• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Vreemde' lak wegkrijgen

NoGlory

Detailing rookie
26 nov 2012
6
0
Beste medeforumleden,

vorige week ben ik tegen een stuttingspaal in mijn garage gereden. Ik kreeg het door en ben onmiddelijk terug achteruit gereden. Geen schade dacht ik, na eerste inspectie... Daarnet in de vlugte daarentegen zag ik het: 2 kleine rode verfplekjes van diezelfde paal. Krassen in de lak zelf niet, enkel de rode plekjes. Hoe begin je hier best aan, gewoon licht schuren en terug polijsten? Ik heb eigenlijk geen flauw idee...

Alvast bedankt!

PS: hij is vuil en verwaarloosd, blame the Belgian weather!

_DSC0005_zps03884a38.jpg
 
Check! Van zodra de winter een beetje gaat liggen ga ik mezelf eens een DAP aanschaffen want de rest van de auto staat ook niet echt strak...

Bedankt!
 
Inderdaad, ik zou ook eerst proberen kleien. De verf van de paal kleeft waarschijnlijk gewoon bovenop jouw lak. Dus schuren zou ik niet onmiddellijk doen. Daarna eventueel polijsten.
 
Beetje wasbenzine erover heen dan is het waarschijnlijk al weg,dan iets op wrijven met een lichte poliist middel.
 
Ik zou idd eerst gaan voor kleien, en als het er daarna aan vast blijft zitten hiermee wat proberen.

mesje.jpg


Ik gebruik deze vaker om bijvoorbeeld kleine stickerresten of spetters op de lak weg te snijden. Wel heel goed oppassen!! dat je niet in de lak snijdt.
Wat ik altijd doe is het mesje zo vlak mogelijk tegen het oppervlak aanhouden en dan heel zachtjes over del lak laagje voor laagje het probleem weg proberen te snijden. Het is een zeer secuur werk, en als het fout gaat ben je een hap uit je lak kwijt. Dus denk goed na voordat je er aan begint.

Het kan gebeuren dat je een bovenste laat van je lak er af "schuurt". Dit is met 1 hit op de polijstmachine onzichtbaar te maken.
 
Heey wij hebben een stuk of 100 an die mesjes op het werk :p werken fijn voor lijm van glas te halen

Toch nog iets wat ook anderen gebruiken :D
 
Ik zou een poging wagen met een beetje Professional Polish, baat het niet dan schaadt het niet !!