kunstof?) Ook delen van ruiten afplakken? Ik heb geen stootstrippen dus daar heb ik geen last van. Wel aan de voorkant een zwart kunstof rooster met "honinggraat structuur".
Uiteraard wil ik van te voren de auto kleien (overigens pas de 2e keer dat met een auto doe).